نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت
۰

ناگفته‌های سردار غیب‌پرور از تحویل پیکر حاج قاسم تا تشییع شهدا در اهواز و مشهد

زندگی به سبک شهدا معروف نیوز شهیدسلیمانی

ناگفته‌های سردار غیب‌پرور از تحویل پیکر حاج قاسم تا تشییع شهدا در اهواز و مشهد

ناگفته‌های سردار غیب‌پرور از تحویل پیکر حاج قاسم تا تشییع شهدا در اهواز و مشهد/ ماجرای بازگشت دوباره شهدا به حرم امام رضا(ع)

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی (ع) روایتی تازه از لحظه تحویل پیکر حاج قاسم تا تشییع شهدا در اهواز و مشهد را بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سردار غلامحسین غیب‌پرور جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی (ع) پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای مدافع سلامت استان کرمان که به مناسبت سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، روایت خود را از ساعات اولیه شهادت حاج قاسم تا تشییع پیکر مطهر ایشان و همرزمان را اینگونه تعریف کرد: نیمه شب بود که در دفتر سردار سلامی جمع شدیم؛ چهار پنج نفر بودیم و لحظات خیلی سختی بود؛ نفهمیدیم که چگونه صبح شد؛ هوا که روشن شد تصمیم گرفتیم به منزل حاج قاسم برویم و این کار را کردیم.

پس از شهادت حاج قاسم ‌در دفتر سردار سلامی جمع شدیم؛ چهار پنج نفر بودیم و لحظات خیلی سختی بود؛ نفهمیدیم که چگونه صبح شد

وی با بیان اینکه پس از آن جلسه‌ای در فرماندهی کل سپاه تشکیل شد و قرار نبود که من به آن جلسه بروم، افزود: آن جلسه را سردار فدوی جانشین کل سپاه اداره می‌کردند و یادم نیست چه کسی به من گفت که به آن جلسه بروم و من رفتم.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی (ع) ادامه داد: در آن جلسه برنامه‌ها تشییع پیکر مطهر شهدا را تشریح می‌کردند؛ افزود: در آن جلسه گفتند که من مسئول تحویل پیکر شهدا در خوزستان و سردار نقدی مسئول تحویل پیکر شهدا در مشهد باشد، اما در همان جلسه مجدد گفتند که در مشهد هم مسئولیت با من باشد و قرار شد پیکرهای مطهر شهدا را در نجف تحویل بگیریم که موضوعی پیش آمد و این مسئله منتفی شد و من به اهواز رفتم.

‌در ‌آن جلسه ‌من مسئول تحویل پیکر شهدا در خوزستان و سردار نقدی مسئول تحویل پیکر شهدا در مشهد تعیین شد، اما همه مسئولیت با من شد

وی افزود: حوالی ساعت 2 بامداد پرواز ما در اهواز نشست، همه مسئولان آمده بودند، یادم هست حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه اهواز حال و هوای خاصی داشت؛ وقت زیادی نداشتیم و 8 صبح قرار بود تشییع پیکر مطهر شهدا انجام شود.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه گروهی از پزشکان که تخصص آنها ژنتیک و DNA بود با من آمده بودند؛ پیکرها را تحویل گرفته بودیم اما مردم نصف شب اطراف فرودگاه اهواز را گرفته بودند و باید کار مدیریت می‌شد، گفت: در جلسه با مسئولان اهواز تصمیم گرفتم که مسیر کوتاه را برای تشییع شهدا انتخاب کنیم چون باید سریع‌تر به مشهد و پس از آن به تهران می‌رفتیم و چاره‌ای نبود.

حوالی ساعت 2 بامداد پرواز ما در اهواز نشست، ‌‌گروهی از پزشکان که تخصص آنها ژنتیک و DNA بود با من آمده بودند؛ پیکرها را تحویل گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه جمعیت زیادی از موتورسوار و خودرودار و زن و مرد و کوچک و بزرگ آمده بودند؛ اصلاً صحنه‌ای شده بود، افزود: مجبور شدیم پیکرها را در ماشین دیگری گذاشته و آنها را به حاشیه شهر اهواز در مجموعه شرکت نفت ببریم.

سردار غیب‌پرور با اشاره به اینکه مراسم تشییع پیکر شهدا با چه شوری انجام شد، افزود: من نگران ازدحام جمعیت در فرودگاه اهواز در زمان برگشت بودم که همین‌طور هم شد. وارد فرودگاه اهواز که شدیم ازدحام جمعیت بود و مردم حتی تا داخل باند آمده بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی (ع) با بیان اینکه قبل از بلند شدن پرواز، به سردار نظری، استاندار فعلی خراسان رضوی زنگ زدم و گفتم در اهواز این اتفاق افتاد، اوضاع مشهد چگونه است؟ آیا می‌توانید آنجا را مدیریت کنید؟ گفت "خیالت راحت، اینجا منظم است" ادامه داد: داخل هواپیما اصرار داشتیم که پیکرها به قسمت بار نروند؛ پیکر حاج قاسم بود و روی سر ما جا داشت و بالاخره پیکر مطهر شهدا را به قسمت بالا آوردند.

‌مراسم تشییع پیکر شهدا در اهواز با چه شوری انجام شد، ‌من نگران ازدحام جمعیت در فرودگاه اهواز در زمان برگشت بودم که همین‌طور هم شد.

وی با بیان اینکه به مشهد که رسیدیم دیدم مشهد شلوغ‌تر از اهواز است و مردم قابل کنترل نبودند، افزود: ازدحام جمعیت به اندازه‌ای بود که من تصمیم گرفتم پیکرهای شهدا وارد حرم نشود و از زیرگذرهای قبل از حرم پیکر شهدا برگردند برای همین از زیرگذر باب الجواد برگشتیم.

سردار غیب‌پرور با اشاره به اینکه در فرودگاه پیکرها را داخل هواپیما جا دادیم و کادر پرواز سوار شد، گفت: سردار فدوی به من زنگ زد و گفت که فلانی چکار می‌کنی؟ آقای مروی، تولیت آستان قدس رضوی می‌گویند در حرم منتظر هستیم؛ من گفتم اوضاع این‌طوری است؛ گفت هر چه خودت تصمیم می‌گیری. سپس سردار سلامی تماس گرفته و همان مطالب را گفتند و دوباره همان جواب را دادم، سردار سلامی هم گفت هر چه خودت تصمیم می‌گیری.

‌قبل از بلند شدن پرواز، به سردار نظری، استاندار فعلی خراسان رضوی زنگ زدم و گفتم در اهواز این اتفاق افتاد، اوضاع مشهد چگونه است؟

وی گفت: من تصمیم خودم را گرفته بودم و در باند فرودگاه قدم می‌زدم که دیدم آقای رزم حسینی، استاندار وقت خراسان رضوی و از دوستان حاج قاسم پایین هواپیما ایستاده و اشک می‌ریزد؛ به من گفت "بیا برویم حرم"‌؛ من آنجا به خودم نهیب زدم که تو که هستی داری مانع می‌شوی؟ امام رضا(ع)، حاج قاسم را می‌خواهد و حاج قاسم هم امام رضا(ع) را؛ من استغفار کردم و گفتم برگردید.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی (ع) با بیان اینکه این بار دیگر جمعیت کف خیابان نبود؛ باران می‌آمد و ما پیکرها را به حرم برگرداندیم، افزود: نم نم باران بود پیکرها را یادم نیست از کجا بردیم که سر از رواق امام خمینی (ره) درآوردیم؛ نگاه می‌کردم به پیکرها وقتی که خادمان تابوت حاج قاسم را به ضریح چسباندند لحظه عجیبی بود؛ چه وصال زیبایی و چه پیوند قشنگی اتفاق افتاد.

به مشهد که رسیدیم دیدم مشهد شلوغ‌تر از اهواز است؛ ازدحام جمعیت به اندازه‌ای بود که ‌تصمیم گرفتم پیکرهای شهدا وارد حرم نشود

وی در ادامه با بیان اینکه اهمیت تحلیل خوب و درست از سیره شهدا بالاتر از روایتگری از آنهاست و مهم‌تر از بهره و درسی است که ما از مکتب و راه شهدا می‌گیریم‌، گفت: یا می‌توانیم مسائل شهدا را روایتگری کنیم و یا اینکه به اوضاع نگاه تحلیلی داشته باشیم و باید از زندگی شهدا بهره‌برداری کنیم چرا که در دوران آخر الزمانی قرار داریم و این دوران حساس است حفظ دینمان تا آخر اهمیت دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی (ع) با اشاره به اتفاقات سه ماه اخیر در کشور بیان کرد:  خیلی‌ها در این اتفاقات رفوزه شدند؛ البته ما منکر مشکلات اقتصادی، گرانی، بیکاری، تورم و غیره نیستیم اما راه بیان مشکلات و مطالبات، اغتشاش نیست.

وی با بیان اینکه آیا حق نظام این بود که هر کس می‌رسد یک چاقو به پیکره آن وارد کند؟، گفت: در این عرصه جنگ احزاب مدرن باید پرسید آیا دلتان برای مهسا امینی سوخت؟ آیا حق نظام این بود؟

پیکرها را به حرم برگرداندیم،‌ وقتی که خادمان تابوت حاج قاسم را به ضریح چسباندند لحظه عجیبی بود؛ چه وصال زیبایی و چه پیوند قشنگی اتفاق افتاد.

سردار غیب‌پرور با طرح این سوال که آیا پاسخ راه حاج قاسم این بود که برخی از خواص سکوت کنند، بیان کرد: دروغ، نفاق و دورویی تا کجا؟ چرا برخی خواص از ترس لطمه خوردن و آسیب دیدن دنیایشان سکوت کردند؟

وی با بیان اینکه دینداری هزینه دارد و آهسته آمد و رفتن، دینداری نیست، گفت: در آخر الزمان دو راه کفر و حق وجود دارد و هیچ راه سومی وجود نیست؛ باید دقت کنیم که راهمان را به درستی انتخاب کنیم.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)