نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

۰

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی کشور با امام خامنه‌ای دیدار کردند

معروف نیوز رهبری انقلاب

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی کشور با امام خامنه‌ای دیدار کردند

در بیست و هشتمین روز ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲، عصر امروز (سه‌شنبه) جمعی از نمایندگان تشکلهای دانشجویی کشور با حضور در دانشگاه علوم پزشکی ایران، از طریق ارتباط تصویری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتگو و نظرات خود را بیان کردند.

بسم الله الرّحمن الرّحیم

الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة الله فی الارضین.

خیلی خوشوقتم و حقیقتاً خرسندم از اینکه بحمدالله امسال هم توفیق پیدا کردیم این جلسه را با دانشجویان عزیز داشته باشیم. اگر چه میل ما، آرزوی ما این بود که بتوانیم در یک جلسه‌ی رویاروی، شما را از نزدیک ببینیم و صحبت کنیم و بشنویم، ولی خب شرایط این‌ جور اقتضا کرده، ما هم حرفی نداریم؛ و این شرایط بلاشک یک روزی عوض خواهد شد. خداوند توفیق بدهد تا بتوانیم آنچه وظیفه‌مان است، در هر شرایطی انجام بدهیم.

پیشرفت سطح جلسه نسبت به سالهای قبل

 جلسه‌ی امروز، جلسه‌ی بسیار خوبی بود. من البتّه در مقام قضاوت و نقد درباره‌ی مسائلی که گفته شد نیستم ولیکن سطح این جلسه‌ی امروز ما از گذشته بالاتر بود؛ مطالب خیلی خوبی بیان شد. و به نظر من نفْس انتشار این نظرات دانشجویی و راه‌حل‌هایی که ارائه میدهید -که البتّه در این اظهاراتِ امروز خیلی راه‌حل نبود لکن کلّیّاتی بود که بسیار مفید بود- و نقدی که نسبت به اوضاع در ذهن مجموعه‌ی دانشجویی هست، برای افکار عمومی بسیار مفید است و ذهنّیت جامعه را پیش میبَرد و بالا میبَرد. امیدواریم ان‌شاءالله خدای متعال به شماها خیر بدهد، به این جلسه برکت بدهد و ما را در آنچه رضای او است موفّق بدارد.

لزوم تأثیرگذاری سلوک رمضانی بر رفتارهای اجتماعی و عمومی ما

 خب به روزهای آخر ماه رمضان رسیده‌ایم؛ من این را طلیعه‌ی عرایضم قرار میدهم که به شما عرض بکنم ماه رمضان، ماه ضیافت الهی است، ماه رحمت الهی است، ماه هدایت الهی است؛ با اعمالی که در ماه رمضان انجام میدهید و انجام میدهیم، بایستی آثار این رحمت الهی را در خودمان حس کنیم و علاوه‌ی بر آن، این آثار را، این حالات را در بقیّه‌ی ماه‌ها، در ادامه‌ی زندگی پُربرکتتان ان‌شاءالله نگه دارید و حفظ کنید. این سلوک رمضانی و حال رقّت و توجّه و حضوری که در ماه رمضان به روزه‌گیر و میهمان خداوند دست میدهد، بایستی در رفتارهای شخصی ما اثر کند، تأثیر داشته باشد؛ هم در رفتارهای عمومی و اجتماعیِ ما بایستی اثر بگذارد، هم در رفتار علمی ما، رفتار دانشگاهی ما، رفتار حکومتی ما، رفتار سیاسی ما بایستی تأثیر بگذارد، و تقوا و معنویّت اثر خودش را در همه‌ی این عرصه‌های مهم نشان بدهد. و همان ‌طور که عرض کردم، این حالت و این باب رحمت، گشوده بماند تا بعد از ماه رمضان.

۰

اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری؛ هلال ماه شوال رؤیت شد پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت عید سعید فطر است

معروف نیوز رهبری انقلاب

اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری؛ هلال ماه شوال رؤیت شد پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت عید سعید فطر است

دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ روز اول شوال المکرم و عید سعید فطر است.
متن اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم عزیز در ماه مبارک رمضان، به اطلاع می‌رساند برابر گزارش‌های رسیده از گروههای رصدی خبره و مورد اطمینان، رؤیت هلال ماه شؤال در غروب چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ برای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) محرز شده و به آن حکم کرده‌اند، بنابراین پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، اول شوال المکرم ۱۴۴۲ و عید سعید فطر خواهد بود.
دفتر مقام معظم رهبری
۰

تحلیل استاد مهدی طائب از پشت پرده انتشار فایل صوتی وزیر امورخارجه

بانک فیلم سیاسی

تحلیل استاد مهدی طائب از پشت پرده انتشار فایل صوتی وزیر امورخارجه

عوامل نفوذی که قبلا در سیستم‌های اطلاعاتی و نظارتی کشور بوده‌اند و هم‌اکنون در دولت کنونی حضور دارند، مصاحبه‌ای را طراحی کردند تا به وسیله آن #عملیات_روانی شدیدی در جامعه ایجاد کنند.

هدف #نفوذی‌_ها از عملیات روانی و ایجاد دو قطبی در جامعه، مجبور کردن امام‌جامعه به زانو زدن در مقابل غرب و پذیرش خواسته‌های آن‌هاست.
آقایان بعد از شکست در مذاکره، شخصی را مقصر جلوه‌ می‌دهند که دیگر در بین ما نیست اما فراموش کرده‌اند که بصیرت مردم ایران، از جنس #بصیرت_سلیمانی است.
اگر حاج‌قاسم نبود، ایرانی هم وجود نداشت که آقای #ظریف بخواهد برای آن مذاکره کند.

۰

روایتی از انفجار ماشین حامل «حاج قاسم سلیمانی» از زبان خودش

زندگی به سبک شهدا جنگ ودفاع مقدس

روایتی از انفجار ماشین حامل «حاج قاسم سلیمانی» از زبان خودش

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، عملیات «فتح المبین» با موفقیت سربازان امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و سهم یاران حاج قاسم‌ سلیمانی در این حماسه بزرگ، تصرف عمق استراتژیک دشمن در دشت عباس بود.

با سقوط این جبهه و عدم توان لشکر ۱۰ زرهی عراق در مقابل هجوم عاشقان ثارالله (ع)، دشمن از جاده‌ای که به تنگه ابوغریب و چم سری می‌رسید، عقب‌نشینی کرد. آن زمان فرمانده تیپ، بسیجی‌وار به تعقیب دشمن سراپا مسلح پرداخت که روایت آن از زبان سردار سلیمانی شنیدنی است و در ادامه آمده است.

«اولین بار یک استیشن به ما داده بودند و اولین ساعتی بود که سوار این ماشین شدیم. من به اتفاق مهدی کازرون و سید غضنفر تهامی که بیسیم‌چی من بود و حسن دانایی‌فر که آن روز به انتقاد شهید زین‌الدین، مسئولیت اطلاعات از شاوریه تا عین خوش را داشتند، مسئولیت آمادگی و اطلاعاتی محور دشت عباس و عین خوش را به عهده داشت.

چهار نفری داخل ماشین نشستیم و جلوتر از نیرو‌ها حرکت کردیم، برای اینکه خودمان را به دشمن برسانیم. روی همان جاده خاکی از ارتفاعات به طرف پایین می‌رفتیم که روی نقشه به تنگه ابوغریب می‌رسید. راه افتادیم و از دور تاسیسات چاه نفت را دیدیم و یقین کردیم که به طرف ابوغریب می‌رویم. رسیدیم به چاه‌های نفت؛ چهاز تا پنج نفر عراقی جامانده بودند که آن‌ها را اسیر کردیم و یک نفر را کنار این‌ها گذاشتیم و خودمان ادامه دادیم که برویم به طرف تنگه ابوغریب.

وقتی مقابل تنگه رسیدیم، ارتفاعات از دو طرف می‌آمد و جاده از وسط ارتفاعات عبور می‌کرد. به محض اینکه حسن خواست بگوید تنگه ابوغریب، انتهای ستون عراقی‌ها مشغول عبور کردن شد و ما هم آن موقع جوان بودیم و زیاد اعتنایی نمی‌کردیم و به سرعت پشت سرستون تانک می‌رفتیم که خودمان را برسانیم به آن ستون تانک؛ یک ماشین تنها بودیم، همین که گفتیم تانک، یک انفجار عظیمی رخ داد.

ماشین رفته بود روی مین ضد خودرو، مین منفجر شد. تمام ماشین تکه تکه شد. عکس ماشین هست، توی تکه‌های ماشین ما چهار نفر در هوا معلق‌زنان افتادیم روی زمین و واقعا عجیب بود. اگر عکس ماشین را ببیند، غیرقابل تصور است که در این ماشین کسی زنده بماند.

حسن نصف سر پایش قطع شد، من صورتم سوخت، ترکش ریز به صورتم خورد، مهدی پایش زخمی شد و عمده ما زخم‌های کوچکی برداشتیم؛ درحالی که حداقل زخم آن صحنه باید قطع شدن پای کامل باشد. هیچ‌کس تصور نمی‌کرد ما زنده باشیم.

با انفجار این ماشین هم زمان پشت سر تعقیب ما، از جاده آسفالت احمد متوسلیان با ماشین رسید و قبل از آن یک آمبولانس برای نجات ما آمد که رفت روی مین و همه سرنشینان آن شهید شدند. بعد بچه‌ها رسیدند و ما را منتقل کردند به بیمارستان دزفول و این آخرین روز عملیات فتح المبین بود.»

۰

نماهنگ | تصمیم قاطع لازم است

بانک فیلم رهبری انقلاب نمآهنگ

نماهنگ | تصمیم قاطع لازم است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «واقعاً زیباترین روزهای سال، روزهای اوّل بهار است؛ متأسّفانه امسال این [بیماری]، زیباترین روزها و شیرین‌ترین روزها را به کام ملّتمان تلخ کرد؛ عدد جانباختگان بالا رفت، عدد مبتلایان بالا رفت؛ اینها چیزهایی است که انسان نمیتواند از آن به ‌آسانی بگذرد. این آمارهای تلخ و تکان‌دهنده، بایستی همه‌ی ما را -هم مسئولان را، هم آحاد مردم را- هشیار کند، بیدار کند و توجّه بکنیم؛ با بیماری شوخی نکنیم. بایستی مسئولین به طور قاطع کاری که باید انجام بدهند، انجام بدهند؛ یعنی این حدودی که لازم است و متخصّصین و کارشناسان مسئله -پزشکان و مسئولین امور بهداشت و درمان و مانند اینها- مشخّص میکنند، بر طبق گفته‌‌ی آنها عمل بشود؛ یعنی تلخیِ هر عارضه‌ی‌ دیگری را شما فرض کنید، از عارضه‌ی شیوع این بیماری کمتر است؛ چون شیوع بیماری، هم بیماری است، هم بیکاری است، هم مشکل معیشت است، هم جان ‌باختن و داغ عزیزان است؛ یعنی اصلاً همه‌ی برنامه‌های کشور تحت تأثیر این بیماری قرار دارد؛ الان هم همین جور است. باید کاری کنیم که این بیماری متوقّف بشود و بر این فائق بیاییم، غالب بشویم و این ممکن نیست جز با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و اجرا و رعایت ضوابط بهداشتی از طرف ما آحاد مردم.» ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب، نماهنگ «تصمیم قاطع لازم است» را منتشر میکند.
 

نماهنگ: نماهنگ | تصمیم قاطع لازم است

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :

کیفیت خوب و فرمت Mp4 و با حجم 120.0 MB

کیفیت متوسط و فرمت Mp4 و با حجم 17.5 MB

۰

سخن‌نگاشت | کتاب دو امام مجاهد

کتابخانه اسلامی معروف نیوز رهبری انقلاب

سخن‌نگاشت | کتاب دو امام مجاهد

کتاب «دو امام مجاهد» مشتمل بر سخنرانی‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سالهای ۵۱ و ۵۲ در تحلیل سیره سیاسی امام حسن و امام حسین(علیهماالسلام) است که توسط انتشارات دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفت. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در مطلب زیر گزیده‌ای از این کتاب را منتشر میکند.

۰

واکنش قالیباف به سخنان ظریف: تدبیر حاج‌قاسم معابر دیپلماسی را باز می‌کرد

معروف نیوز

سایت شهدای نیاک مرجع خبری وطراح نرم افزارهای مذهبی

واکنش قالیباف به سخنان ظریف: تدبیر حاج‌قاسم معابر دیپلماسی را باز می‌کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان ظریف در فایل صوتی که از او منتشر شد، عنوان کرد: نخواهیم گذاشت با فرصت طلبی برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود به شهید سلیمانی جفا کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه نوشت: «تدبیر و شجاعت حاج قاسم میدان‌ها را فتح و معابر دیپلماسی را باز می‌کرد؛ چیزی جز سیاست‌بازی یا ساده‌لوحی نمی‌تواند این حقیقت روشن را کتمان کند.»

او همچنین عنوان کرده است: «حالا که حاج قاسم نیست، نخواهیم گذاشت با فرصت طلبی برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود به او جفا کنند و نقش تاریخی شهید سلیمانی را وارونه جلوه دهند.»

۰

رئیسی: مطالبه ملی لغو تمام تحریم‌ها نباید دستاویز دعواهای سیاسی شود

معروف نیوز

رئیسی: مطالبه ملی لغو تمام تحریم‌ها نباید دستاویز دعواهای سیاسی شود

ئیس قوه قضائیه گفت: لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن، مطالبه ملی است و این مطالبه ملی نباید دستاویز دعواهای سیاسی شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ آیت‌الله رئیسی صبح امروز در جلسه شورای‌عالی قوه قضائیه با تبریک میلاد باسعادت دومین اختر تابناک امامت و ولایت، امام حسن مجتبی(ع)، «کرامت» را از مهم‌ترین آموزه‎های آن حضرت برای بشریت دانست.

رئیس قوه قضائیه گفت: برخی کرامت را بخشش و بخشش قبل از تقاضا معنی کرده‌اند ولی کرامت روحیه‎ای است که انسان در پرتو عبادت خدا پیدا می‌کند که به‌جز خدا نیندیشد و جز خدا نبیند که مکارم اخلاق و بخشندگی از پیامدهای آن است.

شهدا پیش از شهادت به مقام کرامت می‌رسند

رئیسی با بیان این که شهدا قبل از رسیدن به مقام شهادت به مقام کرامت رسیده‎اند که از جان خود برای خدا گذشته‎اند، تصریح کرد: انسان در سایه کرامت نفس به مقامی می‎رسد که از مال، وقت، آبرو و جان خود برای خدا و دیگران می‎گذرد.

رئیس قوه قضائیه کمک‎های مؤمنانه را جلوه‎ای از کرامت دانست و گفت: شرایط حساس امروز توجه ویژه به نیازمندان و مستمندان به‌ویژه کسانی را که به کرونا مبتلا شده‎اند می‎طلبد و این وظیفه همگانی ماست که به‌هرشکلی که می‎توانیم از زندگی آنها گره‎گشایی کنیم.

همدردی با ملت عراق

آیت‎الله رئیسی با ابراز تأسف از حادثه غمبار در یکی از بیمارستان‌های عراق که موجب مرگ تعدادی از بیماران کرونایی این مرکز درمانی شد، با دولت و ملت این کشور و خانواده‎های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

برای شنیدن درددل مراجعان به عدلیه وقت بگذارید

رئیس قوه قضائیه، وقت گذاشتن و نشستن پای حرف‎ها و درددل‎های مراجعان به عدلیه را از مصادیق کرامت دانست و اظهار داشت: اگر می‌خواهیم به سیره امام مجتبی(ع) عمل کنیم باید توجه داشته باشیم آن حضرت در حالی که در مسجدالحرام معتکف بودند، نیاز حاجتمندی را که به ایشان مراجعه کرده بود رفع کردند.

رئیسی افزود: از آموزه‎های آن حضرت آن است که با گره‎گشایی از کار کسانی که به‌هردلیلی به دستگاه‎ها و ادارات مراجعه می‎کنند، روزنه‎های امید را در دل آنها روشن کنیم و این امیدآفرینی در سایه کار بموقع حاصل می‎شود نه با حرف.

تعداد مراجعات به عدلیه می‌تواند کاهش یابد

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه تعداد مراجعان به دادگستری‌ها و سازمان‌های تابعه می‌تواند کاهش یابد، به مدیران و کارکنان همه دستگاه‎ها به‌ویژه همکاران دستگاه قضا متذکر شد که اگر کار مراجعه‌کنندگان به آنها در همان مراجعات اولیه قابل حل است، چرا باید به‌گونه‎ای عمل شود که نیاز به مراجعه دوباره باشد.

رئیسی اضافه کرد: شرایط کرونایی اقتضا می‎کند که کارکنان همه ادارات خصوصاً همکاران دستگاه قضا بدانند که از وظایف مهم اسلامی و ملی و اداری این است که کار مردم را بموقع انجام دهیم تا مجبور به مراجعه دوباره و غیرضروری افراد نباشند.

رئیس دستگاه قضا با تقدیر از همت مضاعف همکاران قضائی در ایام کرونایی برای رسیدگی به پرونده‎ها و کار مردم متذکر شد: امروز راهبرد دشمن ایجاد یأس و ناامیدی و راهبرد ما ایجاد امید است تا مردم احساس کنند کارشان در ادارات و سازمان‌ها به سهولت و سرعت انجام می‌شود.

رئیسی تأکید کرد: وقتی یک خانم یا آقایی برای تظلم‌خواهی به یک واحد قضائی مراجعه می‌کند، نباید دغدغه دیگری بر رنج و دغدغه‎اش اضافه شود، بلکه باید مشکل او را در سریع‎ترین زمان ممکن برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: امروز ما توان و امکانات حل مشکلات و رفع ظلم از آنها را داریم و این ظرفیت‌ها باید به‌موقع و در زمان خودش به‌کار گرفته شود تا کار مردم زودتر انجام شود و امیدواری در جامعه افزایش یابد.

واقعه طبس عنایت الهی بود

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به «سالگرد حادثه طبس» و «آغاز عملیات بیت‎المقدس»، شکست مفتضحانه ارتش آمریکا در طبس و پیروزی ملت ایران در عملیات بیت‎المقدس را از عنایات الهی دانست که موجب ناامیدی دشمن و امیدواری ملت‎های مسلمان شد.

رئیسی ادامه داد: دست قدرت خدا یاور همه کسانی است که در مسیر الهی حرکت می‌کنند و توجه به آیات و امدادهای الهی انسان را در دفاع از ارزش‌های الهی استوارتر می‌کند تا بداند ایستادگی و مقاومت او را به هدفش می‎رساند و می‎تواند گشایش ایجاد کند.

رئیس قوه قضائیه با تأکید به این‌که "امروز لغو همه تحریم‎ها و راستی‌آزمایی آن یک مطالبه ملی است و این مطالبه نباید دستاویز دعواهای سیاسی و وقت‎کشی شود"، به کسانی که مسئول پیگیری و تحقق این مطالبه هستند متذکر شد که به طرف مقابل اجازه وقت‎کشی ندهند.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش «شوراها» را نهادی برآمده از قانون اساسی و جلوه‎ای از حاکمیت اراده مردم نسبت به زندگی خودشان دانست و گفت: شوراها از دستاوردهای مثبت قانون اساسی هستند و تلاش‌های خوبی هم برای گره‎گشایی از امور داشته‎اند اما با آسیب‎هایی نیز مواجه شده‎اند.

رئیسی افزود: برخی شوراها خدمات زیادی انجام داده‌اند و خوشنام هستند و مردم هم به آنها اعتماد دارند اما برخی نیز مشکلاتی داشته‎اند که پرونده‎های متعدد و قابل‌توجهی برای آنها در مراجع قضائی تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

رئیس قوه قضائیه در عین حال خاطرنشان کرد: نهاد شوراها دارای مشکلاتی ساختاری است که اگر به آنها توجه نشود و این مشکلات به‎صورت ریشه‎ای حل نشوند، همواره شاهد بروز آسیب‎ها و مشکلات خواهیم بود.

رئیسی با بیان اینکه همکاران دستگاه قضا در جریان رسیدگی به پرونده‎های مربوط به شوراها، آسیب‎ها را احصا کرده‎اند که جمع‎بندی آن را در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار می‎دهند، از مسئولان مربوطه خواست که حل مشکلات ساختاری شوراها را با جدیت پیگیری کنند.

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از خدمات و تلاش‌های دکتر الفت، معاون سابق اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه، ابراز امیدواری کرد؛ این معاونت با حضور دکتر غلامی بیش از گذشته فعال شود و منشأ برکات برای کل کشور باشد.

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)