نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت

۱۷ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

۰

بسیاری از دستاورد‌های ما در روز حادثه عملیاتی می‌شودخبر موشک هایپرسونیک متعلق به مدت‌ها قبل است

معروف نیوز

بسیاری از دستاورد‌های ما در روز حادثه عملیاتی می‌شودخبر موشک هایپرسونیک متعلق به مدت‌ها قبل است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، جمعی از اساتید سطوح عالی و دروس خارج فقه حوزه علمیه قم و مشهد از نمایشگاه توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه بازدید و با سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار حاجی‌زاده در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید «حسن طهرانی‌مقدم» اظهار داشت: ما توفیق داشتیم که از سال ۱۳۶۰ در محضر شهدای بزرگی مثل شهید طهرانی‌مقدم و سایر دوستان باشیم. در آن دوران، شهید طهرانی‌مقدم در مجالس مختلف با حسرت مطرح می‌کرد که‌ ای کاش ما در واقعه کربلا بودیم و امام حسین (ع) را یاری می‌کردیم و در ادامه می‌گفت البته اگر سلاح خوب هم می‌داشتیم، می‌توانستیم امام زمان (ع) را بهتر یاری کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: این عطش و این حرارت از آن‌ روز در بین نیرو‌های هوافضا و موشکی شعله‌ور و بلکه اضافه نیز شده است. این شهید بزرگوار بار‌ها تکرار می‌کرد که ما نباید مشت ولی فقیه خود را خالی بگذاریم و باید بتوانیم با اجرا کردن تدابیر ولی فقیه خود از ایشان حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه ما در آن دوران سلاح‌هایی مانند توپ ۱۳۰ داشتیم که ۲۷ کیلومتر برد داشت و وقتی می‌خواستیم مکان‌هایی را در ۳۰ کیلومتری و ۲۹ کیلومتری منهدم کنیم، نمی‌توانستیم، تصریح کرد: به همین دلیل، شهر بغداد که به فاصله ۱۰۵ کیلومتری از مرز‌های ما قرار داشت را نمی‌توانستیم تهدید کنیم. اما این حرکت در زمان جنگ و دوران بعد از جنگ نیز ادامه پیدا کرد به طوری که امروز مجموعه نیروی هوافضا و بخش‌های مختلف سپاه به‌ویژه حوزه‌های موشکی و پهپادی تبدیل به یک قدرت شده است.

وی ادامه داد: امروز در حوزه هواپیمای بدون سرنشین و پهپاد‌ها در تراز جهانی هستیم و حرکت‌هایی را که ارتش‌های بزرگ و قدرتمند دنیا ده‌ها سال قبل از ما شروع به کار کرده‌اند را به چالش کشیده‌ایم و بسیاری از دستاورد‌ها نیز وجود دارد که روز حادثه اگر لازم باشد، بیرون می‌آید؛ مانند هدف قرار دادن دشمن در فاصله یک هزار و ۵۰۰ کیلومتری که البته این‌ها تصادفی نبوده و مرهون عمل به تعالیم اسلام و قرآن، و از معجزات الهی است.

سردار حاجی‌زاده در ادامه با بیان اینکه در حوزه موشکی در تراز جهانی جلو افتاده‌ایم، گفت: خبر موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته که در مراسم سالگرد شهید طهرانی‌مقدم گفته شد و قادر است در جو و بیرون از جو مانور داشته باشد، متعلق به خیلی وقت پیش است؛ ولی در واقع امروز رسانه‌ای شده است و در این دستاورد، یک جهش نسلی اتفاق افتاده است و تا ده‌ها سال دشمن نمی‌تواند به توانمندی مقابله با این موشک برسد.

بسیاری از دستاورد‌های ما در روز حادثه عملیاتی می‌شود/ خبر موشک هایپرسونیک متعلق به مدت‌ها قبل است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه به حوزه پدافند هوایی اشاره کرد و گفت: ما در برهه‌ای در حسرت یک سامانه پدافندی برد کوتاه بودیم؛ به طوری که رژیم بعثی عراق در جنگ هشت ساله برای تحقیر ما با هواپیما‌های باری به آسمان کشور ما می‌آمدند و زباله‌های پادگانی از جمله فایل، کمد، مبل، تیرآهن و... را به پایین می‌ریختند.

وی افزود: امروز با لطف خداوند در حوزه پدافند از موشکی و پهپادی گسترش بیشتری داشته‌ایم؛ به طوری که انواع رادار‌ها در حوزه‌ها، فرکانس‌ها، ارتفاع‌ها و برد‌های مختلف و همچنین سامانه‌های پدافندی ارتفاع پایین، سامانه‌های برد متوسط تا برد بلند همگی بومی و ساخت داخلی هستند.

سردار حاجی‌زاده در پایان به حوزه فضایی اشاره کرد و گفت: ما در حوزه فضایی اخیراً توانستیم به لطف الهی ماهواره‌بر «قائم ۱۰۰» را پرتاب کنیم؛ این ماهواره‌بر با سوخت جامد است و در سال جاری اولین ماهواره را با این ماهواره‌بر در مدار قرار خواهیم داد.

۰

جانشین فرمانده کل سپاه: دشمن را در جنگ رسانه‌ای هم شکست خواهیم داد

معروف نیوز

جانشین فرمانده کل سپاه: دشمن را در جنگ رسانه‌ای هم شکست خواهیم داد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار دریادار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز (یکشنبه) در رزمایش بزرگ جهادگران بسیجی (فاطمی ۲) با بیان اینکه خدمت به مردم در ۴۳ سال گذشته در سپاه و بسیج، در اولویت قرار داشته است، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیج و سپاه بر روال قاعده‌های خداوند متعال که پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) آن را به ما یاد داده‌اند و امامین انقلاب اسلامی بر آن تأکید داشته‌اند، عمل کرده‌اند.

سردار فدوی ادامه داد: برای همین است که خداوند به وعده‌های خود عمل کرده است؛ لذا علی‌رغم اینکه خبیثان عالم در ۴۳ سال اخیر هرگونه شیطنت و دشمنی خود را علیه جبهه حق انقلاب اسلامی به کار گرفته‌اند، اما نمی‌توانند ادعا کنند که حتی یک پیروزی داشته‌اند و اگر پیروزی می‌داشتند، از طریق رسانه‌های خود، آن را در دنیا فریاد می‌زدند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه خداوند در قرآن فرموده است که در دنیا ۲ حزب بیشتر وجود ندارد؛ یکی حزب خدا و دیگری حزب شیطان، گفت: خداوند فرموده است که من (خدا) اراده کرده‌ام که حزب خدا در بهترین وجه ممکن پیروز است؛ لذا وقتی در وعده خدا تخلفی نیست، باید به بهترین وجه ممکن پای کار برویم و فقط مواظب باشیم که در حزب خدا باشیم.

وی با بیان اینکه دشمنان خبیث ما هر از گاهی یک اشتباه محاسباتی دارند، تأکید کرد: خبیثان عالم دوباره اشتباه محاسباتی کردند و وهم آن‌ها برداشته است که می‌توانند بر انقلاب اسلامی پیروز شوند. امروز بیش از ۶۰ روز است که یک اشتباه محاسباتی آن‌ها موجب شده است که پیروان دست و دهان آن‌ها به قوی‌ترین وجه ممکن به میدان بیایند؛ اما عده‌ای از آن‌ها فریب‌خوردگان داخلی هستند؛ وگرنه این ۶۰ روز به شش روز هم نمی‌رسید.

سردار فدوی افزود: بسیجیان و پاسداران و نیروهای انتظامی، در فتنه اخیر بیش از ۶۰ شهید تقدیم کرده‌اند. این شهدا برای این است که مظلومیت مقتدرانه کشورمان دوباره به دنیا گوشزد شود؛ چراکه مظلومیت ما، مظلومیت مقتدرانه است؛ نه مظلومیتی که آن‌ها بر ما تحمیل می‌کنند. در حالی که شرارت‌های آمریکا و کسانی که دنباله‌رو آن هستند، در شدیدترین وجه ممکن وجود دارد؛ اما کل کشور و نظام جمهوری اسلامی، کل بسیج و سپاه، به همه اموری که از امور دائمی آن‌هاست، مستمراً ادامه می‌دهند. گروه‌های جهادی و سازندگی در کل کشور، به این روال اهتمام دارند و آغاز و انجام پروژه‌های بزرگ در دولت ادامه دارد؛ این موضوع به خاطر این است که همه ارکان نظام در قوی‌ترین وجه خود، دارند کارهایی را که در راستای خدمت‌رسانی به مردم است، دنبال می‌کنند و بسیجیان، پاسداران، نیروهای انتظامی و نیروهای امنیتی پای کار هستند تا خبیثان نتوانند مانع این روند شوند.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه دشمنی شیطان بزرگ آمریکا و همه پیروان خبیث او از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشته است؛ اما در برخی مواقع اوج می‌گیرد، گفت: این دشمنی‌ها زمانی اوج می‌گیرد که دشمنان یا با یک شکست بزرگ مواجه شده‌اند و یا ما با یک پیروزی بزرگ مواجه شده‌ایم، و یا هر دو. ما امروز پیروزی بزرگی به‌دست آورده‌ایم؛ چراکه دولتی بر سر کار آمده است که می‌خواهد در نظام جمهوری اسلامی به همه وظایف خود، بدون اینکه که چشم به خارج از کشور داشته باشد، عمل کند؛ چون توانمندی داخلی، توانمندی بی‌انتهایی است که ما را در اوج قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز شکست بزرگی برای کل جبهه غرب به‌وجود آمده است، تأکید کرد: این خبیثان، پنج قرن است که در دنیا خباثت می‌کنند و کشورهای زیادی را مستعمره خود کرده‌اند تا ثروت آن‌ها را چپاول کنند؛ اما در این ایام مشکلی برای آن‌ها پیش آمده است. خودشان جنگی را آغاز کرده‌اند و در این جنگ طرف مقابل، یعنی روسیه را تحریم کرده‌اند و روسیه هم به تلافی اقدامات آن‌ها، قرار بر این شده است تا آن‌ها را تحریم کرده و گاز و نفت خود را به روی آن‌ها ببندد؛ لذا می‌بینیم که غربی‌ها به چه فلاکتی افتاده‌اند؛ همه دولت‌ها و رسانه‌های اروپایی ماه‌هاست که به مردم خود می‌گویند که برای زمستان چوب، ذغال و فضولات گاو و گوسفند جمع کنید؛ این شکست بزرگی برای تمدن غرب است.

جانشین فرمانده کل سپاه خطاب به دولت‌های اروپایی و غربی، گفت: خاک بر سرتان کنند که حتی در دنیای خود هم نتوانستید موفق شوید! چون خیانت و جنایت کرده و همه کشورهای جهان را تحت ظلم خود درآوردید؛ حتی عرضه نداشتید که یک مشکل کوچک دنیای خود را حل کنید.

وی افزود: ما از سال ۱۳۵۸ در تحریم بوده‌ایم؛ اما هیچ‌گاه در این ۴۳ سال یکی از صحنه‌هایی که با تحریم روسیه در غرب به‌وجود آمد را در کشور خود شاهد نبودیم. به دلیل اینکه وعده خدا صادق است؛ چون او گفته است که هرکسی در جبهه حق و حزب خدا قرار بگیرد و من تضمین می‌کنم که هیچ‌گاه در بن‌بست نماند.

سردار فدوی ادامه داد: خوشا به حال کسانی که سردمداران این صحنه هستند؛ همه دلدادگان انقلاب اسلامی، بسیجیان عالم و بسیجیان کشور، پاسداران و همه دلدادگانی که در کشور پای کار نظام بودند، هستند و خواهند بود.

وی شهادت را افتخارآمیز دانست و با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار شهید میراث بزرگی است، گفت: همه اتفاقاتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه افتاده است، میلیون‌ها کشته داشته است؛ اما شهدای ما به ۳۰۰ هزار هم نرسیدند؛ ببینید که چقدر آن‌ها برکت داشته‌اند. به‌خاطر همین است که همه دلدادگان انقلاب اسلامی آرزوی شهادت دارند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: خبیثان عالم را در خفت‌بارترین وجه ممکن می‌بینیم؛ آن‌ها دستان خود را بر سر گذاشته و به غلط کردن افتاده‌اند. پس از پایان جنگ تحمیلی، کسی جرأت نکرده است حتی یک تیر به سمت انقلاب اسلامی شلیک کند؛ به‌خاطر این‌که فهمیدند که نمی‌توانند و شکست قطعی می‌خورند؛ لذا به جنگ‌های دیگر روی آوردند.

وی تأکید کرد: امروز مردم فهیم ما باید در این جنگ هم شکست بزرگی را برای دشمنان رقم بزنند. دشمنان در فضای مجازی و رسانه‌ها هم باید شکست بخورند و این توانمندی در ما وجود دارد؛ چراکه خداوند به ما وعده داده که پیروزی از آنِ حزب خداست.

۰

آغاز دور جدید حملات موشکی و پهپادی به مواضع تروریست‌های تجزیه‌طلب در اقلیم شمال عراق

معروف نیوز

آغاز دور جدید حملات موشکی و پهپادی به مواضع تروریست‌های تجزیه‌طلب در اقلیم شمال عراق

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از آغاز حملات جدید موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام برای انهدام مقر‌ها و مراکز باقیمانده گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب ضد ایرانی مستقر در شمال اقلیم عراق خبر داد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در ادامه انهدام مقر‌ها و مراکز توطئه، استقرار، آموزش و سازماندهی گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق، برخی از مقر‌های باقی‌مانده مزدوران استکبار جهانی از ساعات اولیه بامداد امروز (دوشنبه) هدف دور جدید حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام نیروی زمینی سپاه قرار گرفتند.

طی این حملات که در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق از جمله جژنیکان، زرگوئیز و کوی‌سنجق انجام گرفت، ضمن انهدام اهداف مورد نظر، ضربات و خسارت‌های سنگینی به تروریست‌ها وارد آمد.

۰

مستند «غیر رسمی» دیدار فعالان جهادی با رهبر انقلاب

معروف نیوز رهبری انقلاب

مستند «غیر رسمی» دیدار فعالان جهادی با رهبر انقلاب

روایت دیدار برخی فعالان جهادی و گروه‌های خدمت‌رسانی به مناطق محروم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پنجمین قسمت از مجموعه مستند «غیر رسمی»، روز جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵ از شبکه سوم سیما و رسانه KHAMENEI.IR پخش خواهد شد.

همچنین این مستند جمعه ۲۷ آبان ساعت ۲۰ از شبکه اول سیما، شنبه ۲۸ آبان ساعت ۲۱ از شبکه افق و یک‌شنبه ۲۹ آبان ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد.

یکی از برنامه‌های مستمر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که از سالهای گذشته برقرار بوده، برگزاری جلسات گوناگون با طیف‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری است. جلساتی که در فضایی متفاوت از دیدارهای رسمی برگزار شده و رهبر انقلاب پای صحبتها و درددل‌‌های حاضران می‌نشینند که بخشی از این جلسات، از سال ۹۵ در قالب جلسات «پنج‌شنبه‌ای» برگزار شده است و مؤسسه‌ی پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای)، روایتی از این دیدارها را در مجموعه مستند «غیر رسمی» ارائه کرده است.

 

۰

بازم میگی فتوشاپه؟

معروف نیوز رهبری انقلاب

بازم میگی فتوشاپه؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «درباره ساخت تجهیزات پیشرفته‌ی موشکی و پهپادی که چند سال پیش از این میگفتند که اینها فتوشاپ است! وقتی که عکسهایش منتشر میشد، میگفتند این فتوشاپ است؛ حالا میگویند که پهپادهای ایرانی خیلی خطرناک است! چرا به فلان کس میفروشید، به فلان کس میدهید. خب، اینها کارهایی است که نخبه‌ی ایرانی انجام داده؛ نخبه‌ی ایرانی توانسته به کشور آبرو بدهد...» ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
رسانه KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب، لوح «بازم میگی فتوشاپه؟» را منتشر میکند.

 

۰

امریکا ذره ذره آب می شودخودتان را برای نظم جدید جهان آماده کنید

معروف نیوز رهبری انقلاب استکبار ستیزی از منظر رهبری انقلاب

امریکا ذره ذره آب می شودخودتان را برای نظم جدید جهان آماده کنید

«۱۳ آبان» تجسم شرارت، ضربه‌خوردن و مغلوب شدن آمریکاست/ سرآغاز چالش میان ملت ایران و آمریکا از ۲۸ مرداد است

در آستانه سیزدهم آبان‌ماه، روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار

بسم الله الرّحمن الرّحیم
و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة الله فی الارضین.

خیلی خوش آمدید عزیزان من، جوانان ما، نوجوانان ما! و حسینیّه را صفا بخشیدید. دلهای پاک شما، جانهای سرشار از شوق شما، هر جایی که باشید، هر محیطی را که در آن حضور پیدا کنید، نورانی میکند و صفا میبخشد. من چند مطلب را که متّصل به هم است و ارتباط به هم دارد، آماده کرده‌ام تا امروز به شما فرزندان عزیزم عرض بکنم.

مطلب اوّل در مورد سیزدهم آبان است. خب زیاد شنیده‌اید؛ سیزدهم آبان یک روز تاریخی است؛ هم تاریخی است، هم تجربه‌آموز است. «تاریخی است» یعنی اینکه در این روز حوادثی اتّفاق افتاده که این حوادث در تاریخ ماندنی است؛ فراموش‌شدنی نیست و نباید هم فراموش بشود. «تجربه‌آموز است» [یعنی] به ‌خاطر همین حوادث، یک واکنشهایی به وجود آمده است که آن واکنشها برای ما درس است؛ باید برای آینده‌ی کشور، برای آینده‌ی عمر خودتان، برای آینده‌ی ملّتتان از این تجربه‌ها استفاده کنید. آینده مال شماها است دیگر.

خب، این روز برای ما روز مهمّی است امّا آمریکایی‌ها از این روز خیلی عصبی میشوند. این روزی است که بزرگداشت آن، اعصاب آمریکایی‌ها را خُرد میکند. حالا همین جلسه‌ی شما ــ همین جلسه ــ وقتی منعکس بشود، مطمئن باشید گرایش آمریکایی و خود آمریکایی‌ها از این اجتماع، از این سرود، از این همدلی‌ها خشمگین میشوند، اعصابشان خُرد میشود؛ چرا؟ چون این روز، هم تجسّم شرارت آمریکا است، هم تجسّم ضربه خوردن آمریکا و قابل مغلوب شدن آمریکا است؛ یعنی این کسانی که خیال میکنند آمریکا یک قدرت دست‌نخوردنی است، به حوادث این روز که نگاه کنیم، معلوم میشود نه، کاملاً آسیب‌پذیر است؛ این یک تجربه برای ما میشود.

خب، سه حادثه در این روز اتّفاق افتاده که بعضی مستقیماً مربوط به آمریکایی‌ها است، بعضی غیر مستقیم مربوط به آمریکایی‌ها است. یک حادثه، تبعید امام است که در روز سیزدهم آبان در سال ۴۳ اتّفاق افتاد. چرا امام تبعید شد؟ چون یک قانونی به دستور شاه ــ به دستور محمّدرضا ــ در مجلس تصویب شد که بر طبق آن قانون، آمریکایی‌هایی که در ایران بودند مصونیّت پیدا کردند. آن وقت حدود چهل پنجاه هزار آمریکایی در ایران بود، در دستگاه‌های نظامی، دستگاه‌های امنیّتی، دستگاه‌های اقتصادی. اینها اگر چنانچه هر جنایتی در ایران میکردند، طبق این قانون، قابل تعقیب نبود؛ یعنی یک آمریکایی با ماشین راه میرود، مثلاً یکی را زیر بگیرد، یک جنایتی بکند، دستگاه قضائی کشور حق نداشت او را تحت تعقیب قرار بدهد! این، قانونِ مصونیّتِ آمریکایی‌ها بود. امام تحمّل نکرد این را؛ یک سخنرانی مفصّل کردند ــ که صدای ایشان و متن سخنرانی الان موجود است(۱) ــ بعد به خاطر این سخنرانی، ایشان سیزده سال تبعید شد! حالا سیزده سال که میگوییم، چون در پایان این سیزده سال انقلاب اتّفاق افتاد؛ اگر انقلاب اتّفاق نمی‌افتاد، سی سال هم ممکن بود طول بکشد این تبعید، برای خاطر برخورد با این قانون حامی آمریکا. این یک حادثه که خب تقریباً مستقیماً مربوط به آمریکایی‌ها است.

حادثه‌ی دوّم کشتار دانش‌آموزان است؛ بچّه‌های همسنّ شماها جلوی این دانشگاه تهران قتل عام شدند، کشته شدند. حالا تعدادشان را به طور دقیق نمیشود انسان بگوید، چون آن وقتها چنین آمارهایی وجود نداشت؛ لکن یک تعدادی ــ یک دانه هم زیاد است؛ یک دانه هم زیاد است ــ از بچّه‌های عزیز ما جلوی این دانشگاه تهران به شهادت رسیدند. این حادثه‌ی دوّم هم در روز سیزدهم آبان بود. این حادثه‌ی دانش‌آموزان در سال ۵۷ بود.

حادثه‌ی سوّم هم که یک سال بعد از آن حادثه است ــ بعد از پیروزی انقلاب ــ هجوم دانشجویان به سفارت آمریکا است و پیدا کردن اسنادی در آنجا که این اسناد، توطئه‌های آمریکا علیه ملّت ایران را نشان میداد؛ هفتاد هشتاد جلد شده. شماها که وقت نمیکنید بخوانید این کتابها را، [امّا] من یک وقتی به آموزش و پرورش گفتم مضامین این کتابها را در کتابهای درسی بیاورید، متأسّفانه نکردند. این [اسناد] نشان میدهد که آمریکایی‌ها در این مدّتی که در ایران حضور داشتند ــ یعنی مثلاً از حدود سال ۲۸ و ۲۹ ــ چه کارهایی در ایران کردند، چه توطئه‌هایی و چه خیانتهایی انجام دادند.

خب، یک نکته‌ای اینجا وجود دارد: این حادثه و این مسئله‌ی تهاجم به سفارت آمریکا را ــ که گفتند «لانه‌ی جاسوسی» و در واقع همین جور هم بود؛ لانه‌ی جاسوسی بود ــ آمریکایی‌ها در اظهاراتشان، در تبلیغاتشان، در مصاحبه‌هایشان، در مصاحبه‌ای که با خود من کردند در سفر نیویورک در زمان ریاست جمهوری، سرآغاز چالش میان ملّت ایران و آمریکا معرّفی میکنند؛ میگویند علّت اینکه آمریکایی‌ها در مقابل ملّت ایران ایستادند، حرکتی بود که شما در سفارت انجام دادید؛ یعنی حمله کردید به سفارت ما، بین ما اختلاف به وجود آمد، دعوا شد، دشمنی شد. دروغ میگویند؛ مسئله این نیست. آغاز چالش بین ملّت ایران و آمریکا بیست‌وهشتم مرداد است؛ بیست‌وهشتم مرداد سال ۳۲. در بیست‌وهشتم مرداد یک حکومت ملّی سر کار بود. حکومت مصدّق یک حکومت ملّی بود؛ مشکلش هم با غربی‌ها فقط مسئله‌ی نفت بود؛ نه حجّت‌الاسلام بود، نه داعیه‌ی(۲) اسلام‌خواهی داشت؛ فقط مسئله‌ی نفت بود. نفت دست انگلیس‌ها بود، او گفت نفت دست خودمان باشد؛ جرمش فقط این بود. آمریکایی‌ها کودتا ایجاد کردند، یک کودتای عجیب و غریبی.
۰

وداع با صلابت مادر شهید «علی‌وردی» با پیکر فرزندش/ راز نوشته انگشتر شهید + فیلم

بانک فیلم معروف نیوز

وداع با صلابت مادر شهید «علی‌وردی» با پیکر فرزندش/ راز نوشته انگشتر شهید + فیلم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بعد از نزدیک یک ماه و نیم از نارآرامی‌ها و درگیری‌هایی که شهر به شهر سرایت کرد و در نهایت کشور را بهم ریخت، می‌گذرد، تقریبا از التهاب روز‌های اول گذشته و تهران به لطف روشن شدن بسیاری از وقایع آرام است. انگار حمله تروریستی شاهچراغ خیلی‌ها را بیدار کرد، یادشان آورد تروریست‌ها بیخ گوش ما خانه کرده‌اند، منتظر فرصت هستند تا انتقام بگیرند.

چهارشنبه است که در یک غروب بارانی گذرمان دوباره به معراج می‌افتد. در این سال‌های کاری، شهدای زیادی دیده‌ایم، از شهدای مدافع حرم که در لحظه وداع هنوز گرمای تنشان را می‌شد حس کرد تا استخوان‌های شهدای دفاع مقدس که از زیر خروار‌ها خاک و پس از سال‌ها انتظار خانواده، از دل خاک بیرون کشیده شده بود، از شهدای آتش نشان و آن داغ بی‌مانند پلاسکو تا شهدای غریب فاطمیون که گاه وداع‌کنندگانشان به چند ده نفر نمی‌رسیدند.

وارد معراج که می‌شوم هنوز بیست دقیقه‌ای تا شروع رسمی برنامه وقت هست، مادر و خاله شهید در حلقه زائران معراج نشسته‌اند، حالشان دست خودشان نیست، مادر گریه نمی‌کند، انگار هنوز در شوک است، جسارت نمی‌کنم نزدیک شوم و سوال بپرسم، سوال خبرنگار‌ها به خصوص در این لحظات اذیت‌کننده است، پس اذیت نمی‌کنم، اما جمله‌های بریده بریده مادر و خاله آرمان اندازه چند مصاحبه است. «۱۳_۱۴ سال داشت، با قلم توی گوشیم نوشته بود خدایا شهادت را قسمت ما کن، نگاه کردم به نوشته، گفتم آرمان این چیه نوشتی. حیف و حیف که گوشیم خراب شد» این‌ها را خاله آرمان می‌گوید و آن‌ها که دور و برش نشسته‌اند تائید می‌کنند که «آرمان لایق شهادت بود».

مادر می‌گوید: «بچه من آستین کوتاه جلوی من نمی‌پوشید، خاله اش می‌گفت آرمان من که محرمت هستم، می‌گفت مرد هم باید حجاب داشته باشد. آزارش به هیچ کس نمی‌رسید»  چندبار می‌زند روی پاهایش «بچه‌ام مظلوم بود».

آرمان؛ غریب گیر آوردنت+ فیلم

خانواده را برای وداع خصوصی به اتاق دیگری می‌برند. از بلند شدن صدای شیون می‌شود فهمید صورت شهید را باز کرده‌اند، صدا در میان ناله‌های گنگ و مبهم یک چیز را به خوبی می‌شنوم، مادر از مداح می‌خواهد که بگوید «غریب گیر آوردنت». تصاویر بدن غرق به خون آرمان و فیلمی که اغتشاشگر‌ها هنگام حمله به او گرفته‌اند در ذهنم مرور می‌شود. نمی‌دانم مادرش این تصاویر را دیده است یا نه، اما دعا دعا می‌کنم ندیده باشد وگرنه از این به بعد هر روضه‌ای که بخوانند، هر مصیبتی که بشنود، آرمان و آن تصاویر دلخراش برایش مجسم می‌شود.

ساعت چهار و نیم است که پیکر شهید روی دوش سربازان و همراهی چند جوان که احتمالا از دوستان شهید هستند وارد حسینیه می‌شود، قیامتی می‌شود، روضه خوان روضه حسین (ع) می‌خواند و با توصیفاتی که بی شباهت به نوع شهادت آرمان نیست آتش به جان همه می‌اندازد. نیمه‌های مراسم مادر و پدر شهید محمدحسین حدادیان از راه می‌رسند. آن‌ها خوب این فضا، این نوع شهادت، این غربت و این روضه‌ها را درک می‌کنند، شاید شبیه‌ترین شهید این سال‌ها به محمدحسین، آرمان باشد، سن و سالشان هم نزدیک به هم بود، محمدحسین ۲۲ ساله و آرمان ۲۱ ساله. باز همان جمله‌ای که مداح در وداع خصوصی خواند اینجا هم از حاضران ناله می‌گیرد «غریب گیر آوردنت».

آرمان؛ غریب گیر آوردنت+ فیلم

مراسم تمام شده، پیکر شهید را به اتاق دیگری بردند، اما انگار دوستان شهید دلِ دل‌کندن ندارند، حلقه بزرگی تشکیل داده‌اند و از لحظات آخری که با آرمان همراه بودند می‌گویند، یکی از بین جمعیت بلند می‌شود «رفقا آرمان اگر رفت ببینید چجوری و برای چی رفت، لحظه آخری که دیدمش، اذان می‌گفتند، گفت برویم نماز بخوانیم، من نرفتم خودش تنها رفت، حواسش به نمازش بود. هر وقت می‌رفتیم گلزار شهدا سر مزار شهید محسن قوطاسلو می‌رفت، این شهید ارتشی را خیلی دوست داشت».

یکی دیگر از بین جمعیت به انگشتر شهید اشاره می‌کند «انگشر توی دست آرمان نشکسته بود، ما وقت درآوردن آن را شکستیم، آن را انگشتر را از مشهد خریده بود، به عربی روی سنگش نوشته بودند پرچم ابالفضل را خدا بلند کرده».

۰

وزیر اطلاعات: عامل دوم اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ دستگیر شد

معروف نیوز

وزیر اطلاعات: عامل دوم اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ دستگیر شد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید اسماعیل خطیب» وزیر اطلاعات در آیین نکوداشت پدافند غیر عامل که صبح امروز (دوشنبه) در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: آنچه می‌تواند در مقابل تهدید از کشور، دولت و ملت ما حفاظت کند، صنعتی است که همه باید در ایجاد آن تلاش کنیم که نصرت الهی را به همراه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام خطیب ادامه داد: امنیت بر همه چیز اولویت دارد و زیرساخت، پایه و بنیان همه امور کشور است؛ بنابراین آنچه را که این امنیت را تهدید کند، اولویتی است که باید به آن پرداخته شود؛ حال می‌خواهد زیستی، اجتماعی و یا زیرساختی باشد؛ بنابراین زمانی که موضوع امنیت مطرح می‌شود، باید همه تمام توان را در جهت حفظ، ارتقا و پایداری آن به کار گرفت و یکی از مهم‌ترین عوامل حفاظتی و پاسداری از این امنیت در مقابل تهدیدات گسترده دشمنان، پدافند غیرعامل است.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل اگر بتواند هوشمند، فعال، مؤثر و مصونیت‌زا باشد، می‌تواند در جهت برقراری امنیت ما نقش اصلی و جدی داشته باشد؛ بنابراین یکی از عوامل اولویت‌دار و مهم کشور ما است و البته ارزیابی آن کمتر از اهمیت آن نیست؛ بنابراین باید به‌صورت مستمر نظارت ارزیابی کنترل و برآورد نسبت به آن وجود داشته باشد.

وی گفت: امروز تهدیدات نو و متغیر بر کشور ما وارد می‌شود؛ بنابراین باید نسبت به هوشمندی، هوشیاری، پیش‌بینی و درک آن‌ها برای عملیاتی کردن هدایت و رهبری اقدام جدی کرد، امروز اگر تهدیدات سایبری یکی از تهدیدات است که مستمر کشور ما را تهدید می‌کند و با آن مواجه هستیم، باید اولویت دفاع‌ ما در این حوزه باشد.

حجت‌الاسلام خطیب بیان کرد: امروز دشمن از فناوری‌های نو به نفع خود و برای تهدید علیه ملت ما استفاده می‌کند؛ بنابراین سازمانی که بتواند برای مقابله با این تهدیدات هوشمندانه پیش‌بینی و پیشگیری کند و نسبت به آنچه حاصل می‌شود، مصونیت‌سازی کند می‌تواند در پدافند و مقابله با این تهدید، موفقیت را کسب کند.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: وقتی که ملت ما می‌خواهد یک ملت مستقل، پیشرو و تمدن‌ساز باشد، با دشمن مواجه می‌شود و تهدیدات نیز متوجه کشورمان هست؛ پس باید نسبت به آن تمهیدات لازم را پیش‌بینی کنیم؛ بنابراین ما باید از ظرفیت درونی کشور و همچنین ظرفیت‌های بیرونی در آسیا و جهان در جهت ایجاد توان آفند و پدافند کارآمد برای کشورمان استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام خطیب ادامه داد: قرارداد شانگهای و همکاری با کشور‌های آسیایی می‌تواند یکی از فرصت‌ها و قابلیت‌هایی باشد که در جهت قدرتمند شدن کشور باید از آن بهره گرفت.

وی با اشاره به تهدیدات دشمنان گفت: با جنگ ترکیبی، هوشمند و مستمر دشمن روبه‌رو هستیم و اگر امروز دشمنی در اغتشاش تجلی پیدا می‌کند یا تجمعی برگزار شده و یا احیاناً اقداماتی از این قبیل تعریف شده، به همین اقدامات محدود نمی‌شود.

وزیر اطلاعات افزود: بیش از ۴۰ سال است که دشمن توطئه‌گر با فتنه، کودتا و استفاده از گروهک‌ها و نفاق و البته تهاجم فرهنگی و هرچه در توان خود دارد به مقابله با انقلاب و نظام اسلامی پرداخته است و امروز نیز هدف خود را براندازی، تجزیه و تضعیف انقلاب، کشور و ملت ما را در ابعاد مختلف تعریف کرده و با بحران‌آفرینی و با استفاده از اقدامات خشن و عملیات‌های مختلف، این اهداف را پیش می‌برد.

حجت‌الاسلام خطیب با اشاره به حوادث اخیر کشور تصریح کرد: در این فتنه اخیر با اعتراض روبه‌رو نیستیم، بلکه با اغتشاش روبه‌رو هستیم. در اعتراض کشتن و آتش زدن و آسیب رساندن جا و تعریفی ندارد؛ پس هر چیزی که در صحنه اجتماعی و در صحنه نخبگان و دانشگاه، همراه با خشونت و تخریب می‌شود، غیر از اغتشاش نام دیگری ندارد.

وی ادامه داد: آنچه را دشمن به شکل مسلحانه در کردستان و بلوچستان دنبال می‌کند، غیر از تجزیه‌طلبی رنگ و تعریف دیگری ندارد؛ بنابراین آنچه با آن روبه‌رو هستیم، یک بسته و پکیچ کامل است که سرویس‌های اطلاعاتی و کشور‌ها و رسانه‌های بیگانه به‌عنوان یک بسته واحد تعریف کرده و هر روز با هماهنگی با یکدیگر آن را دنبال می‌کنند و بحران می‌آفریند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: در خصوص اغتشاشات اخیر، یکی از سردمداران اروپایی می‌گوید این همان چیزی بود که خود را برای آن آماده کرده بودیم؛ بنابراین بهانه و عاملی برای شروع و موج‌آفرینی و بحران‌افزایی و تهدیدی برای ملت پیدا و اهداف خود را دنبال کردند.

حجت‌الاسلام خطیب افزود: پیش‌تر هم جلسات متعددی توسط رژیم صهیونیستی، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی و رژیم سعودی و برخی کشور‌های اروپایی در جهت برنامه‌ریزی این اغتشاشات برگزار شده که محتوا و مطالب آن وجود دارد و مستندات آن در اختیار دستگاه اطلاعاتی کشور ما قرار دارد.

وی گفت: عمده هدایت و رهبری این اغتشاش را دشمنان ملت ایران رهبری می‌کند و عوامل سنتی از جمله گروهک‌های تروریستی بازیچه این خیمه‌شب‌بازی هستند. در داخل هم می‌توانیم یک اقلیتی که پرخاشگر و خشونت‌زاست، ببینیم که در این عده نیز با یک اقلیتی روبه‌رو هستیم که آموزش‌دیده‌، سازمان‌یافته و مزدور دشمنان هستند و مدارکی وجود دارد که پول و امکانات از دشمنان دریافت کرده‌اند؛ چه به‌طور مستقیم یعنی کسانی که در کشور‌های مختلف آموزش دیده‌اند و چه به‌طور غیرمستقیم که فضای مجازی این امکان را برای آنان فراهم آورده است.

وزیر اطلاعات بیان کرد: ما یک اقلیتی را در اغتشاشات می‌بینیم که محصول آسیب‌های اجتماعی ما است؛ پس کسانی که امروز در این کشور مسئولیتی اجتماعی دارند، باید برای این اقلیت آسیب‌دیده فکری کنند.

حجت‌الاسلام خطیب ادامه داد: ما در مواجهه با اجماعی که در میان دشمنان ما ایجاد شده، توان و اقتدارمان را مدیون حضور مردم و همراهی آنان هستیم. مشارکت اجتماعی و سرمایه اجتماعی جزو اولویت‌هایی است که در جهت ارتقای آن باید برای حفظ امنیت کشور تلاش کرد و رسیدگی به مطالبات و آنچه که نیاز اجتماعی مردم ما در موضوعات اقتصادی و... است، و رفع علل نارضایتی‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه دشمن دست از دشمنی برنخواهد داشت، تصریح کرد: امروز بعد از پایان نسبی و میرایی اغتشاشات و این فتنه و اظهار یأس علنی دشمن نسبت به آنچه که اتفاق افتاده است، می‌بینیم که دست به اقدامات خشونت‌آمیز و تروریستی می‌زنند و این چیزی است که در آتش‌زدن‌ها و کوکتل‌مولوتف‌ها و عملیات تروریستی شاهچراغ شاهد آن هستیم و نکته دیگری که ما در آینده نزدیک با آن مواجه می‌شویم، بهانه‌جویی علیه ایران با دستاویز حقوق بشر است.

وزیر اطلاعات یادآور شد: دشمن تلاش می‌کند که اغتشاشات را با بحران‌آفرینی‌های جدید و با کمک اقدامات ایذایی و فشار‌های جهانی و عملیات تروریستی و اقدامات هنجارشکنانه ادامه دهد.

حجت‌الاسلام خطیب همچنین اعلام کرد: به دلیل رعایت یکی از اقدامات کوچک پدافندی در شیراز، به لطف الهی سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق شدند که عامل دوم عملیات تروریستی شاهچراغ را شناسایی کنند.

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)