نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت

۱۰ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

۰

28یادواره شهدای نیاک

معروف نیوز

28 یادواره شهدای نیاک

۲۸یادواره شهدای نیاک
سخنران : سرتیپ سیدتقی حسینی (فرمانده مرزبانی شمال کشور)
مداح : حاج محمدرضا بذری
قاری قرآن : حاج سیدمحمدطاهایی (قاری برتر کشوری)
مجری : مصطفی محمدی (ازشبکه تبرستان)

زمان : جمعه ۴شهریور ۱۴۰۱ ، ساعت شروع مراسم ۱۰:۳۰ صبح
مکان : آمل کیلومتر ۸۰ جاده هراز حسینیه سیدالشهدای روستای نیاک
ستادیادواره شهدای نیاک
سایت احیاگرمعروف

۰

آزادگان دفاع مقدس، نماد حقانیت و اراده ملت ایران در تداوم انقلاب اسلامی

معروف نیوز

آزادگان دفاع مقدس، نماد حقانیت و اراده ملت ایران در تداوم انقلاب اسلامی

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، این بنیاد در بیانیه‌ای ۲۶ مرداد «سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و آزادسازی شهر پاوه» را از رخداد‌های الهام‌بخش و راهگشای ملت ایران برای مقاومت، پایداری و تاب‌آوری برابر فتنه تحریم و جنگ اقتصادی و دیگر توطئه‌های نظام سلطه و استکبار علیه انقلاب، نظام و میهن اسلامی دانست.

در ابتدای این بیانیه آمده است: ایستادگی و مقاومت تاریخ‌ساز آزادگان عزیز در هشت سال دفاع مقدس، نماد حقانیت و اراده مصمم ملت ایران در تداوم انقلاب اسلامی و «نه» گفتن به نظام سلطه و استکبار و فداکاری در راه دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور به شمار می‌رود.

این بیانیه می‌افزاید: آزادگان عزیز پس از طی دوران سخت اسارت و سربلندی در برابررژیم بعثی ـ‌ صهیونیستی صدام، با برافراشتن پرچم عزت‌خواهی، حق‌طلبی و ظلم‌ناپذیری ایران اسلامی، حضور خود در سنگر‌های متعدد و متنوع نقش‌پذیری‌های اجتماعی و بالندگی علمی و فرهنگی کشور، درس‌های آموزنده‌ای را فراروی نسل‌های جامعه قرار دادند و موجبات رشد و ارتقای جایگاه منطقه‌ای و جهانی ایرانیان عزیز را فراهم آوردند، که یادآوری و بازنمایی آن مسئولیت خطیری را فراروی شخصیت‌ها و نهاد‌های مرجع به ویژه اصحاب رسانه گشوده است.

این بیانیه همچنین با گرامیداشت حماسه آزادسازی شهر پاوه، این رخداد بزرگ تاریخی را مظهر قاطعیت، صلابت و سازش‌ناپذیری امام راحل (رحمه‌الله‌علیه) در مقابله با ضد انقلاب و گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب قلمداد و تاکید کرده است: با پیروزی انقلاب اسلامی و تولد گفتمان نوین و تاثیرگذار استکبارستیزی که معادلات منطقه‌ای برهم خورد، نظام سلطه و استکبار راهبرد بی‌ثبات‌سازی، آشوب‌آفرینی، برپایی غائله و فتنه‌های زنجیره‌ای و نیز حرکت‌های تجزیه‌طلبانه را برای جلوگیری از ثبات و استحکام نظام اسلامی و تداوم انقلاب در دستور کار خود قرار داد؛ که از آن جمله آماج توطئه و مورد تهاجم قرار گرفتن استان مرزی کردستان بود.

این بیانیه در ادامه تصرف شهر‌های پاوه، سنندج، سردشت، نقده و پیرانشهر را حرکتی تدریجی برای تصرف و جداسازی استان کردستان در چارچوب راهبرد ضد ایرانی جبهه استکبار و نقش‌آفرینی نیابتی ضد انقلاب داخلی و احزاب خائن و تروریستی دموکرات و کومله توصیف و خاطرنشان کرده است: مقاومت و سلحشوری رزمندگان اسلام و مدافعین انقلاب و میهن اسلامی به‌ویژه مردم انقلابی و نیرو‌های بومی منطقه با فرمان تاریخی امام خمینی (رحمه‌الله‌علیه) برای آزادسازی شهر پاوه، بسان طوفان سهمگینی بساط ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی را در هم پیچید و سرانجام در ۲۶ مرداد ۱۳۵۸ توطئه تجزیه کردستان خنثی و این خطه‌ی غیرتمند در مدت کوتاهی از لوث وجود مزدوران استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل، پاک و پیام معناداری به جبهه دشمنان داده شد؛ که ملت بصیر و غیور ایران اسلامی به احدی مجال تعرض به استقلال، حاکمیت ملی، عزت و تمامیت ارضی کشور خود را نخواهد داد.

این بیانیه در پایان با تبریک فرارسیدن ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و حماسه آزادسازی پاوه به آحاد ملت شریف و قدرشناس ایران به‌ویژه آزادگان عزیز، با تأکید بر ضرورت تجلیل و تعظیم مقاومت و پایداری آزادگان تاریخ‌ساز و لزوم اهتمام بیشتر دولت و دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی امور آزادگان در پاسخ به مطالبات و نیازمندی‌های زندگی عزتمندانه آنان، تصریح کرده است: بی‌تردید آموزه‌های تاریخی و رهنمود‌های حکیمانه و نورانی امام راحل (ره) و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و الزامات و مقتضیات فراروی انقلاب و نظام اسلامی، تجلیل و پاسداشت قهرمانان زنده و آیه‌های عزت و افتخار کشور در هشت سال دفاع مقدس را به مثابه رسالتی سترگ و اجتناب‌ناپذیر فراروی آحاد مردم و مسئولین قرار داده است؛ که در صورت ژرف‌اندیشی و نگاه تکلیف‌محور همچنان خواهد توانست روح مقاومت و استکبارستیزی را در جامعه زنده و جاری نگه داشته و عنصر تکریم آزادگان و یادآوری مقاومت و صلابت آنان برابر دشمنان خبیث را به عامل بازدارندگی تبدیل کند.

۰

سلمان رشدی که بود و به چه سرنوشتی دچار شد؟

معروف نیوز

سلمان رشدی که بود و به چه سرنوشتی دچار شد؟

اهداف و برنامه‌های محافظت و پشتیبانی از سلمان رشدی در تمامی سال‌های پس از انتشار کتاب «آیات شیطانی» به مسئله‌ای حیثیتی برای غرب تبدیل شده بود که با اقدام اخیر «هادی مطر» جوان ۲۴ ساله ساکن شهر «فیرویو» نقش برآب شده و ناکام ماند.

 

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: بامداد شنبه شب بود که رسانه‌های کشور آمریکا گزارش دادند «سلمان رشدی» نویسنده مرتد و هتاک به ساحت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) که قصد سخنرانی در یک مرکز آموزشی به نام «چوتوکوآ» در غرب شهر نیویورک را داشت، هدف حمله جوانی ۲۴ ساله به نام «هادی مطر» ساکن شهر «فیرویو» قرار گرفته است.

فرار «سلمان رشدی» از ایران

«سلمان رشدی» که در سال ۱۳۶۷ پس از انتشار کتاب شرک آمیز «آیات شیطانی» و توهین به اسلام و پیامبر اکرم (ص) عصبانیت و خشم مسلمانان جهان را برانگیخته بود از ایران فرار کرد و تا امروز تحت پوشش امنیتی و حمایت گسترده و کم سابقه کشور‌های غربی برخوردار بود. البته این توهین آنقدر وسیع و گسترده بود که امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، فتوای ارتداد او را صادر کردند.

اما سلمان رشدی کیست؟ او عضو انجمن سلطنتی ادبیات انگلستان بوده و هست و بر اساس اسناد و مدارکی که بعده‌ها به دست آمده، کتاب «آیات شیطانی» را به سفارش «گیلون ریتکن» رئیس یهودی انتشارات «وایکینگ» نوشته بود. این کتاب او برای نخستین بار در سال ۱۹۸۸ چاپ و منتشر شده است.

کتاب «آیات شیطانی» رمانی در 9 فصل

نکته جالب اینجاست که بر خلاف تمامی تبلیغات و کار‌های رسانه‌ای صورت گرفته توسط رسانه‌ها و بنگاه‌های خبرپراکنی غربی پیرامون کتاب «آیات شیطانی» که عنوان می‌کردند این کتاب، کتابی علمی و نظری است، ولی با بررسی‌هایی که صورت گرفت مشخص شد این کتاب، یک کتابی داستانی و در غالب رمان است که ۹ فصل دارد.

حال بهتر است کمی هم که شده به زندگی «سلمان رشدی» بپردازیم. این نویسنده هتاک و مرتد که در ابتدای نگارش کتاب «آیات شیطانی» اصلا فکرش را هم نمی‌کرد به سرنوشتی دچار شود که مجبور شود مابقی عمر ننگین زندگی خود را در وحشت و ترس ناشی از تهدید به مرگ زندگی کند فقط در نخستین سالی که این کتاب سراسر شرک را منتشر کرده بود، مجبور شد تا ۱۵ بار محل زندگی خود را تغییر بدهد.

تغییر نام «سلمان رشدی» به «جوزف آلتون»

نکته جالب درمورد «سلمان رشدی» این بود که او آنقدر از فتوای امام خمینی (ره) دچار وحشت شده بود که حتی نام خود را به «جوزف آلتون» تغییر داد. ضمن اینکه حفاظت و نگهداری از او آنقدر برای دولت انگلیس سنگین و پرهزینه بود که شاهزاده چارلز انگلیسی پیرامون میزان هزینه نگهداری و محافظت از او با ناراحتی گفته بود: «سلمان رشدی سرباری پرخرج برای مالیات‌دهندگان انگلیسی است.»

«سلمان رشدی» و شهید «مصطفی محمود مازح»

از سوی دیگر چیزی بیش از شش ماه از صدور حکم ارتداد «سلمان رشدی» توسط امام خمینی (ره) نگذشته بود که این نویسنده هتاک و مرتد نخستین آثار نگارش کتاب شیطانی خود را به چشم خویش دید. دقیقا ۱۴ مرداد سال ۱۳۶۸ بود که جوانی ۲۲ ساله به نام «مصطفی محمود مازح» که تبعه کشور فرانسه هم بود با شناسایی هتل محل اقامت او با انفجار خود قصد به درک واصل کردن او را داشت که متاسفانه در این راه موفقیتی به دست نیاورد.

بعد از این سوءقصد نافرجام بود که روز به روز تدابیر امنیتی شدیدتری را غربی‌ها برای «سلمان رشدی» تدارک دیدند به صورتی که حتی شرکت‌های هواپیمایی، چون «بریتیش ایرویز» و «ایرکانادا» هم حضور این نویسنده مرتد را در پرواز‌های خود ممنوع اعلام کرده بودند.

قتل عوامل و مترجمان کتاب «آیات شیطانی»

نگارش کتاب «آیات شیطانی» توسط «سلمان رشدی» آنقدر دامنه و ابعاد وسیعی پیدا کرد که حتی مترجم ژاپنی این کتاب به نام «هیتوشی ایگاراشی» نیز در شهر «تسوکوبا» ژاپن کشته شد. ضمن اینکه مترجم ایتالیایی کتاب «آیات شیطانی» نیز در شهر میلان توسط افراد ناشناس مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت. همچنین ناشر نروژی این کتاب به نام «ویلیام نیگارد» نیز به ضرب گلوله کشته شد.

هدف قرار گرفتن توسط «هادی مطر»

در نهایت نیز بامداد شنبه ۲۱ مرداد «سلمان رشدی» نویسنده مرتد و هتاک به ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) که قصد سخنرانی در یک مرکز آموزشی به نام «چوتوکوآ» در غرب شهر نیویورک را داشت هدف حمله جوانی ۲۴ ساله به نام «هادی مطر» ساکن شهر «فیرویو» قرار گرفت و بر اساس آخرین نظر پزشکان یک چشم خود را از دست داده و چاقو به کبد او اصابت کرده است و در حال حاضر با کمک دستگاه تنفس مصنوعی زنده است.

در پایان باید گفت امام خمینی (ره) به عنوان رهبری فرزانه و که حکومت ۲۵۰۰ ساله سراسر ظلم و ستم پهلوی را سرنگون کرد و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود با بصیرت و درایت هرچه تمام، با صدور حکم ارتداد سلمان رشدی فتنه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را به غربی‌ها بازگرداند و موجب شد نه تنها این کتاب در بین مردم، حتی آن دسته از افرادی که از پایه دینی و مذهبی ضعیفی برخوردار هستند مقبولیت و جایگاهی پیدا نکند که خود شخص نویسنده ان نیز به عنوان فردی نامعتبر، معلوم‌الحال و کافر شناخته شود.

۰

روایت حضور رهبر انقلاب اسلامی در منزل سردار شهید همدانی مستند کوتاه | مزد اخلاص

بانک فیلم معروف نیوز رهبری انقلاب مدافعان حرم جنگ ودفاع مقدس

روایت حضور رهبر انقلاب اسلامی در منزل سردار شهید همدانی مستند کوتاه | مزد اخلاص

سردار شهید حاج حسین همدانی که از او به عنوان نابغه جنگ‌های نامنظم در منطقه غرب آسیا یاد می‌شود، در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۹۴ پس از سال‌ها جهاد و رشادت، در حومه شهر حلب سوریه و در حین انجام ماموریت مستشاری به درجه رفیع شهادت نائل آمد. ویژه برنامه «مزد اخلاص» روایتی از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در منزل آن شهید بزرگوار است که به فاصله چند روز بعد از شهادت ایشان (۲۶ مهر ۱۳۹۴) انجام شد.

۰

زینب(س) ؛ نماد شهامت و شکیبایی

زندگی درمکتب اهل بیت ع معروف نیوز ویژه نامه مذهبی ماه محرم

زینب(س) ؛ نماد شهامت و شکیبایی

جایگاه شهید و شهادت و مفهوم شهادت طلبی

به مقوله شهید، شهادت و شهادت طلبی در اسلام ناب محمدی(ص) اهمیت بسیاری داده شده است. شهید و شهادت دارای جایگاه ویژه ای نزد خداوند می باشند و شهادت به عنوان مهمترین اعمال و بالاترین مراحل تکامل عملی، معرفی گردیده است. پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: "بالاتر از هر نیکوکاری، نیکوکاری دیگری است، تا آن گاه که مرد در راه خدا شهید شود، همین که در راه خدا شهید شد بالاتر از آن نیکوکاری نیست."1

همچنین حضرت علی(ع) در هنگام ضربت خوردن می فرمایند: "سوگند به خدای کعبه که رستگار شدم." یعنی شهادت را مایه رستگاری می دانند.خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند: "کسانی را که در راه خدا کشته شده اند مرده مپندار، بلکه آنها زنده اند و نزد پروردگارشان به ایشان روزی می دهند."2

این است که وقتی شهید، پس از شهادت کرامت و عنایت خداوند را مشاهده می کند، دوست دارد دوباره به دنیا برگردد و دوباره در راه خدا بجنگد و بار دیگر کشته شود.بنابراین، می توان گفت تنها مرحله ای از تکامل که انسان با رسیدن به آن به رستگاری و سعادت جاوید خویش یقین پیدا می کند، مرحله شهادت در راه خداست.فضایل ذکر شده درباره شهید و شهادت، موجب ایجاد روحیه شهادت طلبی در بین مسلمانان می گردد.

پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: "هر که صادقانه از خداوند شهادت را مسألت کند و خداوند او را به منزلتهای شهیدان برساند، هر چند در بستر خود بمیرد."3 و یا اینکه امام علی(ع) در خطبه 156 نهج البلاغه می فرمایند: "گفتم: ای رسول خدا! مگر جز این است که در روز "احد" که گروهی از مسلمانان به شهادت رسیدند و شهادت نصیب من نشد و سخت بر من گران آمد، تو به من فرمودی: "ای علی! مژده باد تو را که شهادت در پی تو خواهد آمد. پیامبر(ص) به من فرمود: همانا این بشارت تحقق می پذیرد، در آن هنگام صبر تو چگونه است؟ گفتم: ای رسول خدا! چنین موردی جای صبر و شکیبایی نیست بلکه جای مژده شنیدن و شکرگزاری است." 4

در معنای شهادت طلبی می توان گفت، شخص با اینکه می داند در جنگ کشته می شود، باز هم در جنگ شرکت کند و همین منشأ قداست شهادت است؛ زیرا شهادت 2 رکن دارد؛ اول اینکه: در راه خدا باشد؛ یعنی هدف مقدس بوده و انسان بخواهد خود را فدای هدف کند و دیگر اینکه آگاهانه صورت گرفته باشد و شهادت به حکم اینکه عملی آگاهانه است و اختیاری و در راه هدف مقدس و از هر گونه انگیزه خودگرایانه منزه و مبراست، تحسین انگیز و افتخارآمیز است و عملی قهرمانانه تلقی می شود و در میان انواع مرگها، تنها این نوع از مرگ است که از حیات و زندگی، برتر و مقدس تر و عظیم تر و باافتخارتر است.

نمونه تاریخی این مطلب، یاران باوفای امام حسین(ع) می باشند، با آنکه آن حضرت در شب عاشورا خطاب به یاران خویش فرمود: "هر که می خواهد برود و هر کس می خواهد بماند، البته هر کس ماند فردا شهید می شود." عده ای رفتند و عده ای که طعم شیرین شربت شهادت را خداوند به آنها قبل از شهید شدنشان چشانده بود، ایستادند و مقاومت کرده و سپس به درجه رفیع شهادت نایل شدند.خاندان رسالت همیشه به عنوان الگوهای برتر شهادت طلبی مطرح می باشند و حضرت زینب(س) نیز به عنوان پیام آور کربلا، الگوی شهادت طلبی هر زن و مرد مسلمانی می باشد.

 

شهادت طلبی حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)

حضرت زینب(س) در خانواده وحی متولد شد. پدر بزرگوارش حضرت علی(ع) شجاع ترین مردان در صحنه نبرد و پیروز همیشه میدان بود و مادرش حضرت زهرا(س) نیز شجاعت را به کمال دارا بود. امام علی(ع) نه تنها آرزوی شهادت داشت بلکه از اینکه در جنگ احد به شهادت نرسید، ناراحت بود، که با مژده رسول خدا(ص) به او، شکرگزاری کرد و سرانجام در 21 رمضان سال چهلم هجری به آرزوی دیرینه خود نایل گشت.

حضرت زهرا(س) نیز در هنگام دفاع از موضع ولایت، در حالی که هنوز بانویی جوان بود، به شهادت رسید.آری! حضرت زینب(س) دختر علی و فاطمه(س) است و مسلماً صفات و ویژگیهای این دو معصوم را به ارث خواهد برد.او از کودکی با شهادت آشنا گشت. قطعاً این انس به شهادت، ریشه شهادت طلبی این بانوی مکرمه است و به همین دلیل در محرم سال شصت هجری، با کاروان شهادت همراه گردید، هر چند این همراهی به شهادت ایشان منجر نگردید، لکن در جایگاههای مختلف آمادگی خود را برای کشته شدن در راه خدا اظهار داشت."در مجلس ابن زیاد، عبیدا...بن زیاد، متوجه حضرت علی بن الحسین(ع) شد و گفت: این مرد کیست؟ گفتند: علی بن الحسین. گفت: مگر علی بن الحسین را خدا نکشت؟!

حضرت فرمود: من برادری داشتم که نام او نیز علی بن الحسین بود و مردم ظالم او را کشتند. گفت: بلکه خدا او را کشت! حضرت فرمود: خداوند، جانها را به هنگام مرگشان می گیرد. ابن زیاد گفت: آیا تو جرأت داری که به من جواب بدهی؟! او را ببرید و گردنش را بزنید! عمه اش زینب(س) شنید و فرمود: ای پسر زیاد! تو کسی را از ما باقی نگذاشتی، اگر قصد کشتن او را داری، مرا نیز با او بکش."

حضرت زینب(س) در این مجلس و در مواضع دیگری با جرأت و شجاعتی که به ارث برده بود، همچون مادرش از مقام"ولایت" دفاع نمود، بدون اینکه از شهادت در راه خدا واهمه ای داشته باشد.پس از شهادت امام حسین(ع)، سپاه عمرسعد برای غارت خیمه های اهل بیت(ع) هجوم بردند. گروهی از آنان به امام سجاد(ع) رسیدند. امام(ع) در آن حال از شدت ضعف و بیماری نمی توانست از جای خود برخیزد.

وقتی سپاه عمرسعد به امام سجاد(ع) رسید، یکی فریاد برآورد: به صغیر و کبیر آنها رحم نکنید و احدی از آنان را باقی نگذارید! دیگری گفت: شتاب نکنید تا با امیر عمر سعد در این باره مشورت کنیم! شمر شمشیر کشید و قصد جان امام(ع) را نمود. حمیدبن مسلم گفت: یا سبحان ا...! آیا کودکان کشته می شوند؟ همانا او کودکی مریض است! شمر گفت: ابن زیاد دستور کشتن فرزندان حسین را صادر کرده است.

۰

نماهنگ | قربان آن دل...

بانک فیلم زندگی درمکتب اهل بیت ع معروف نیوز نمآهنگ

نماهنگ | قربان آن دل...

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «امام صادق (علیه ‌السّلام) از راوی سؤال میکنند: تَجلِسونَ وَ تُحَدِّثون؟ می‌نشینید دُور هم، صحبت میکنید، حرف میزنید؟ یعنی مسائل ما را مطرح میکنید؟ او جواب میدهد که بله، این کار را میکنیم؛ یعنی همین مجموعه‌ی هیئات. بعد حضرت میفرمایند: اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ‌ اُحِبُّها؛ من دوست میدارم این مجالس را. قربان آن دل! [میفرماید] مجالس شما را دوست میدارم. اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ‌ اُحِبُّها و اَحیوا اَمرَنا؛مسئله‌ی ما را زنده نگه دارید.» ۱۴۰۰/۱۱/۳

رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن ماه محرم‌ و در قالب بسته رسانه‌ای «از تبیین تا قیام»، نماهنگ «قربان آن دل...» را منتشر میکند.

۰

جملاتی از رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام

زندگی درمکتب اهل بیت ع معروف نیوز رهبری انقلاب ویژه نامه مذهبی ماه محرم

جملاتی از رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با فرارسیدن ماه محرم‌ و ایام عزاداری شهادت حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان بیست جمله‌ی برگزیده از امام خامنه‌ای درباره عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام را از نظر می‌گذرانید.

۱/ در زندگی حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، یک نقطه‌ی برجسته، مثل قله‌ای که همه‌ی دامنه‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد، وجود دارد و آن عاشورا است. ۱۳۷۱/۱۱/۰۶

۲/ تحقیقاً یکی از مهمترین امتیازات جامعه شیعه بر دیگر جوامع مسلمان، این است که جامعه شیعه، برخوردار از خاطره عاشوراست. ۱۳۷۳/۰۳/۱۷

۳/ یکی از بزرگترین نعمت‌ها، نعمت خاطره و یاد حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، یعنی نعمت مجالس عزا، نعمت محرّم و نعمت عاشورا برای جامعه شیعیِ ماست. ۱۳۷۳/۰۳/۱۷

۴/ قدر مجالس عزاداری را بدانند، از این مجالس استفاده کنند و روحاً و قلباً این مجالس را وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط و اتّصالِ هرچه محکم‌تر میان خودشان و حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، خاندان پیغمبر و روح اسلام و قرآن قرار دهند. ۱۳۷۳/۰۳/۱۷

۵/ در ماه محرم، معارف حسینی و معارف علوی را که همان معارف قرآنی و اسلامی اصیل و صحیح است برای مردم بیان کنید. ۱۳۷۲/۰۳/۲۶

۶/ اگر برای ذکر مصیبت، کتاب «نَفَس المهمومِ» مرحوم «محدّث قمی» را باز کنید و از رو بخوانید، برای مستمع گریه‌آور است و همان عواطفِ جوشان را به‌وجود می‌آورد. چه لزومی دارد که ما به خیال خودمان، برای مجلس‌آرایی کاری کنیم که اصل مجلس عزا از فلسفه واقعی‌اش دور بماند؟! ۱۳۷۳/۰۳/۱۷

۷/ وقتی شعر را می‌خوانیم، به فکر باشیم که از این شعر ما ایمان مخاطبان ما زیاد شود. پس، هر شعری را نمی‌خوانیم؛ هرجور خواندنی را انتخاب نمی‌کنیم؛ جوری میخوانیم که لفظ و معنا و آهنگ، مجموعاً اثرگذار باشد. در چه؟ در افزایش ایمان مخاطب. ۱۳۸۶/۰۴/۱۴

۸/ برخی کارهاست که پرداختن به آنها، مردم را به خدا و دین نزدیک می‌کند. یکی از آن کارها، همین عزاداری‌های سنّتی است که باعث تقرّبِ بیشترِ مردم به دین می‌شود. این‌که امام فرمودند «عزاداری سنّتی بکنید» به خاطر همین تقریب است. در مجالس عزاداری نشستن، روضه خواندن، گریه کردن، به سروسینه زدن و مواکب عزا و دسته‌های عزاداری به راه انداختن، از اموری است که عواطف عمومی را نسبت به خاندان پیغمبر، پرجوش می‌کند و بسیار خوب است. ۱۳۷۳/۰۳/۱۷

۹/ من حقیقتاً هر چه فکر کردم، دیدم نمی‌توانم این مطلب - قمه‌زدن - را که قطعاً یک خلاف و یک بدعت است، به اطّلاع مردم عزیزمان نرسانم. این کار را نکنند. بنده راضی نیستم. اگر کسی تظاهر به این معنا کند که بخواهد قمه بزند، من قلباً از او ناراضی‌ام. ۱۳۷۳/۰۳/۱۷

۱۰/ لازم است از همه برادران و خواهرانی که در سراسر کشور، در ایّام عزاداری، با اقامه عزا و به راه انداختن مراسم عزاداری، بخصوص با اقامه نماز جماعت در ظهر عاشورا و با عرض ارادت به خاندان پیامبر، این روز‌ها را بزرگ داشتند سپاسگزاری کنم. ۱۳۷۷/۰۲/۱۸

۱۱/ هیچ وقت نباید امت اسلامی و جامعه‌ی اسلامی ماجرای عاشورا را به عنوان یک درس، به عنوان یک عبرت، به عنوان یک پرچم هدایت از نظر دور بدارد. قطعاً اسلام، زنده‌ی به عاشورا و به حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام) است. ۱۳۹۱/۰۹/۰۱

۱۲/ اگر کسانی برای حفظ جانشان، راه خدا را ترک کنند و آن‌جا که باید حق بگویند، نگویند، چون جانشان به خطر می‌افتد، یا برای مقامشان یا برای شغلشان یا برای پولشان یا محبّت به اولاد، خانواده و نزدیکان و دوستانشان، راه خدا را رها کنند، آن وقت حسین‌بن‌علی‌ها به مسلخ کربلا خواهند رفت و به قتلگاه کشیده خواهند شد. ۱۳۷۵/۰۳/۲۰

۱۳/ اگر فداکاری بزرگ حسین‌بن‌علی علیه‌السلام نمی‌بود که این فداکاری، وجدان تاریخ را به کلی متوجه و بیدار کرد در همان قرن اول یا نیمه‌ی قرن دوم هجری، بساط اسلام به کلی برچیده می‌شد. ۱۳۷۲/۰۳/۲۶

۱۴/ کار امام حسین علیه‌الصّلاه والسّلام در کربلا، با کار جدّ مطهرش حضرت محمد بن عبداللَّه صلی‌اللَّه‌علیه‌وآله‌وسلم در بعثت، قابل تشبیه و مقایسه است. قضیه این است. همان طور که پیغمبر در آن جا، یک تنه با یک دنیا مواجه شد، امام حسین هم در ماجرای کربلا، یک تنه با یک دنیا مواجه بود. ۱۳۷۵/۰۹/۲۴

۱۵/ عبرت آن است که انسان نگاه کند و ببیند چطور شد حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام - همان کودکی که جلوِ چشم مردم، آن همه موردِ تجلیلِ پیغمبر بود و پیغمبر درباره‌ی او فرموده بود: «سیّد شباب اهل الجنه»؛ سرور جوانان بهشت - بعد از گذشت نیم قرن از زمان پیغمبر، با آن وضعِ فجیع کشته شد؟! ۱۳۷۳/۱۰/۱۵

۱۶/ امام حسین را فقط به جنگِ روز عاشورا نباید شناخت؛ آن یک بخش از جهاد امام حسین است. به تبیین او، امر به معروف او، نهی از منکر او، توضیح مسائل گوناگون در همان منی و عرفات، خطاب به علما، خطاب به نخبگان- حضرت بیانات عجیبی دارد که تو کتاب‌ها ثبت و ضبط است- بعد هم در راه به سمت کربلا، هم در خود عرصه‌ی کربلا و میدان کربلا، باید شناخت. ۱۳۸۸/۰۵/۰۵

۱۷/ عاشورا پیام‌ها و درس‌هایی دارد. عاشورا درس می‌دهد که برای حفظ دین، باید فداکاری کرد. درس می‌دهد که در راه قرآن، از همه چیز باید گذشت. درس می‌دهد که در میدان نبرد حق و باطل، کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، شریف و وضیع و امام و رعیت، با هم در یک صف قرار می‌گیرند. ۱۳۷۱/۰۴/۲۲

۱۸/ درس عاشورا، درس فداکاری و دینداری و شجاعت و مواسات و درس قیام للَّه و درس محبّت و عشق است. یکی از درس‌های عاشورا، همین انقلاب عظیم و کبیری است که شما ملت ایران پشت سر حسین زمان و فرزند ابی‌عبداللَّه الحسین علیه‌السّلام انجام دادید. خود این، یکی از درس‌های عاشورا بود. ۱۳۷۷/۰۲/۱۸

۱۹/ امام بزرگوار ما، محرّم را به عنوان ماهی که در آن، خون بر شمشیر پیروز می‌شود، مطرح نمود و به برکت محرّم، با همین تحلیل و منطق، خون را بر شمشیر پیروز کرد. این، یک نمونه از جلوه‌های نعمت ماه محرّم و مجالس ذکر و یاد امام حسین علیه‌السّلام است که شما دیدید. ۱۳۷۳/۰۳/۱۷

۲۰/ درس حسین‌بن‌علی علیه‌الصّلاةوالسّلام به امّت اسلامی این است که برای حقّ، برای عدل، برای اقامه‌ی عدل، برای مقابله‌ی با ظلم، باید همیشه آماده بود و باید موجودی خود را به میدان آورد؛ در آن سطح و در آن مقیاس، کار من و شما نیست؛ امّا در سطوحی که با وضعیّت ما، با خُلقیّات ما، با عادات ما متناسب باشد چرا؛ باید یاد بگیریم. ۱۳۹۲/۰۳/۲۲

۰

حقیقت غرب

معروف نیوز رهبری انقلاب استکبار ستیزی از منظر رهبری انقلاب

حقیقت غرب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «حقیقت قدرتهای غربی یک مافیا است که در رأس این مافیا صهیونیست‌ها و تجّار برجسته‌ی یهودی و سیاستمداران تابع اینها هستند، آمریکا هم ویترین‌شان است و همه جا پخشند.» ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
رسانه KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی لوح «حقیقت غرب» را منتشر میکند.

۰

خط حزب‌الله ۳۵۱ | از تبیین تا قیام

زندگی درمکتب اهل بیت ع معروف نیوز رهبری انقلاب

خط حزب‌الله ۳۵۱ | از تبیین تا قیام

شماره‌ی سیصد و پنجاه و یکم هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «از تبیین‌ تا قیام» منتشر شد.

* خط حزب‌الله در یادداشت این هفته خود، به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، نگاهی به ابعاد حرکت روشنگرانه امام حسین علیه‌السلام در نهضت عاشورا با عنوان «از تبیین تا قیام» داشته است.

* سخن هفته این شماره خط حزب‌الله، با عنوان «نمازجمعه، قرارگاه تبیین و امید آفرینی» به مناسبت دیدار اخیر رهبر انقلاب اسلامی با ائمه جمعه، مروری بر نقش بی بدیل و استثنائی نهاد نماز جمعه در مقابله با جنگ نرم دشمن داشته است.

* شماره‌ی این هفته‌ی خط حزب‌الله به روح مطهر شهید دفاع مقدس، عبدالحسین خبری تقدیم می‌شود.

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)