نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت

۱۲ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

۰

تقویم وعده‌ها

معروف نیوز رهبری انقلاب

تقویم وعده‌ها

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «برای وعده روزشمار معیّن کنید... ما قاعده و قانون و مانند این چیزها کم نداریم؛  آنچه کمبود ما است عبارت است از همین که یک پیگیری جدّی‌ای انجام بگیرد.» ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب لوح «تقویم وعده‌ها» را منتشر میکند.

۰

خط حزب‌الله ۳۱۰ | مبارزه مداوم علیه جریان باطل

رهبری انقلاب

خط حزب‌الله ۳۱۰ | مبارزه مداوم علیه جریان باطل

شماره‌ی سیصد و دهم هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «مبارزه مداوم علیه جریان باطل» منتشر شد.

* از منظر رهبر انقلاب، حرکت ائمه معصومین علیهم السلام دارای مسیر منسجم و هدف مشترک بوده؛ هویت والای یک «انسان ۲۵۰ساله» را شکل میدهد. بر این اساس ائمه معصومین علیهم السلام همواره در حال مبارزه با جبهه کفر و باطل و در مسیر تحقق حکومت اسلامی بوده اند.
سخن هفته این شماره خط حزب‌الله، نگاهی به زندگی و سیره‌ی مبارزاتی ائمه‌ی معصومین علیهم‌السلام و امتداد این رسالت در عصر غیبت امام عصر(عجل الله فرجه الشریف) داشته است.

* بیست و سوم مهرماه، سالگرد آغاز جلسات پرسش و پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای با دانشجویان دانشگاه تهران است. جلسه‌ای که روزهای دوشنبه سال ۱۳۵۸ در مسجد دانشگاه برگزار میشد. خط حزب‌الله به همین مناسبت نگاهی به اقدامات و فعالیتهای تبیینی آیت‌الله خامنه‌ای در دوران‌های مختلف زندگی ایشان داشته است.

* شماره‌ی این هفته‌ی خط حزب‌الله به روح مطهر شهید مدافع حرم محمد استحکامی تقدیم می‌شود.
۰

سرلشکر سلامی: سپاه از بودن در کنار مردم احساس آرامش می‌کند/ حاج قاسم یاور مستضعفان بود

معروف نیوز

سرلشکر سلامی: سپاه از بودن در کنار مردم احساس آرامش می‌کند/ حاج قاسم یاور مستضعفان بود

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران امروز (دوشنبه) در آیین افتتاح پروژه‌های آبرسانی به 63 روستای محروم استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: خدا را شاکرم که به بنده عنایت فرمود تا در جمع مردم شریف، خونگرم، وفادار و فداکار در استان پهناور کرمان حضور پیدا کنم.

وی با بیان اینکه استان کرمان را با نام شهیدان والامقام و پرافتخار آن می‌شناسیم، شهیدانی که نامشان روی زمین و در آسمان جاودانه است افزود: هزاران شهید عزیز برای برافراشتن نخل قامت مردمان عزیز وطن و امت اسلام بر زمین افتادند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه کرمان جایی است که در آن یک مرد افسانه‌ای و آسمانی پرورش یافته است گفت: او 40 سال لباس رزم را از تن بیرون نیاورد؛ شمشیر مبارزه همیشه بر کمر او بسته بود و در هر نقطه‌ای که دشمنان اسلام و ایران آرایش جنگ می‌گرفتند او در قلب میدان و در وسط معرکه بود.

وی با بیان اینکه دشمن، حاج قاسم را خوب می‌شناخت و ضربات او را خوب می‌فهمید و به او باور داشت ادامه داد: حاج قاسم جزو مردانی بود که دشمنش هم او را ستایش و تحسین می‌کرد.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه دشمن در مقابل مردانگی و جوانمردی شهید سلیمانی تعظیم می‌کرد و هنوز هم کتاب و مقاله ‌از بزرگی، عظمت، شکوه، جلالت، صلابت و شجاعت او می‌نویسند افزود: شهید سلیمانی هیبتش ابوالفضلی بود؛ هم می‌جنگید و هم آب می‌آورد.

این مسئول با بیان اینکه شهید سلیمانی نمی‌توانست تحمل کند نوامیس مسلمین روی زمین به دست کفار و مشرکین آواره شوند گفت: حاج قاسم نمی‌توانست بپذیرد خانه مسلمانان روی سرشان ویران شود.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی می‌جنگید و دشمن را با شکست بدرقه می‌کرد افزود: حاج قاسم یاور مستضعفان بود؛ از دیار کریمان برخاسته بود و افتخار همه ایران و بشریت شد.

وی با اشاره به اینکه شهدایی که با او از کرمان بودند از دوران جنگ گرفته و بعد از آن در میدان‌های مقاومت همه با عظمت هستند ادامه داد: نشانه علم و وفاداری مردم استان کرمان حاج قاسم است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه حجت و دلیل مردم ما بر ایستادگی حاج قاسم است افزود: هدیه آنها به اسلام حاج قاسم و شهیدانی مانند حاج قاسم است.

وی با اشاره به اینکه سردار شهید مرادی که امروز سالروز شهادت آن مرد بزرگ است، برای دفاع از امنیت کشور در سیستان و بلوچستان در کنار شهدای بزرگی مانند شوشتری به خدا پیوست گفت: اینجا سرزمین شهیدان محمدآبادی و بیش از 100 شهید دیگر است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه خدا را شکر که به پابوس شما مشرف شده‌ایم افزود: ما هر وقت خسته می‌شویم و دلمان می‌گیرد تن و جانمان را به رودخانه زلال مردم وصل می‌کنیم.

این مسئول بیان داشت: خدا را سپاسگذاریم که در جمع خانواده شهدا، جانبازان، مردم و مسئولان هستیم و احساس آرامش و دلگرمی می‌کنیم.

۰

سیری بر زندگی شهید «جعفر ترابی بیرامی»؛ حکایت غسل آخر در «هویزه»!

زندگی به سبک شهدا

سیری بر زندگی شهید «جعفر ترابی بیرامی»؛ حکایت غسل آخر در «هویزه»!

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، با آغاز جنگ تحمیلی، اقشار مختلف جامعه برای حضور در جبهه‌ها اعلام آمادگی کردند، کسانی هم در این بین بودند که در قالب نیروی جهاد سازندگی برای پشتیبانی از رزمنده‌ها راهی مناطق جنگی شده و با پل‌سازی، سنگرسازی و ... دِین خود به ایران اسلامی را ادا کردند.

شهید «جعفر ترابی بیرامی» با اینکه به صورت حرفه‌ای رشته فوتبال را پیگیری می‌کرد، اما با آغاز جنگ، از علایق خود چشم پوشی کرده و لباس نظامی به تن کرد و به عنوان نیروی جهادسازندگی راهی جبهه‌های نور شد. در ادامه معرفی شهدای ورزشکار آذربایجان شرقی، بخشی از زندگی این شهید والامقام را مرور می‌کنیم.

زندگینامه شهید «ترابی بیرامی»

«جعفر ترابی بیرامی» پنجم خرداد سال ۱۳۳۵ در یکی از روستاهای شهرستان اسکو در آذربایجان شرقی متولد شد. کانون گرم خانواده او گرچه از نظر مالی وضعیت چندان خوبی نداشت؛ اما از مهر و محبت پر بود. جعفر توانست تحصیلات ابتدایی خود را در روستا و دوران راهنمایی و دبیرستان را در خسروشهر و اسکو ادامه دهد.

او در سن هشت سالگی از داشتن پدر خویش محروم شد و مادر سرپرستی فرزندانش را بر عهده گرفت. جعفر برادری کوچکتر از خود نیز داشت. این کودک مرد سیرت، کسی نبود که مادر را در تامین مخارج زندگی تنها رها کند؛ لذا مشغول به کار نیز شد. جعفر از کودکی به بازی و ورزش علاقه‌مند بود؛ به طوری‌که در نوجوانی و جوانی فوتبال را به طور دائم در اوقات فراغت تعقیب می‌کرد و فوتبال رشته اصلی وحرفه‌ای ورزش او شده بود.

جعفر در مسابقات تیمی شرکت می‌کرد و مقام‌هایی را هم کسب کرده بود. او بعد از اتمام تحصیلات متوسطه به خدمت سربازی رفت و بعد از طی دوره آموزش‌های نظام جمع و مقدماتی به اخذ سردوشی نائل شد. بعد از پایان خدمت به استخدام جهاد سازندگی در آمد تا بتواند برای مردم و سرزمینش خدمت کند. او که هم دوره نظامی دیده بود و هم از غیرت ملی و ایمان به خدا سرشار بود. به گفته برادرش حدود ۶۰۰ نفر را جهت فعالیت بسیج کرد.

«جعفر ترابی بیرامی» با شروع جنگ تحمیلی از پشتیبانی جهاد، عازم جبهه شد. او انسانی ساده در رفتار و متواضع در برخورد با دیگران بود، تلاش را پیشه خود کرده بود و بر روی طراحی یکی از پل‌ها در مناطق عملیاتی مشغول کار بودند که یکی از همرزمانش گفته است که جعفر 11 اردیبهشت سال 1361 در «هویزه» حین کار بر روی پل، به داخل آب رفت و مشغول غسل کردن شد. بعد از خروج از آب در عرض چند دقیقه خمپاره‌ای می‌افتد و ترکش آن به پشت و شانه‌اش اصابت کرده و به شهادت می‌رسد.

۰

رونمایی از کتاب «دامادی خوبان» با موضوع سبک زندگی شهدا

کتابخانه اسلامی زندگی به سبک شهدا معروف نیوز

با حضور جانشین فرمانده کل سپاه انجام شد؛ رونمایی از کتاب «دامادی خوبان» با موضوع سبک زندگی شهدا

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، کتاب «دامادی خوبان» با موضوع سبک زندگی شهدا و به نویسندگی مریم عرفانیان دیروز (چهارشنبه) رونمایی شد.

در این مراسم مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار علی‌محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس حضور داشتند.

۰

گزارش کامل از تشیع پیکرمطهر حضرت علامه حسن زاده آملی/فیلم

معروف نیوز

گزارش کامل از تشیع پیکرمطهر حضرت علامه حسن زاده آملی در شهرستان آمل وروستای ایرای لاریجان زادگاه حضرت علامه/فیلم

تشیع پیکرمطهرحضرت علامه حسن زاده آملی در آمل

استقبال عاشقان علامه حسن زاده آملی از بالگرد انتقال دهنده پیکرمطهر در روستای ایرای لاریجان

تشیع پیکرمطهرحضرت علامه حسن زاده آملی در زادگاهش روستای ایرای لاریجان

عاشقان حضرت علامه حسن زاده آملی در منزل ایشان روستای ایرای لاریجان

۰

مستند روایت دیدار | پرچم واحد

بانک فیلم معروف نیوز رهبری انقلاب

مستند روایت دیدار | پرچم واحد

بیست و هفتم شهریور ۱۳۹۸ زمانی که کرونا هنوز نیامده، حضور ایرانیان در راهپیمایی اربعین هم برقرار و حاج قاسم سلیمانی هم بین ما بود، جمعی از موکب‌داران عراقی مهمان حسینیه‌ی امام خمینی(ره) در قلب تهران شدند.

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در این روزها که امکان حضور در راهپیمایی اربعین برای خیل عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام فراهم نشده است، در مستند کوتاه «پرچم واحد» مروری بر دیدار دوسال قبل موکب‌داران عراقی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای داشته است.

 

مستند روایت دیدار | پرچم واحد

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :

کیفیت خوب و فرمت Mp4 و با حجم 640.8 MB

کیفیت متوسط و فرمت Mp4 و با حجم 101.2 MB

۰

بیانات رهبری انقلاب در پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی

بانک فیلم زندگی درمکتب اهل بیت ع معروف نیوز رهبری انقلاب ویژه نامه مذهبی محرم وامام حسین ع ماه محرم ماه صفر

بیانات رهبری انقلاب در پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی

بسم الله الرّحمن الرّحیم

سلامٌ علیکم و رحمة الله. از خدای متعال خیلی سپاسگزارم و متشکّرم که این توفیق را داد تا امروز هم مثل سالهای قبل به نحوی در خدمت شما جوانهای عزیز باشیم و از نفَس گرم شما و دلهای پاک و روشن شما در این جلسه ان‌شاءالله بهره‌مند بشویم.

السّلام علی الحسین و علی علیّ بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین الّذین بذلوا مهجهم دون الحسین علیه السّلام.

این چهل روزی که از عاشورا تا اربعین اتّفاق افتاده، یکی از مقاطع بسیار مهمّ تاریخ اسلام است. روز عاشورا در اوج اهمّیّت است و این چهل روزی هم که بین عاشورا و اربعین هست، تالی‌تلو روز عاشورا است. اگر روز عاشورا اوج مجاهدت همراه با فداکاری -فدا کردن جان، فدا کردن عزیزان، فرزندان و یاران- است، این چهل روز، اوج مجاهدت همراه با تبیین، همراه با افشاگری، همراه با توضیح [است]. اگر این چهل روز نمیبود، اگر حرکت عظیم زینب کبریٰ (سلام الله علیها) و جناب امّ‌کلثوم و حضرت سجّاد (علیه السّلام) نمیبود، شاید آن فقره‌ی «لِیَستَنقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَةِ وَ حَیرَةِ الضَّلالَة»  اتّفاق نمی‌افتاد. این حرکت عظیم، این صبر فوق‌العاده‌ی خاندان پیغمبر به پیشوایی زینب کبریٰ (سلام الله علیها) و امام سجّاد (علیه السّلام) بود که توانست حادثه‌ی کربلا را ماندگار کند و به معنای واقعی کلمه این تبیین مکمّل آن فداکاری بود.

من از این جمله استفاده کنم برای بیان این مطلب که شما جوانان عزیز و دانشجویان عزیز که به معنای واقعی کلمه میوه‌ی دل ملّت و امید آینده‌ی این کشورید، به مسئله‌ی «تبیین» اهمّیّت بدهید. خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود. در قبال این حرکت گمراه‌کننده‌ای که از صد طرف به سمت ملّت ایران سرازیر است و تأثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدفهای بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است و دچار ابهام نگه داشتنِ افکار و رها کردن اذهان مردم و بخصوص جوانها، «حرکت تبیین» خنثی‌کننده‌ی این توطئه‌ی دشمن و این حرکت دشمن است.

هر کدام از شما به عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغی، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید. امروز خوشبختانه میدان باز است برای انتشار افکار. این فضای عمومی در کنار مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاورد، برکات بزرگی هم دارد؛ میتوانید افکار درست را، افکار صحیح را منتشر کنید، پاسخ به اشکالات را، پاسخ به ابهام‌آفرینی‌ها را در این فضا با استفاده‌ی از این امکان منتشر کنید و میتوانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید. البتّه اصل قطعی در این باب این است که بایستی از شیوه‌ی اخلاقی در این کار پیروی کرد. از این کاری که بعضی‌ها در فضای مجازی یا در مطبوعات و در مقاله‌ها و اینجا و آنجا انجام میدهند که با دشنام، با تهمت و فریب و دروغ با افکار عمومی مواجه میشوند، باید بشدّت اجتناب کرد. بایستی حقایق را با منطق قوی، سخن متین و عقلانیّت کامل، همراه با زینت عاطفه و عواطف انسانی، و به‌کارگیری اخلاق منتشر کرد. امروز همه‌‌ی ما بایستی در این میدان حرکت بکنیم؛ هر کدام به نحوی و با سهمی که در این راه داریم.

امیدوارم ان‌شاء‌الله خدای متعال همه‌ی شماها را موفّق کند. جوانهای ما امروز بحمدالله مجهّزند؛ مجهّز به فکر، مجهّز به عقلانیّت، مجهّز به آگاهی‌های فراوان، و میتوانند در این زمینه‌ها خیلی تلاش کنند. خودتان را آماده کنید، این تجهیزات را در خودتان افزایش بدهید و به معنای واقعی کلمه خودتان را مجهّز کنید و در این میدان وارد بشوید: در میدان تبیین و افشاگری، یعنی راهی که زینب کبریٰ (سلام‌ الله‌ علیها) در این چهل روز انجام داد. عظمت این چهل روز به خاطر کاری است که این بزرگوار و حضرت سجّاد (سلام ‌الله ‌علیه) و بقیّه‌ای که اطراف اینها [بودند] انجام دادند و سختی‌ها را تحمّل کردند، و [اگر بخواهیم] با زبان روضه‌خوانی حرف بزنیم، در واقع در روز اربعین، زینب کبریٰ آمد گزارش کار به امام حسین (علیه‌ السّلام) داد که این کارها را کردیم، این جور رفتیم، این جور تحمّل کردیم و این جور بیان کردیم و تبیین کردیم.

امیدوارم ان‌شاء‌الله خدای متعال همه‌تان را موفّق بدارد. راه امام حسین راه مبارکی است، راه شیرینی است، راه موفّقی است، راهی است که به نتیجه‌ی قطعی میرسد. ان‌شاء‌الله خواهید توانست با الهام از حرکت حسینی و استفاده‌ی از معارف حسینی این کشور را به قلّه‌های سعادت به معنای واقعی کلمه -هم سعادت معنوی، هم سعادت مادّی- برسانید؛ راه این است؛ راه این است. راه درست، حرکت در پرتو راهنمایی‌های حسینی و ائمّه‌ی هدی (علیهم ‌السّلام) و قرآن و عترت است.

ان‌شاء‌الله که موفّق باشید و خداوند ان‌شاء‌الله به شماها توفیق بدهد؛ از شما قبول بکند؛ این اشکهای زلال و دلهای پاک و روشن را ان‌شاء‌الله مورد الطاف خودش قرار بدهد و ما را هم از برکات وجود شما جوانها ان‌شاءالله بهره‌مند کند و این کشور را ان‌شاء‌الله مزیّن به حرکات مجاهدانه و منطقی و متین شما جوانها کند.

خوشحالم از این که امروز هم توانستیم در خدمت شما باشیم و از خداوند متعال برای روح مطهّر امام و ارواح طیّبه‌ی شهیدان و شهید عزیزمان شهید سلیمانی و همراهانش، و عالِم ارزشمند تازه‌گذشته، مرحوم آقای حسن‌زاده (رضوان ‌الله‌ علیه) رضوان الهی را مسئلت میکنم.

والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته

مراسم عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب با وفای ایشان از طریق ارتباط تصویری از دانشگاه تهران (محل تجمع هیئت‌های دانشجویی) با حسینیه امام خمینی(ره) در حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد.
براساس شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، مراسم امسال به صورت ارتباط تصویری و صرفاً با حضور جمعی از نمایندگان هیئت‌های دانشجویی و اساتید در دانشگاه تهران برگزار گردید.

 

فیلم کامل دیدار: بیانات در پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :

کیفیت خوب و فرمت Mp4 و با حجم 292.6 MB

کیفیت متوسط و فرمت Mp4 و با حجم 36.9 MB


۱) تهذیب الاحکام، ج ۶، ص ۱۱۳ (زیارت اربعین)

۰

اقامه نماز رهبری انقلاب بر پیکر آیت‌الله حسن‌زاده آملی

معروف نیوز رهبری انقلاب

اقامه نماز رهبری انقلاب  بر پیکر آیت‌الله حسن‌زاده آملی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شامگاه امروز (یکشنبه) با حضور در کنار پیکر آیت‌الله حسن‌زاده آملی، ضمن قرائت نماز و فاتحه با آن عالم ربّانی و سالک توحیدی وداع کردند.

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)