نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت

۷ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

۰

نقش روایت | سیلی تاریخ

معروف نیوز رهبری انقلاب

نقش روایت | سیلی تاریخ

نقش روایت | سیلی تاریخ

رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت ۲۸ مردادماه، روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از عبرت کودتای ۲۸مرداد ۱۳۳۲ را در قالب پی‌نمای «سیلی تاریخ» منتشر میکند.
«سیلی تاریخ» سومین بخش از سه‌گانه روایت ماجرای ملی شدن صنعت نفت است که بخش اول آن با عنوان «صنعت ملی نفت» و بخش دوم آن با عنوان «روز کاشانی» پیش از این منتشر شده بود.
رهبر انقلاب اسلامی: «حادثه‌ای در کشور ما در سال۱۳۳۲ اتّفاق افتاد -حادثه‌ی بیست‌وهشتم مرداد- که یکی از حوادثی است که ملّت ایران را با ‌تجربه‌ها آمیخته میکند، مانع از خطا و اشتباه دیدِ او میشود... این ‌تجربه را هرگز نباید فراموش کرد... دولت مصدّق که نفت را، منبع ثروت ملّی کشور را از چنگ انگلیسی‌ها و از دست انگلیسی‌ها با کمک افرادی که بودند ‌‌- آیت‌الله کاشانی و دیگران- توانست خارج کند، یک اشتباه تاریخی انجام داد. مصدق برای اینکه بتواند خود را از زیر فشار انگلیس‌ها نجات بدهد، به آمریکایی‌ها متوسّل شد. به ‌آمریکایی‌ها اعتماد کرد؛ امید او به آمریکایی‌ها بود. از این خوش‌بینی و ساده‌اندیشی، آمریکایی‌ها استفاده کردند. به جای اینکه به دکتر مصدّق که به آنها حسن ظن پیدا کرده بود کمک کنند، با انگلیس‌ها همدست شدند، مأمور خودشان را فرستادند اینجا و کودتای ۲۸مرداد را راه انداختند. در  ۲۸مرداد که کاشانی منزوی و خانه‌نشین بود، عدم حضور او در صحنه موجب شد که مردم نیز در صحنه حضور نداشته باشند؛ لذا کودتاچیهای مأمور مستقیم امریکا توانستند بیایند و به‌راحتی بخشی از ارتش را به تصرّف درآورند و کودتا کنند. بعد که نهضت سرکوب شد، وضع نفت بدتر از قبل شد؛ یعنی کنسرسیومی که بعد از قضایای بیست و هشتم مرداد در کشور به وجود آوردند، خیلی وضعش بدتر بود از آنچه قبلاً وجود داشت؛ یعنی اگر قبلاً دست انگلیس بود، حالا دست انگلیس و آمریکا بود!
از سال۱۳۳۲ تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی، انگلیس و آمریکا بر سرِ چاههای نفت، و در واقع گنج نفت ایران نشستند و تا آن‌جا که توانستند، برداشتند و بردند. هر ملّتی به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد؛ حتّی آن کسانی که دوست آمریکا بودند... مصدّق اعتماد کرد، کتکش را هم‌ خورد.»
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif متن کامل این روایت را از اینجا بخوانید
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif نقش روایت عنوان داستان‌های مصور روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از وقایع و حوادث گوناگون است که به مرور در KHAMENEI.IR منتشر خواهد شد.

۰

خط حزب‌الله ۴۰۶ | سرباز روز نهم! اسم تو مصطفاست

معروف نیوز رهبری انقلاب

خط حزب‌الله ۴۰۶ | سرباز روز نهم! اسم تو مصطفاست

خط حزب‌الله ۴۰۶ | سرباز روز نهم! اسم تو مصطفاست

چهارصد و ششمین شماره هفته‌نامه‌ خط حزب‌الله، با عنوان «سرباز روز نهم! اسم تو مصطفاست»‌ منتشر‌ شد.


*  گزارش‌ هفته این شماره خط حزب‌الله، به مناسبت برگزاری «پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» همراه با انتشار دو تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب‌های شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده در اولین رویداد ملی تکریم فعالان مساجد سراسر کشور باعنوان «مثل مصطفی» مروری بر کتاب‌های «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» داشته است.

* «آمریکا همان آمریکای ۲۸ مرداد است» عنوان یادداشت هفته این شماره خط حزب‌الله است که به این پرسش پاسخ داده است که پس از هفتاد سال، کودتای ۲۸ مرداد چه درس‌ها و عبرت‌هایی برای امروز ما دارد؟

*  شماره‌ این هفته خط حزب‌الله به روح مطهر شهدای حادثه تروریستی اخیر در حرم مطهر شاهچراغ، غلام عباس عباسی و محمد جهانگیری تقدیم می‌شود.
۰

فعالیت فرهنگی در زمینه حجاب بدون جمع‌آوری پوشاک نامتعارف نتیجه ندارد

حجاب معروف نیوز

فعالیت فرهنگی در زمینه حجاب بدون جمع‌آوری پوشاک نامتعارف نتیجه ندارد

فعالیت فرهنگی در زمینه حجاب بدون جمع‌آوری پوشاک نامتعارف نتیجه ندارد

کارشناس مسائل فرهنگی می‌گوید: وقتی مانتوها جلو باز هستند و آستین‌ها کوتاه شده‌اند، چگونه رسانه می‌تواند با چند مطلب حجاب را گسترش بدهد؟ یک نظارت و عزم ملی نیاز است تا اولاً افراد آگاه شوند و ثانیاً فضای جامعه تطهیر شود.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، موضوع حجاب از مباحثی است که برای ترویج آن علاوه بر فعالیت‌های اجتماعی مانند تطهیر جامعه از پوشش‌ها و الگوهای نامناسب، لازم است فعالیت‌های فرهنگی از خانواده تا مدرسه، دانشگاه، محیط‌های کاری و رسانه‌ها صورت بگیرد؛ فعالیتی منسجم و به هم پیوسته که افراد را تا درک کامل عفاف و حجاب یاری کند.

خبرگزاری تسنیم، در گفت‌وگو با دکتر طاهره همیز، استاد حوزه و دانشگاه و محقق مسائل فرهنگی، به بررسی دلایل عدم رعایت حجاب در میان برخی افراد و همچنین زمینه‌ها و روش‌های نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در سطح کشور پرداخته است.

بی‌حجابی با دلیل راحت بودن

تسنیم: یکی مباحثی که در رد رعایت حجاب کامل از طرف برخی افراد مطرح می‌شود، این است که عنوان می‌کنند پوشش کامل مانند چادر دست و پاگیر است، یا اصلاً هر کسی طبق آرامشی که دارد باید پوشش داشته باشد، ممکن است کسی مانتو مقنعه خوبی داشته باشد یا خانمی راحت‌تر است که موهایش را کامل نپوشاند و مواردی از این قبیل. چه پاسخ کامل و جامعی می‌توان به این نوع اظهارنظرها در رابطه با رعاین حجاب عنوان کرد؟

اینکه گفته شود انسان باید در زندگی راحت باشد، نظر غلطی است. اگر شما مبنی بر این نظر زندگی کنید، متوجه می‌شوید که جوامع برای رعایت قوانین دلیلی ندارند؛ چون همه قوانین در هر سطحی که باشند، هر کدام به نوعی یک گوشه از راحتی آدم را مختل می‌کند. این در حالی است که قانون تدوین می‌شود برای اینکه در جامعه نظم ایجاد کند.

نکته مهمتر این است که در وجود انسان قابلیت‌هایی نهادینه شده که اگر به آن قابلیت‌ها دست پیدا کند و آن را شکوفا کند، تعریفش از راحتی متفاوت می‌شود. به عنوان مثال گاهی وقت‌ها می‌خواهیم پیاده‌روی کنیم، کمی راه می‌رویم احساس خستگی می‌کنیم و دیگر نمی‌توانیم ادامه دهیم ولی در شرایطی دیگر که عجله داریم، نمی‌توانیم منتظر وسیله نقلیه شویم و ممکن است به سرعت هرچه تمام‌تر یک ساعت راه برویم. مثال‌های خیلی خاص‌تر هم وجود دارد.

در این شرایط است که انسان متوجه می‌شود ظرفیتش بیشتر بوده. انسان‌ها وقتی در شرایط متفاوتی قرار می‌گیرند ظرفیت‌های خود را شکوفا می‌کنند.

کشف ظرفیت‌های انسانی برای درک حکمت حجاب

تسنیم: چطور می‌توان در مورد رعایت حجاب به توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه دست پیدا کرد و از این طریق فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کرد؟

دقت کنید که امروزه خانم‌هایی در بعضی شهرستان‌ها زندگی می کنند که دمای هوا تا 50 درجه می‌رسد. اما آن خانم‌ها با رعایت پوشش کامل احساس راحتی دارند. چرا؟ چون این فرد ظرفیت درونی خود را کشف کرده و به این ترتیب عادتی برای خود ایجاد کرده که اگر غیر از این عمل کند، راحت نیست. درواقع او حکمت و دلیل رعایت حجاب را درک کرده و اگر حتی در نهایت گرما قرار بگیرد، باز هم باید حجاب داشته باشد، چون آسیب‌های بی‌حجابی را متوجه می‌شود و از آن رنجی می‌برد که از گرمای هوا هم بیشتر است.

ظرفیت راحتی بیشتر تا جایی ادامه دارد که موجب بر هم زدن سیستم رفاه‌طلبانه نشود. درواقع رفاهی که در رعایت حجاب برای یک خانم ایجاد می‌شود، از هر دلیل دیگری که برای بدحجابی یا بی‌حجابی وجود دارد بیشتر است.

تسنیم: پس فرهنگ‌سازی چگونه در این مورد انجام شود؟

صرف نظر از موضوع حجاب یا بدحجابی و بی‌حجابی، باید بدانیم که هر انسانی باید هدف اصلی از خلقت خود را بداند.

مثلاً فرض کنید دختری از دوران نوجوانی می‌خواهد راحت زندگی کند، پس برای تأمین راحتی خود فقط از امکانات موجود استفاده می‌کند؛ نه درس می‌خواند، نه کار می‌کند و نه تلاشی برای رشد کیفی زندگی خود دارد؛ چون این طور راحت‌تر است. به هر حال درس خواندن و کار کردن سختی دارد و راحتی انسان را از بین می‌برد.

در این صورت آن دختر بعد از سال‌ها زندگی، وقتی به سن میانسالی و پیری رسید به گذشته خود نگاه می‌کند؛ فقط خورده و خوابیده و هیچ تلاشی نکرده و همیشه در راحتی بوده. اما در نهایت چه؟ آیا رشدی کرده و پیشرفتی در زندگی داشته؟

بنابراین با این نگاه باید رویکرد افراد نسبت به زندگی دنیایی را تغییر بدهیم و طبق آن نظام تربیتی هم باید تغییر کند تا افراد اعم از زن و مرد، کودک و بزرگسال، بدانند که گاهی راحت بودن ظاهری در زندگی باید کنار گذاشته شود تا راحتی و امنیت بیشتری برای فرد و جامعه تأمین شود. موضوع عفاف و حجاب هم در همین رابطه تعریف می‌شود.

ضرورت کار فرهنگی هماهنگ در جامعه

تسنیم: یکی از دلایلی که برای رعایت نکردن حجاب در جامعه عنوان می‌شود همین موضوع فرهنگ‌سازی است. در جامعه ما یک کار آموزشی هماهنگ و کامل در این باره انجام نشده و فقط مطالبی در مورد رعایت حجاب عنوان می‌شود. اما اینکه حجاب چگونه باید مورد علاقه بگیرد، هنوز مغفول مانده است.

همین طور است. وقتی می‌گوییم چرا افرادی حجاب را درست رعایت نمی‌کنند، شاید بهتر باشد بپرسیم چرا حجاب داشته باشند؟ وقتی هنوز کار فرهنگی دقیق و منسجمی انجام نشده و دختر جوان و نوجوان ما از دوران مدرسه و دانشگاه آموزش درستی در این رابطه دریافت نکرده، در محیط خانه هم در معرض برنامه‌های ضد فرهنگی ماهواره قرار گرفته و حتی برای استفاده از اینترنت هم درست بر رفتار او نظارت نشده.

فقط قانون رعایت حجاب را داریم و اینکه چطور این حجاب مورد علاقه قرار بگیرد، باید در این رابطه کار جدا تحقیقاتی میدانی صورت بگیرد و ببینیم آسیب‌ها کجاست.

مردم می‌گویند وقتی مانتوها جلو باز هستند، دکمه برای پوشش ندارند و آستین‌ها کوتاه شده‌اند، چگونه رسانه می‌تواند با چند مطلب حجاب را گسترش بدهد؟ یک نظارت و عزم ملی نیاز است برای اینکه اولاً افراد آگاه شوند و بعد فضای جامعه هم تطهیر شود.

نقش خانواده و الگوگیری از روش تربیتی حضرت زهرا(س)

تسنیم: دختران زیادی داریم که نماز می‌خوانند و برایشان موضوع نماز حل شده؛ ولی بخشی از آنها دیگر حجاب را رعایت نمی‌کنند. چه فرقی بین حجاب و نماز است؟

اتفاقاً این موضوع در حالی است که بحث حجاب ابعاد اجتماعی خیلی وسیعی دارد که طبیعتاً باید با توجه به توجیهات معقول و در دسترسی که وجود دارد، بیشتر متقاعد شوند.

مقصر اصلی به نظر من با وجود تمام عوامل از رسانه‌های رسانه‌های مخرب و فضای باز اجتماعی که گاهی نظارت نمی‌شوند، خانواده‌ها و نظام آموزشی و تربیتی است. امروزه دختر و پسر نوجوان و جوان ما حتی در خانه هم در معرض امواج فساد قرار دارد؛ از اینترنت، ماهواره و بازی‌های رایانه‌ای. حتی در بازی‌هایی که برای کودک و نوجوان طراحی شده، در بسیاری مواقع آموزش‌ها و تصاویر نادرستی وجود دارد که خانواده باید بر آن نظارت داشته باشد.

از طرف دیگر نکته مهمی در این رابطه وجود دارد؛ دقت کنیم که تعداد جوانان پاک و دختران محجبه کم نیستند یعنی گمان نکنیم اگر چهره‌هایی که مکرر هستند همیشه در خیابان هستند و ما می‌بینیم، این چهره واقعی نظام اسلامی ما هست. اتفاقاً دختران و زنان محجبه به اندازه افراد بدحجاب در خیابان‌ها رفت و آمد نمی‌کنند. درواقع حضور اجتماعی دارند ولی نه برای دیده شدن در معرض عموم.

نظام اسلامی ما باید در ایام‌الله و روز قدس و 22 بهمن و روزهای این‌چنینی مشاهده شوند. روزهایی که زنان و دختران محجبه حضور اجتماعی خود را نمایان می‌کنند. می‌خواهم بگویم وقتی آنها را نگاه می‌کنید در همان نیمکت‌ها و مدارس درس خوانده‌اند و در همین دانشگاه‌ها هستند، اما حجاب را رعایت می‌کنند.

تسنیم: اگر نظام آموزشی همه یکی است، پس ریشه کجاست؟ به هر حال آغاز دین‌داری دختران ما در جشن تکلیف است که آن هم عمدتاً بر عهده مدارس قرار دارد.

ریشه در خانواده است. یعنی خانواده‌ها باید این مطلب را جدی بگیرند. اولین مواجهه دختران ما با دین 9 سالگی و با جشن تکلیف است. درحالی که این دختر نمی‌داند برای چه خدا را بپرستد و هنوز عشق حقیقی نسبت به خدا پیدا نکرده که از این راحتی که برخی خانم‌ها می‌گویند صرف نظر کند تا به راحتی دیگر دست پیدا کند.

الگوی این روش در زندگی حضرت زهرا (س) است که با بزرگترین بچه‌اش 5 سال زندگی کرده و تمام دیانت را در وجود او ریخته و مثل یک نمایش روزمره، به تعبیری هر روز در مقابل او نمایش دین‌داری را قرار داده است. فرزندان آن حضرت الگوهایی از مادر دیده‌اند که نمی‌شد با بیان به کودک آموزش داد. آنها قشنگ‌ترین جلوه‌های خداپرستی و معادهراسی را در وجود مادر دیدند.

از جمع کردن مانتوهای آستین‌کوتاه و جلوباز تا فعالیت فرهنگی هماهنگ

این قضیه که ما آموزش دین را به روز جشن تکلیف موکول می‌کنیم که اتفاقاً فردای آن روز فراموش می‌شود ختم می‌کنیم و منطقاً هم دلیلی برایش نداریم، پایه دین‌داری برای کودک و نوجوان ایجاد نمی‌کند. این موضوع در انجمن اولیا و مربیان چه اندازه مورد دغدغه است؟ چقدر والدین در این مسئله آگاه می‌شوند؟ چقدر منتقل می‌کنند و چقدر همکاری با اولیای مدارس دارند؟ رسانه‌ها و فرهنگ‌سازان ما در این زمینه چقدر فعالیت می‌کنند؟

فرض کنید شما گفتگوها و مطالب زیادی در زمینه حجاب تهیه کنید، اما یک صحنه تصویری نشان بدهید که آخرین مد لباس را به دختران تعلیم می‌دهد، این تصویر همه کارها را خنثی می‌کند. پس یک مجموعه‌ای باید دست اندر کار باشند تا نهادینه کردن حجاب شکل بگیرد.

اما در مجموع در این شرایط که آگاهی لازم داده نشده، فکر می‌کنم جوانان ما اگر با وجود همین وضعیتی که هست، در تمام کره خاکی بگردید پاک‌تر از این جوانان وجود ندارد و در حق آنها در تعلیم بحث حجاب کوتاهی شده است.

۰

۲ تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب‌های شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده منتشر می‌شود

زندگی به سبک شهدا معروف نیوز رهبری انقلاب

۲ تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب‌های شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده منتشر می‌شود

۲ تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب‌های شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده منتشر می‌شود

«پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» همراه با انتشار تقریظ‌‌‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب‌های «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» در اولین رویداد ملی تکریم فعالان مساجد سراسر کشور باعنوان «مثل مصطفی» توسط مؤسسه‌ی پژوهشی-فرهنگی انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین برگزار خواهد شد.

کتاب «سرباز روز نهم» روایتی از زندگی و زمانه شهید مصطفی صدرزاده در ۶۳۲ صفحه است که توسط انتشارات راه‌یار منتشر شده و «اسم تو مصطفاست» زندگی‌نامه داستانی این شهید مدافع حرم به روایت همسر شهید می‌باشد که به قلم خانم راضیه تجار نوشته و توسط انتشارات روایت فتح در ۲۷۲ صفحه منتشر شده است.

مراسم انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر این دو کتاب‌ که ۳۰ مردادماه همزمان با روز جهانی مسجد و اولین رویداد تکریم فعالان مساجد سراسر کشور در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، بصورت زنده از رسانه KHAMENEI.IR و شبکه‌های سیما پخش خواهد شد.

شایان ذکر است رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)‌، مساجد و هیئات سراسر کشور را از جمله هزاران هسته مقاومت دانستند و برخاستن یک جوان نورانی و شخصیت منور مانند شهید صدرزاده از یک روستا در اطراف شهریار را امیدآفرین خوانده و فرمودند: «ما از این مصطفیٰ‌های صدرزاده در تمام سرتاسر کشور بسیار داریم، هزاران داریم؛ اینها همه امیدبخش است.»

پیش از این دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در برنامه‌های جداگانه‌ای از نویسندگان و راویان کتاب‌های جهاد و شهادت از جمله «نورالدین پسر ایران»، «پایی که جا ماند»، «لشکر خوبان»، «من زنده‌ام»، «آن بیست‌و‌سه نفر»، «وقتی مهتاب گم شد، گلستان یازدهم، دختر شینا، آب هرگز نمی‌میرد»، «فرنگیس»، «در کمین گل سرخ»، «مربع‌های قرمز»، «عصرهای کریسکان»، «تنها گریه‌کن»، «حوض خون»، «مهاجر سرزمین آفتاب» و «خاتون و قوماندان» تقدیر نموده و یادداشت‌ها و تقریظ‌های رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب‌ها را منتشر کرده بود.

۰

اطلاع‌نگاشت | درس‌ها و حقایق مأموریت °۳۶۰

معروف نیوز رهبری انقلاب

اطلاع‌نگاشت | درس‌ها و حقایق مأموریت °۳۶۰

رهبر انقلاب در دیدار کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۲/۰۵/۱۵) نکاتی را درباره‌ی مأموریت موفقیت‌آمیز ناوگروه ۸۶ در طی کردن دُور دنیا بیان فرمودند که بخشی از آنها در این اطلاع‌نگاشت مرور می‌شود.

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)