نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت

۹ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

۰

پیروز بزرگ انتخابات ملت ایران است/ هیچ چیز نتوانست بر عزم مردم فائق آید

معروف نیوز رهبری انقلاب

پیروز بزرگ انتخابات ملت ایران است/ هیچ چیز نتوانست بر عزم مردم فائق آید

در پی حضور حماسی و شورانگیز ملت بزرگ ایران در انتخابات ۲۸ خرداد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی پیروز بزرگ انتخابات را ملت ایران دانستند و با تأکید بر اینکه نه گلایه از دشواری معیشت، نه مخالف‌خوانی‌ها با انگیزه دلسرد کردن مردم و نه عواملی مانند تهدید بیماری فراگیر و برخی اختلالها در ساعاتی نتوانست بر عزم ملت فائق بیاید، خطاب به منتخبان مردم در مسئولیت والای ریاست جمهوری یا عضویت شوراها، گفتند: فرصت خدمتگزاری به کشور و ملت را قدر بدانید و انگیزه‌های خدائی را همواره مدّ نظر داشته باشید.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
ملت بزرگ و سربلند ایران!
حضور حماسی و شورانگیز در انتخابات ۲۸ خرداد، صفحه‌ی درخشان دیگری بر افتخارات شما افزود. در میانه‌ی عواملی که هریک به‌گونه‌ئی میتوانست مشارکت در انتخابات را کم‌رنگ کند، مناظر چشم‌نوازِ اجتماعات شما در مراکز رأی‌گیری در سراسر کشور، نشانه‌ی آشکاری از عزم راسخ و دلِ امیدوار و دیده‌ی بیدار بود. پیروز بزرگ انتخابات دیروز، ملت ایران است که یک‌بار دیگر در برابر تبلیغات رسانه‌های مزدور دشمن و وسوسه‌ی خام‌اندیشان و بدخواهان، قد برافراشت و حضور خود در قلب میدان سیاسی کشور را نشان داد. نه گلایه از دشواری معیشت طبقات ضعیف، نه دلتنگی از تهدید بیماریِ فراگیر، نه مخالف‌خوانیهائی که با انگیزه‌ی دلسرد کردن مردم از ماهها پیش آغاز شده بود، و نه حتی برخی اختلالات در جریان رأی‌گیری در ساعاتی از روزِ انتخاب، هیچیک نتوانست بر عزم ملت ایران فائق آید و انتخابات مهم ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا را دچار مشکل سازد.

اینجانب جبهه سپاس بر خاک میسایم و خداوند علیم و قدیر را بر توفیقی که به ملت ایران عطا کرد و نظر رحمتی که بر ایران و جمهوری اسلامی افکند، شکر بی‌پایان میگزارم. به ملت ایران شادباش میگویم و به حضرات محترمی که با انتخاب مردم به مسئولیت والای ریاست‌جمهوری یا عضویت شوراها در سراسر کشور دست یافته‌اند، همراه با عرض تبریک، قدردانی از این ملت باوفا و پایبندی کامل به وظائفی را که در قانون برای آنان شمرده شده است، یادآوری میکنم. فرصت خدمتگزاری به کشور و ملت را قدر بدانید و انگیزه‌های خدائی را همواره مدّ نظر داشته باشید.

لازم میدانم از شورای محترم نگهبان و وزارت کشور و دستگاههای حافظ امنیت و سلامت و رسانه‌ی پرتلاش ملی و نامزدهای محترم و همه‌ی کسانی که به‌نحوی به این آزمون بزرگ کمک کرده‌اند تشکر کنم.

به حضرت ولی‌الله‌الاعظم ارواحنا فداه که صاحب اصلی این کشور و این نظام است سلام عرض می‌کنم و درود میفرستم، علو درجات امام عزیز که سلسله‌جنبان حرکت عظیم ملت ایران بود و شهیدان والامقام را که برترین افتخارات کشورند، از خداوند متعال مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنه‌ای
۲۹ خرداد ۱۴۰۰
۰

سرنوشت کشور وابسته به حضور مردم در روز جمعه است/ قهرکردن با صندوق رأی مشکلی را حل نمی‌کند

معروف نیوز رهبری انقلاب

سرنوشت کشور وابسته به حضور مردم در روز جمعه است/ قهرکردن با صندوق رأی مشکلی را حل نمی‌کند

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) در سخنرانی تلویزیونی برای ملت ایران، انتخابات روز جمعه را رویدادی سرنوشت‌ساز و تأثیرگذار در همه مسائل عمده اقتصادی و غیر اقتصادی خواندند و با اشاره به تلاش بی‌وقفه دشمنان برای کاهش مشارکت مردم، تضعیف ایران و سپس افزایش فشارها و دخالت‌های سیاسی و اقتصادی و تروریستی در ایران گفتند: گله‌های مردم بویژه قشرهای محروم درباره رسیدگی نکردن به مشکلات معیشتی آنها بجاست اما این مشکلات را باید با انتخاب فردی قوی، پرکار، قدرتمند و خستگی‌ناپذیر حل کرد و به فضل الهی روز جمعه مردم برخلاف خواست دشمنان، دوباره به ایران و جمهوری اسلامی آبرو می‌دهند و همه قشرها با سلیقه‌های متفاوت سیاسی به میدان می‌آیند و همچون تشییع حاج قاسم سلیمانی به انتخابات نگاهی فراتر از سلیقه های سیاسی خواهند داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک دهه ایام ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، نحوه عمل ملت در انتخابات روز جمعه را در سالهای پیش رو، و در همه مسائل و عرصه‌ها کاملاً تاثیرگذار خواندند و گفتند: در انتخابات جمعه، اصل، مشارکت و بعد از آن نوع انتخاب است و امیدواریم با عنایت خداوند مردم به بهترین وجه در این عرصه ظاهر شوند.

ایشان حضور مردم در نظام جمهوری اسلامی را متکی بر یک اصل و سند متقن فکری برشمردند و افزودند: البته فواید سیاسی حضور مردم فراوان و پر برکت است اما اصل فلسفه حضور ملت در صحنه، مهمتر است.

رهبر انقلاب تحقق جمهوری اسلامی را در گرو تحقق هر دو بُعد آن یعنی جمهوریت و اسلامیت خواندند و گفتند: به همین دلیل است که همه مراکز قدرت های شیطانی در جهان به شکل ویژه با انتخابات در ایران به عنوان نماد جمهوریت مخالفت و معارضه می کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تخریب ذهنیت مردم به انتخابات و در صورت امکان دخالت در انتخابات را دو هدف مهم فضاسازی‌های دشمنان برشمردند و گفتند: آنها می‌خواهند شکوه و شوکت انتخابات ایران نمایان نشود اما به کوری چشم دشمنان، انتخابات همیشه در زمان مقرر و با حضور ملت برگزار شده است.

ایشان با اشاره به اینکه شاید انتخابات هیچ کشوری مانند انتخابات ایران مورد هجوم مستکبران قرار نداشته باشد افزودند: در انتخابات امسال هم رسانه های آمریکایی، انگلیسی و مزدوران آنها از چند ماه قبل به دنبال زیر سؤال بردن انتخابات و کمرنگ کردن حضور مردم هستند.

رهبر انقلاب، کاهش حضور مردم و فاصله‌گیری آنان از نظام را هدف اصلی رسانه‌های بیگانه برشمردند و افزودند: البته به جز برخی گروه‌ها، متن مردم همیشه برعکس خواست دشمن عمل کرده اند و ان‌شاءالله این این دفعه هم ملت با حضور خود به نظام و کشور آبرو خواهد داد.

ایشان با تأکید بر لزوم نگاه فراتر از سلیقه‌های سیاسی به حقایق عرصه سیاست کشور گفتند: تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله این حقایق بود و همه، فراتر از سلیقه‌های سیاسی در آن شرکت کردند.

ایشان افزودند: به انتخابات نیز باید با نگاهی برتر از مذاق های مختلف سیاسی نگریست و در آن شرکت کرد زیرا نظام اجتماعی کشور به این موضوع نیازمند است.

رهبر انقلاب با استناد به قرآن مجید، شرکت در انتخابات را عمل صالح دانستند چرا که دشمنان دین و اسلام را به‌شدت ناراحت می کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیان چند نکته مهم انتخاباتی گفتند: مهمترین نکته این است که حضور مردم در انتخابات پشتوانه مردمی نظام را نشان می‌دهد و این پشتوانه مردمی، در اقتدار واقعی نظام و ایران، تأثیری بی‌نظیر دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از برخی سفسطه‌گویی‌ها درباره انتخابات در فضای مجازی و مطبوعات گفتند: این افراد در واقع همچون دشمنان ملت دنبال کاهش مشارکت مردم، تضعیف نظام و طبعاً تضعیف ایران هستند که در این صورت ایران با دخالت‌های بیگانگان دچار ناامنی می‌شود و به جولانگاه تروریست‌ها تبدیل خواهد شد.

نکته دیگری که رهبر انقلاب به تبیین آن پرداختند رابطه معکوس کاهش حضور مردم و افزایش فشارهای دشمن بود.

ایشان گفتند: بر اساس این واقعیت اگر بخواهیم فشارهای اقتصادی دشمنان یعنی تحریم و دیگر فشارها کاهش یابد و رفع شود، باید حضور در انتخابات افزایش یابد و پشتوانه مردمی نظام به رخ دشمنان کشیده شود.

رهبر انقلاب همچنین با اشاره به تأثیر حضور بیشتر ملت در افزایش قدرت و کارایی رئیس‌جمهور آینده گفتند: در کشور امکانات و فرصت‌های زیادی وجود دارد که استفاده از آنها به آدم‌های پرکار، خستگی‌ناپذیر و قدرتمند نیاز دارد که این قدرتمندی از حضور و رأی بالای مردم نشأت می گیرد و به رئیس‌جمهور آینده برای کاهش مشکلات توان بیشتری میدهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه با اشاره به تأکید همیشگی بر مسئله «سلامت انتخابات» گفتند: در جمهوری اسلامی انتخابات همیشه سالم بوده و اینکه رؤسای جمهوری بعضاً با سلایق سیاسی کاملاً متفاوت از یکدیگر بر سر کار آمده‌اند نشان‌دهنده انتخاباتِ سالم در همه این سالها است.

رهبر انقلاب، «رقابتی بودن» را از دیگر حقایق مسلّم انتخابات در ایران خواندند و افزودند: در این انتخابات و در مناظره‌ها نیز نامزدها با معارضات فکری و زبانی خود رقابتی بودن انتخابات را کاملاً نشان دادند که هر کدام هم طرفداران خود را دارند. البته درباره محتوای مناظره‌ها بعد از انتخابات نکاتی بیان خواهم کرد.

ایشان با اشاره به سیاست ثابت دشمن از اول انقلاب تا به امروز در زیر سؤال بردن آراء مردم خاطرنشان کردند: جالب اینجاست بعضی از کشورها که در میانه قرن ۲۱ هنوز به شکل قبیله‌ای اداره می‌شوند و بوی انتخابات هم به آنها نرسیده به‌طوری که مردمشان فرق صندوق رأی و صندوق میوه را نمی‌دانند، تلویزیون ۲۴ ساعته راه می‌اندازند و مدعی هستند انتخابات ایران دموکراتیک نیست.

رهبر انقلاب در ادامه به اظهار تردید برخی از قشرهای ضعیف و محروم جامعه برای شرکت در انتخابات اشاره کردند و گفتند: این قشرها توقعات و گلایه‌های بجایی دارند که عمده آنها در مورد معیشت، مسکن و اشتغال است و مسئولان کشور باید واقعاً به این مسائل رسیدگی می‌کردند و انتظار این است که دولت آینده در رأس برنامه‌های خود به این مسائل رسیدگی کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: این افراد به علت گلایه‌های بجا، دست و دلشان به انتخابات نمی‌رود اما بحث اصلی این است که نرفتن پای صندوق رأی و قهر کردن با آن، مشکل را حل نمی‌کند. مشکل هنگامی حل خواهد شد که اولاً همه پای صندوق‌های رأی بروند و ثانیاً به فردی رأی بدهند که توانایی حل این مشکلات را داشته باشد.

ایشان تأکید کردند: بنابراین گلایه‌ها و توقعات این قشر از مردم بجا و صحیح است اما نتیجه‌گیری آنها صحیح نیست و همه باید در انتخابات حضور یابند.

رهبر انقلاب در ادامه با اشاره به نقش پیشرو جوانان در مسائل اصلی کشور، افزودند: من به جوانان اعتقاد زیادی دارم و انتظار دارم که آنها در انتخابات نیز با ایفای نقش پیشران، ضمن حضور در پای صندوق‌های رأی، مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کنند. همچنین حضور رأی اولی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و مانند جشن تکلیف سیاسی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از برخی تحلیل‌های غلط و ضعیف در داخل که نتیجه آن دمیدن روح ناامیدی در مردم است، گفتند: ایجاد یأس و ناامیدی در کشور مطلقاً جایگاهی ندارد زیرا کشور و ملت ما قدرتمند و دارای بنیه‌ای قوی است.

ایشان توانایی‌ها و امکانات کشور را فراوان دانستند و افزودند: هر گاه از این توانایی‌ها استفاده شده، کارهای بزرگی انجام گرفته است همچون اصل پیروزی انقلاب و یا ایستادگی ملت ایران در دفاع مقدس و نمونه آخر آن هم تولید واکسن ایرانی کرونا است.

ایشان خاطرنشان کردند: جوانان ما منتظر واکسن برخی کشورهای بخیل خارجی نماندند و امروز به همت جوانان جزو شش کشور تولیدکننده واکسن کرونا در دنیا قرار گرفته‌ایم.

رهبر انقلاب به موارد دیگری در گذشته از جمله تولید رادیو دارو با وجود کارشکنی غربی‌ها نیز اشاره کردند و افزودند: در چند سال قبل که با وجود وعده و وعیدها، رادیو دارو به ما داده نشد، جوانان ما همت کردند و ظرف چند ماه به غنی‌سازی ۲۰درصد اورانیوم دست یافتند و اکنون نیز اورانیوم غنی‌شده ۶۰درصد تولید می‌شود که همه برای مقاصد صلح‌آمیز است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به توانایی‌ها و تجهیزات دفاعی کشور، تأکید کردند: بنابراین مأیوس کردن ملت ایران با چنین توانایی‌ها و بنیه قوی کاری غلط و نشدنی است.

ایشان در ادامه ضمن خداقوت گفتن به دست‌اندرکاران انتخابات، چند توصیه به آنها کردند.

رهبر انقلاب تأکید کردند: تمهیدات لازم برای حفظ سلامت مردم بهنگام حضور در پای صندوقهای رأی باید در نظر گرفته شود. همچنین موضوع کمبود تعرفه یا تأخیر در رسیدن آن که یکی از مشکلات دوره‌های قبل در انتخابات است باید برطرف شود.

ایشان همچنین با اشاره به برخی گزارشها مبنی بر مهیا نشدن آمادگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات در خارج از کشور افزودند: وزارت‌های امور خارجه و کشور با توجه به کمبود وقت آمادگی‌های لازم را هر چه سریع‌تر فراهم کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین از مسئولان برگزاری انتخابات خواستند با هر تخلفی در انتخابات برخورد کنند.

ایشان در پایان از خداوند متعال خواستند که دلها را به آنچه صلاح کشور و ملت است، هدایت فرماید.

۰

رازسجده‌های طولانی حاج‌آقاابوترابی درس اخلاقی که سیدالاسرابه صلیب سرخ وافسرعراقی داد

زندگی به سبک شهدا جنگ ودفاع مقدس

۲ روایت از سید آزادگان؛ راز سجده‌های طولانی حاج‌آقا ابوترابی/ درس اخلاقی که «سیدالاسرا» به صلیب سرخ و افسر عراقی داد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد معروف به سیدالاسرا و رهبر فکری و دینی اسرا در دوران دفاع مقدس بود؛ کسی که با رفتار و شخصیت بزرگ خود علاوه بر اسرای ایرانی، نگهبانان بعثی را نیز تحت تاثیر خود قرار داد. او در دوران دفاع مقدس به اسارت نیرو‌های بعثی درآمد و سال‌ها در اردوگاه‌های صدام به انجام فعالیت‌های فرهنگی پرداخت و در میان اسرا به «سید آزادگان» معروف شد.

وی به همراه پدرش در سال ۱۳۷۹ در مسیر زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بر اثر سانحه رانندگی درگذشت.

حجت الاسلام عالی آزاده، برادر شهید و امام جمعه موقت تبریز درباره شخصیت عارفانه سید آزادگان اظهار داشت: قسمت شد در اردوگاه تکریت او را ببینم. حاج آقا جایگاه معنوی خاصی داشت. سجده‌های طولانی او را در زمان اسارت دیده بودم و برایم جای سوال داشت و مبهم بود. قسمت شد تا بعد از اسارت روزی او را در تبریز ببینم. برایم تعریف کرد که در نجف محضر شیخ عباس قوچانی تلمذ می‌کرد، کسی که از هم ردیفان آیت الله بهجت و دیگر بزرگان بود. تازه آنجا فهمیدم عبادت‌های خالصانه و سجده‌های طولانی ایشان از کجا سچشمه می‌گیرد. فهمیدم زمانی که در نجف بود ارتباط قلبی با شاگردان آیت الله قاضی داشت و خودش از عرفای پنهان بود.

وی افزود: حاج آقا بسیار به فکر ایثارگران و آزادگان بود و تلاش‌های زیادی کرد و تا آخر عمرش این جهاد را ادامه داد.

محمدباقر علیی از آزادگان دوران دفاع مقدس در خاطره‌ای از حاج آقا ابوترابی گفت: در یکی از روز‌های اسارت افسرا عراقی حاج آقا ابوترابی را خیلی شکنجه کردند. از صلیب سرخ آمدند پیش حاج آقا وهرچه از او پرسیدند ایشان چیزی از شکنجه‌ها نگفت، با اینکه سینه‌اش از شدت شلاق چاک چاک شده بود. فهمیدیم اردوگاه او را خواسته و پرسید چرا مقابل صلیب سرخ اعتراضی نکرده است. ایشان گفته بود صلیب سرخ مسیحی است ما و شما مسلمانیم کجای اسلام می‌گوید یک مسلمان از یک مسلمان دیگر پیش مسیحی شکایت کند، معلوم است چنین کار نمی‌کنم.

وی افزود: همین اتفاق باعث شد تا هفته‌ای یک یا دو روز فرمانده عراقی حاج آقا ابوترابی را به دفترش دعوت می‌کرد تا حاج آقا او را موعظه کند و درس اخلاق بدهد، که چقدر این کار روی اخلاقش تاثیر گذار بود.

۰

نماهنگ | زیارت امام

بانک فیلم رهبری انقلاب نمآهنگ امام خمینی ره

نماهنگ | زیارت امام

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در آستانه‌ی سالروز ارتحال امام خمینی رحمه‌الله، روایت یکی از روزنوشت‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که به روایت عیادتشان از امام راحل در فروردین سال ۶۵ اختصاص دارد را به همراه دستخط ایشان، در نماهنگ «زیارت امام» منتشر میکند.
 

نماهنگ: نماهنگ | زیارت امام

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :

کیفیت خوب و فرمت Mp4 و با حجم 177.8 MB

کیفیت متوسط و فرمت Mp4 و با حجم 27.0 MB

۰

باور امام به خدا

بانک تصاویر رهبری انقلاب

باور امام به خدا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «باور به خدا، باور به مردم و باور به خود،  محور همه‌ی تصمیم‌گیری‌های امام، همه‌ی اقدامهای او و همه‌ی سیاستهای او شد.» ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به‌مناسبت ۱۴ خردادماه، سالگرد رحلت امام خمینی رحمه‌الله، لوح «باور امام به خدا» را منتشر میکند.

۰

نماهنگ | چارچوب نامزدی

بانک فیلم نمآهنگ سیاسی

نماهنگ | چارچوب نامزدی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اولین بیانات خود بعد از مشخص شدن نامزدهای نهایی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شروع زمان تبلیغات کاندیداها، در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس خطاب به نامزدها توصیه‌هایی را بیان کردند.
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR توصیه‌های انتخاباتی رهبر انقلاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را در نماهنگ «چارچوب نامزدی» مرور میکند.
 

نماهنگ: نماهنگ | چارچوب نامزدی

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :

کیفیت خوب و فرمت Mp4 و با حجم 315.8 MB

کیفیت متوسط و فرمت Mp4 و با حجم 32.2 MB

۰

بایدها و نبایدهای انتخابات از نگاه رهبر انقلاب؛ انتخابات درست

معروف نیوز رهبری انقلاب

بایدها و نبایدهای انتخابات از نگاه رهبر انقلاب؛ انتخابات درست

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی (۱۴۰۰/۰۳/۰۶)، توصیه‌هایی را به نامزدهای انتخابات و طرفدارهایشان و عموم مردم بیان کردند که در این اطلاع‌نگاشت مرور میشود.

۰

حضور حداکثری،اقتدار ملی/ امام جمعه موقت تهران: انتخاب رئیس‌جمهور، حق فردی و گروهی نیست، حق یک ملت است

معروف نیوز

حضور حداکثری،اقتدار ملی/ امام جمعه موقت تهران: انتخاب رئیس‌جمهور، حق فردی و گروهی نیست، حق یک ملت است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‎الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران سخنان خطبه گونه در نماز جمعه (جمعه هفتم خرداد) داشت که متن کامل آن به شرح ذیل است:

السَّلامُ عَلَیکَ یا بَقِیَّةَ اللَّه مَولانا سَیِّدنا یَابنَ الحَسَن اَغِثنا اَدرِکنا اُنظُر إِلَینَا نَحنُ المُنتَظِرون عَجَّلَ اللهُ فَرَجَک

أعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجیم

بِسمِ الله الرَّحمنِ الرَّحِیمِ

رَبِّ اشرَح لِی صَدرِی * وَ یَسِّر لِی أَمرِی * وَاحلُل عُقدَةً مِن لِسَانِ * یَفقَهُوا قَولِی

اَلحَمدُللهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَّلوه عَلی سَیِّدِ الانبیاء و المُرسَلین طَبیبِنا حبیبنا اَبی القاسم مُحَمَّد وَ آله المعصومین وَ لاسِیَّما بَقیّة الله فی العالَمین عَجَّ اللهُ فَرَجَهُ وَ رَزَقَنَا اللهُ صُحبَتَهُ وَ نُصرَتَهُ وَ اللَّعنُ عَلی أعدائِهِم اَجمَعین

« إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها وَإِذا حَکَمتُم بَینَ النّاسِ أَن تَحکُموا بِالعَدلِ»

ایام شهادت بزرگ سردار جبهه‌های توحید در صدر اسلام، عمّ گرامی پیامبر اعظم و عموی با عظمت امیرالمؤمنین و فاطمه زهرا سلام الله علیهم شیر خدا و شیر رسول خدا، حضرت حمزه و رحلت یا شهادت قبله تهران امام زاده باعظمت در میان امامزادگان، عالم بزرگوار، فقیه والامقام، محدث کم ‌نظیر، مرجع شیعیان در آن زمان به اذن امام زمانش، حضرت عبدالعظیم حسنی سیدالکریم را به امام زمانمان و به مردم عزیزمان تسلیت عرض می کنم.

ایام، ایام ایجاد یک حماسه، یک شور و شعور، یک پیروزی مذهبی، ملی، اجتماعی و بین المللی است. در آستانه آزمون بزرگ قرار گرفته ایم. ملت سرافراز ما، ملت صابر ما، ملت شهید داده و شهیدپرور ما، ملت انقلابی ما، در آزمون بزرگ الهی یعنی سپردن سرنوشت کشور به دست فردی که خدا از آنها مسئولیت خواسته است، قرار گرفته اند. مسئله انتخاب رئیس جمهور است، مسئول بخش اجرایی در سراسر کشور است، مسئول تنظیم ارتباطات بین المللی است، مسئول امور اقتصادی و معیشتی و تولید است، مسئولیت امنیتی به عهده دارد، مسئولیت تدبیر در امور شورای انقلاب فرهنگی به عهده اوست، ریاست شورای امنیت ملی به عهده اوست، تعیین وزرا برای تدبیر امور کشور به عهده اوست و تعیین استانداران، فرمانداران، بخشداران و مسئولیت های مختلف در عمران و آبادانی و تولید و توزیع به اختیار اوست.

خزانه مملکت، بودجه کشور، به دست او سپرده می شود. حساس ترین جایگاه بعد از مقام ولایت و رهبری است. از این رو هم کوتاهی در حضور، ترک مسئولیت است، فرار از جبهه است و اگر با نیامدن تعدادی از افراد جبهه کم رنگ باشد و مایه شماتت دشمن قرار بگیرد، نه در دنیا پاسخی داریم برای وجدانمان، برای مطالبه شهدایمان و نه در آخرت و اگر در انتخابمان هم دقت نکردیم، به فردی اعتماد کردیم که نباید اعتماد بکنیم، ما در مورد خودمان بی مسئولیتی به خرج ندادیم بلکه به ۸۰ میلیون جمعیت صدمه زده ایم، آسیب وارد کرده ایم لذا مقدمتاً این آیه کریمه را به محضر شریف مردم خوب و عزیزمان تقدیم داشتم که در سوره مبارکه احزاب پروردگار عزیز این چنین فرمان خودش را به بندگانش اعلان فرموده «إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها» کلمات حساب شده است، کلام حکیم است، تأکید دارد، الفاظ پیام دارند، مسئله بسیار مهم است.

خود خدا در موقعیت فرمانفرمایی خودش را نشان می‌دهد و لفظ جلاله را می‌آورد «إِنَّ اللَّهَ» ذات حق، خود الله، قطعاً و مسلماً فرمان می دهد شما بندگانش را، الله، الله، الله، فرمان می دهد، چه فرمانی؟ «أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها» فرمان می دهد که امانت ها را به اهلش ادا کنید. مسئله امانت در اسلام و در ادیان الهی از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و انسان حامل امانت های بسیاری است که گاهی از حد برون است.

عمر ما امانت است، جوان های عزیز، خواهران و برادران جوان من، بدانید جوانی گنج است، سرمایه است، امانت بی بدیل است، اگر ضایع کردیم، قابل جبران نیست. و ای همه اقشار مردم موحد، مؤمن به خدا و آخرت، زندگی امانت است، عمر امانت است، اعضا و جوارح ما، امانت است، چشم و گوش و زبان ما، دست ما، پای ما، فکر ما، احساس ما، قلب ما، آنچه داریم امانت است، عاریت است، همیشه نمی ماند از دست می دهیم، ما را امتحان می کنند اینها را به ما امانت داده اند.

به چشممان خیانت نکنیم، به اعضا و جوارحمان گناه تحمیل نکنیم، این خیانت به اعضا و جوارح خودمان است، عمرمان را ضایع نکنیم از این امانت بناست در روز دادگاه عدل الهی مؤاخذه شویم. از عمر ما سؤال می کنند این عمر را به کی دادی؟ با کی گذراندی؟ عمرت را از دست دادی، آب کردی، چه به دست آوردی؟ چه برایت مانده است؟ امانت هایی که در شئون زندگی به عهده ما آمده، کسی پدر است، فرزندان برای او امانت اند. همسر انتخاب کرده، کریمه است، امانت است. زن، شوهر کرده، حقوق شوهر برای او امانت است، زندگی شوهر برای او امانت است، شرف و ناموس شوهر برای او امانت است.

مسئله امانت در اسلام خیلی جدی است؛ چون ایام ایام رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی سیدالکریم ابوالقاسم است، حدیثی را به محضر شما بزرگواران تقدیم کنم که از دو لب مبارک ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا استماع کرده و حامل پیام حضرت است به آحاد ما.

می گویند حضرت ثامن الحجج امام رضا علیه السلام به من فرمودند «یا عبدَالعظیم! أبلغ عنّی أولیائی السَّلامَ» عبدالعظیم از من (علیّ بن موسی الرضا) به دوستان من، به پیروان من، به دلدادگان من، سلام مرا ابلاغ کن. به شما چه احساسی دست می دهد که حضرت رضا علیه السلام یک شخصیت برجسته علمی و عرفانی و موقعیت اجتماعی را مأمور کند، پیک قرار بدهد که سلام علی بن موسی الرضا را به تک تک شما و ما ابلاغ کند. یا مولای یا علی بن موسی الرضا و علیکَ السَّلام و علیک صلواتُ الله. من چه جایگاهی دارم شما به من سلام ابلاغ کنید. بعد از ابلاغ سلام از طریق این بزرگوار فرمود «و قُل لَهُم» به اولیاء من، دوستان من از جانب من بگو «أن لا یَجعَلوا للشَّیطان عَلى أنفُسِهِم سَبیلاً» شما مردم عزیز پیروان اهل بیت دشمن دارید، شیاطین در کمین شما هستند، شیطان بزرگ، قدرت های استکباری، ملحدین، مشرکین، صهیونیست ها، تروریست ها، دشمنان شما هستند و در مقام نفوذ به شما و غارت دارایی و عزت و استقلال و شرف شما هستند حواستان جمع باشد راه های نفوذ شیطان را ببندید و شیطان درون و بیرون را از حیطه زندگی خودتان مأیوس کنید. از اینجا به بعد مربوط به انتخابات، انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان است «وَ مُرْهم» رسماً حضرت رضا علیه السلام در مقام خلیفة اللهی که نماینده خداست، خلیفه مطلق خداست این هم در مقام فرمان آمده «ومُرْهم» عبدالعظیم، اینها را از جانب من امر کن، فرمان من را به اینها بگو «بالصّدق فی الحدیث» یکی مسئله صداقت است.

مسئله انتخاب یک رئیس جمهور تعارف نیست، بازی نیست، حق فردی و گروهی نیست، حق یک ملت است، حق یک جبهه است، حق یک جریان است، حق نسل هاست، حق هویت دینی ماست، حق شهداست، حق ولایت امام زمان و نایب امام زمان بر ماست. اینجا جای صداقت است جای زد و بند نیست، جای تعصبات جریانات و جناح‌ها نیست، این حزب و آن حزب نیست و دوم «وأداء الأمانة» مسئله اداء امانت است که این ادای امانت از مهمترین چیزهاست.

شخصی به حضرت امام باقر صلوات الله علیه عرض کرد که فلان کس امین بود به من خیانت کرد حضرت فرمودند که «ما خانَکَ الاَمین بَل ائتَمَنتَ الخائِن» امین به تو خیانت نکرد، حواست جمع نبود خائن را انتخاب کرده بودی، به او اعتماد کردی، اگر از اول حواست جمع بود، زیر و بم او را بررسی کرده بودی، مشورت کرده بودی، از زوایای زد و بندهایش مطمئن بودی، امانت نمی دادی. تو خائن را به عنوان امین، امانتدار کردی. این رمز خیلی عجیبی است از امام باقر صلوات الله و سلامه علیه.

مقام معظم رهبری به عنوان سکان دار کشتی سعادت این کشور، انقلاب این کشور، ارمغان های شهدای این سرزمین بلکه مستضعفان و مقاومت، دیروز در جلسه تشرف نمایندگان به محضر ایشان بیاناتی را فرمودند که همه برای ما سازنده و از یک دلسوزی و حکمت برخوردار است.

مسئله اول این است که در انتخاب نماینده، در انتخاب رئیس جمهور، در انتخاب شورا، باید همه انتخاب کنندگان خدا را در نظر بگیرند و با اخلاص، لله انتخاب کنند. تعبیر قشنگی که حضرتِ ایشان داشتند فرمودند رأی دادن یک روز است ولی اثرش چند سال بنا است باقی بماند. شما بار امانت یک کشور را به دوش یک کسی می گذارید، یک لحظه تصمیم می گیرید ولی برای چند سال ملت را با یک حادثه عظیمی مبتلا می کنید لذا اگر یک فرد با کفایت خدا ترس مردم دوست مردمی ساده زیست فساد ستیز خوشنام خوش سابقه جدی ایثارگر انتخاب کردیم، امام زمان را خشنود کرده ایم، نایب امام زمان را سربلند کرده ایم، ملت خودمان را برای چند سال در ریل بالندگی و پیشرفت و ازدیاد عزت و اقتدار در زمینه های مختلف قرار داده ایم، به جوان هایی که سرگردانند، خدمت کرده ایم، برای خانواده هایی که معیشت آنها سخت شده راه نجات باز کرده ایم، به آنهایی که برای تنظیم ارتباطات بین‌المللی منتظرند تا دیپلماسی عزت سازی که هم استقلال ما حفظ شود و هم به اقتصاد مقاومتی توجه بشود، درون زا باشد در عین حال مرتبط با کشورهای مختلف باشد، این ها را اگر در نظر گرفتیم و به سوابق اشخاصی را که به عنوان نامزد خودشان را مطرح کرده‌اند، نگاه کردیم، دیدیم افرادی وجود دارند که قدمهایی برداشته اند که به تولید حساسیت دارند و بلد هستند چه کنند که تولید را به مسیر رونق بیندازند، در سوابقشان، تواضع، ادب و وقارشان با مردم چگونه است و دیدند با فساد سازش ندارند، اطرافیانشان، نوع برخوردشان نشان می دهد که اینها فساد ستیزند.

اگر به چنین کسی ما به عنوان ادای امانت اعتماد کردیم، دین خودمان را به شهدا به قرآن، به پیغمبر، به اهل بیت ادا کرده ایم، ولی اگر این دقت ها را نکردیم روی حب و بغض های جریانی آمدیم به میدان یا کناره گرفتیم، و سر صندوق ها نیامدیم، خدا می داند امروز قدرت های سلطه گر در حال جنگ با ما هستند، اگر در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما جبهه ها را پر نکرده بودند، نیروهای مردمی ما جانانه سینه ها را در برابر گلوله های مستکبرین شرق و غرب سپر نکرده بودند، امروز ما این مملکت را با این اقتدار نداشتیم.

امروز جنگ سیاسی و اقتصادی داریم، به ما ضربه های اقتصادی محکمی زده‌اند. مسئله تحریم یک گوشه‌ای از ضربه ها بود، مهم سوءمدیریت است. باید به آدم با کفایتی که این اقتصاد را، این گرانی لجام ‌گسیخته را، این بیکاری را، این سرگردانی جوان ها را بتواند جبران کند رأی بدهیم. برای این جهت هم مشورت لازم است، هم مطالعه سوابق اشخاص و دقت در ارائه برنامه هایی که دارند.

مسئله اساسی این است که ما امروز در جنگ اقتصادی پنجه در پنجه قدرت‌های بزرگ انداخته ایم لذا اولویت اول آن انتخاب شونده هم، مسئله شبکه‌های مجازی نیست، مسئله سیاست خارجی نیست، که اول به سراغ آن بروند. اول معیشت مردم است، از بین بردن این التهاب است، این نگرانی است، تنظیم مسئله قیمت‌هاست، تنظیم مشکلات بورس و تورم است. اینها در اولویت اول است، نکته دیگری که قابل ملاحظه است این است که ما یک ملتیم، ما زیر یک پرچمیم، ما امت یک پیغمبریم لذا در مشکلاتی که دشمن برای ما تدارک دیده و آن سلب اعتماد ماست.

قبل از انتخابات می گویند سر صندوق‌ها نیایید این انتخابات فایده ندارد و بعد از انتخابات می گویند چه ‌فایده رئیس جمهور که اختیار ندارد یا می‌گویند که مهندسی شده است. اینجا شورای نگهبان است در همه کشورها یک صافی وجود دارد که هر کسی نتواند از این صافی عبور کند و بیاید سرنوشت کشور را در دست بگیرد. شورای نگهبان در ایران از یک قداستی برخوردار است و ساز و کاری دارد.

پرونده هایی که از کانال‌های مختلف می آید، نسبت به اشخاص مطالعه می کنند. عقل جمعی هستند، گروهی هستند که یا مجتهدند، یا حقوق دانند و مورد اعتماد، لذا این مخالفت با شورای نگهبان با انگیزه‌های مختلف یک عده‌ای از روی دلسوزی می‌گویند مشارکت کم می‌شود، بعضی ها از روی این که آن فرد مورد نظرشان رد شده تعصب به او دارند عکس العمل دارند، ولی عده ای نه، عنادشان عناد با جمهوری اسلامی است با اصل یک مرزبانی که جلوی قاچاق را بگیرد، جلوی قاچاقچی را بگیرد با این مخالفند و اینها کم نیستند.

دنیا، رادیو بی‌بی‌سی، رسانه‌های ماهواره‌ای دشمنان ما در طی این چهل و خورده ای سال با این سنگرهای صیانت کشور ما مقابله کردند. ما نمی‌گوییم شورای نگهبان معصوم است، بله ممکن است در بعضی موارد از دستشان در رفته باشد ولی جایگاه، جایگاه صیانت از حقوق مردم است، صیانت از آراء مردم است و باید نامزدها هم نتیجه انتخابات هر چه بود، ملتزم باشند برای رضای خدا، برای حفظ آرامش مردم، تثبیت جریان قوه اجرایی که زودتر بتواند نابسامانی‌ها را به سامان برساند. لذا در اظهارنظرها «وَلا تَقفُ ما لَیسَ لَکَ بِهِ عِلمٌ» نباید همینجوری متهم کنیم، همدیگر را از چشم یکدیگر بیندازیم که باید روز قیامت پاسخ این اظهارنظرها را بدهیم و باید در این انتخابات هم در مناظرات و هم در تبلیغاتی که طرفداران دارند، هنجارها را رعایت کنند.

هنجارشکنی کار مؤمن نیست، کار آدم متین نیست، اینهایی که می خواهند خودشان را مطرح کنند، دم از مردم می زنند و به زمین و زمان حمله می کنند، به مقدسات و به خطوط قرمز دینی ما، اجتماعی ما، ملی ما حمله می کنند، ربطی به مردم ندارند حالا یک کسی دوره گردی می‌کند و هرجا هم چند نفر دورش می گردند، مهم نیست، بازیگری هم می شود کرد و عده ای را دور هم جمع کرد ولی خدایی هست وجدانی هست حقوق این ملت هست، نظام، نظام تثبیت شده است، نظام، نظام قدرتمند است، هم در داخل کشور قدرتمند است و هم در دنیای امروز، در پهنه بین الملل ما یک کشور قدرتمند و دارای ریشه‌های عمیق دینی و فرهنگی هستیم و با این حرف‌ها متزلزل نمی شود ولی ایذاء است، هم خدا آزاری هست، مردم آزاری هست، امام زمان آزاری هست، شهید آزاری هست، آدم چشمش را ببندد به همه بتازد و هر حرفی به دهانش آمد بگوید.

پناه به خدا می بریم مردم عزیز، خواهران و برادران، شما دارای وجدان هستید خیلی شهید دادید، شهیدهای پرپر شده تان را تشییع کردید، برای شهید سلیمانی سنگ تمام گذاشتید، آنها امروز به شما میگویند «هَل مِن ناصِر» نظامی را که ما خونمان را در راهش دادیم، این نظام را تنها نگذارید، صندوق ها را رونق دهید، ما را دشمن شاد نکنید، خودتان را در دنیا ضعیف نشان ندهید، اتحاد شما، یکپارچگی شما اقتدار شماست و عظمت شهدا و دیانت شماست. به امید آنکه خدا عنایت بکند ولی الله الاعظم مولای ما، جان و جانان ما، آقای خوب ما به عنوان خلیفه الله در دلها تصرف کند انشاءالله متن مردم ما که کاری به جریانات جناحی ندارند، دنبال سعادت کشورشان هستند، انشاءالله با عنایت الهی روز رأی گیری به عنوان یک عبادت به عنوان حضور در جبهه و مقابله با دشمن با وضو بیایند، با استغفار بیایند، به عنوان عبادت حضور پیدا کنند.

خدایا به محمد و آل محمد این ملت ما را و پرچمدار ملت ما را عزت دائم عنایت بفرما

خدایا مردم ما را که این همه رنج دیده اند، این همه خون جگر خورده‌اند، این همه صبر کرده اند و نجابت به خرج داده اند خدایا به محمد و آل محمد این ملت را و این نظام را دشمن شاد مگردان

من در پایان از همه نامزدها که مقام معظم رهبری هم تشکر کردند اسم نوشتند، آمدند و اعلان احساس مسئولیت کرده‌اند و آنهایی هم که در گردونه شورای نگهبان احراز صلاحیت نشدند، معنایش این نیست که آنها بی صلاحیت هستند شورا با جمع بندی مسائلی که در اختیار داشته به این نتیجه نرسیده ولی برای مقامات دیگر اینها صالح می‌توانند باشند و مزید بر این تشکر، نجابت کسانی بود که در عین اینکه صلاحیت آنها محرز نبود، هم جریان شورش و بلوایی را مطالبه نکردند و هم از مردم خواستند که سر صندوق ها حضور پیدا کنند، خدا پاداش خیر به همه عنایت بفرماید.

خدایا به محمد و آل محمد علمدارِ انقلاب ما را با این علم تا ظهور مستدام و پرچم انقلاب را با دست ایشان به صاحب اصلی آن منتقل بگردان

دیدار امام زمان را حکومت جهانی حضرت را خدایا نزدیک کن و توفیق درک آنرا عنایت بفرما

وَ السَّلامُ عَلِیکُم وَ رَحمَةُ اللهِ وَ بَرِکاتُه

۰

نماهنگ | خرمشهرها در پیش است

بانک فیلم رهبری انقلاب نمآهنگ جنگ ودفاع مقدس

نماهنگ | خرمشهرها در پیش است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «جوانهای عزیز! بچه‌های عزیز من! فردا مال شما است، آینده مالِ شما است؛ شما هستید که باید این تاریخ را با عزّتش محفوظ نگه دارید؛ شما هستید که این بارِ مسئولیّت را بردوش دارید؛ خرّمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، [بلکه‌] در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است. البتّه ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد؛ بعکس، آبادانی به دنبال دارد، امّا سختی‌اش بیشتر است.» ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بر اساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب و به مناسبت سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر، نماهنگ «خرمشهرها در پیش است» را منتشر می‌کند.
 

نماهنگ: نماهنگ | خرمشهرها در پیش است

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :

کیفیت خوب و فرمت Mp4 و با حجم 86.3 MB

کیفیت متوسط و فرمت Mp4 و با حجم 15.9 MB

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)