نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت

۱۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

۰

اهمیت امر به معروف و نهی از منکر

علمای دین بانک فیلم امربه معروف نهی ازمنکر

اهمیت امر به معروف و نهی از منکر

اهمیت امر به معروف و نهی از منکر

شهید آیت الله مرتضی مطهری (ره) : امر به معروف و نهى از منکر یگانه اصلى است که ضامن بقاى اسلام است؛ به اصطلاح، علت مُبقیه است. اصلًا اگر این اصل نباشد، اسلامى نیست. رسیدگى کردن دائم به وضع مسلمین است. آیا یک کارخانه بدون بازرسى و رسیدگى دائمى مهندسین متخصص که ببینند چه وضعى دارد، قابل بقاست؟ اصلًا آیا ممکن است یک سازمان همین‏طور به حال خود باشد، هیچ درباره‏اش فکر نکنیم و در عین حال به کار خود ادامه دهد؟ ابداً. جامعه هم چنین است. یک جامعه اسلامى این‏طور است بلکه صد درجه برتر و بالاتر. شما کدام انسان را پیدا مى‏کنید که از پزشک بى‏نیاز باشد؟ یا انسان باید خودش پزشک بدن خود باشد یا باید دیگران پزشک باشند و او را معالجه کنند: متخصص چشم، متخصص گوش و حلق و بینى، متخصص مزاج، متخصص اعصاب. انسان همیشه انواع پزشکها را درنظر مى‏گیرد براى آنکه اندامش را تحت نظر بگیرند، ببینند در چه وضعى است. آنوقت جامعه نظارت و بررسى نمى‏خواهد؟! جامعه رسیدگى نمى‏خواهد؟! آیا چنین چیزى امکان دارد؟! ابداً.

دانلودفیلم 

۰

لیله الرغائب چگونه شبی است؟

ویژه نامه مذهبی

لیله الرغائب چگونه شبی است؟

رهروان ولایت ـ یکی از ماه‌های بسیار با فضیلت و مهم در اسلام، ماه «رجب» است؛ در روایات معصومین(علیهم‌السلام) احادیث فراوانی در مورد شرافت این ماه وارد شده است. به طور مثال پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: «ماه رجب ماه بزرگ خداست، و هیچ ماهی در عظمت و فضیلت به آن نمی‌رسد؛ رجب ماه خداست، شعبان ماه من است و رمضان ماه امت من است. کسی‌که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خوشنودی بزرگ خداوند متعال شود و غضب الهی از او دور شود و دری از درهای جهنم بر روی او بسته شود».
امام کاظم(علیه‌السلام) نیز در فضیلت این ماه فرمودند: «رجب نام نهری در بهشت است که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‌تر است، هر کس یک روز را در این ماه روزه بگیرد، از آن نهر می‌نوشد». هم‌چنین امام صادق(علیه‌السلام) فرمود: پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: «ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است».[1]

اما در این ماه یک شب خاص هم وجود دارد که مورد تاکید روایات است و آن، اولین شب جمعه ماه رجب است؛ یعنی اولین پنچ شنبه شب این ماه؛ پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمود: این شب، در میان ملائکه و آسمان به «لَیْلَةَ الرَّغَائِب» معروف است، در این شب هنگامی‌که یک سوم از شب گذشت، همه ملائکه آسمان به زمین و کنار کعبه و حوالی آن می‌آیند و از خداوند متعال برای بندگان خوب او و کسانی‌که ماه رجب را اهمیت می‌دهند و روزه می‌دارند و عبادت می‌کنند، طلب رحمت و مغفرت می‌کنند».[2]

در زبان فارسی «لیلة الرغائب» به معنای شب آرزوهاست؛ یعنی شبی که هزاران ملک به زمین می‌آیند تا تو هر آن‌چه می‌خواهی آرزو کنی و خداوند نیز منتظر شنیدن است تا اجابت کند آن‌چه تو می‌خواهی؛ لذا شب دعا و مناجات با خداست و دعا در این شب مستجاب می‌شود.

اما برای این شب نماز مهمی نیز وجود دارد که از پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) نقل شده است و بین نماز مغرب و عشاء خوانده می‌شود؛ کیفیت این نماز به این شرح است: دوازده رکعت نماز است که دو رکعت، دو رکعت خوانده می‌شود(یعنی 6 نماز 2 رکعتی) در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر و دوازده مرتبه سوره توحید خوانده می‌شود. و چون دوازده رکعت تمام شد، هفتاد مرتبه «اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله» را بگوید. پس از آن به سجده می‌رود و هفتاد مرتبه می‌گوید «سبوحٌ قدوسٌ رب الملائکة والروح». پس، از سجده بلند شده و هفتاد مرتبه می‌گوید «رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم». دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه می‌گوید «سبوح قدوس رب الملائکة والروح». بعد از گفتن این اذکار، حاجت خود را از خدای متعال درخواست می‌کند که ان شاء الله به اجابت خواهد رسید. البته حضرت فرمودند روز ینج‌شنبه را هم روزه بگیرد و شبش این نماز را بخواند.

پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در ثواب این نماز می‌فرماید: کسی که این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می‌فرستد. پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی.
میت می‌پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین‌تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوئیده‌ام. آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از ماه رجب در فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من بر سر تو سایه خواهم افکند».[3]

-------------------------------------------
پی‌نوشت
[1]. مفاتیح الجنان، اعمال ماه رجب.
[2]. وسائل‏ الشیعة، ج 8، ص98
[3]. مفاتیح الجنان، همان.

۰

از اسلام حجاب را دوست دارم

حجاب تربیت ازدیدگاه اسلام

از اسلام حجاب را دوست دارم

ماجرای اسلام آوردن پلیس زن آمریکایی/ از اسلام حجاب را دوست دارم

مهمترین چیزی که از اسلام دوست دارم حجاب داشتن است. من حجاب دارم و در حقیقت از داشتن آن لذت می برم؛ مخصوصا در لاس وگاس که مردان به زنان به طرز ناخوشایندی نگاه می کنند، احساس امنیت می کنم.
ماجرای اسلام آوردن پلیس زن آمریکایی/ از اسلام حجاب را دوست دارم
 
گروه بین الملل ایران اسلامی: یکی از افسران زن پلیس دیترویت در سال ۲۰۰۲ در حین انجام ماموریت خود به ضرب گلوله مجروح شده و تا سر حد مرگ پیش می‌رود. او می‌گوید خیلی به مرگ نزدیک شده بودم و می دانم که یک شروع دوباره و زندگی پیدا کرده‌ام. وی پس از این حادثه به دین مبین اسلام مشرف می‌ش‍ود. وی در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی عربی، از زندگی جدیدش سخن می‌گوید:

اسم من راکل است. من در سال ۲۰۱۲ مسلمان شدم. افسر پلیس شهر دیترویت بودم. در آن جا از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۴ کار کردم و در سال ۲۰۰۲ تیر خوردم. 

نمی دانستم که چگونه از خدا پیروی کنم. من حتی نمی دانستم که به چه دینی باور داشته باشم تا زمانی که با تعدادی مسلمان ملاقات کردم که با من [در این مورد] صحبت کردند. 

همه این‌ها زندگی من را تغییر داد و دیگر از مرگ نمی ترسیدم. از تنها چیزی که باید ترسید «الله» است و ما هیچ وقت نمی دانیم که آیا روز بعدی هست یا نه! بنابراین بهتر است که شهادتین را همین حالا بگوییم و به آن ایمان داشته باشیم چرا که تنها یک خدا وجود دارد و من این را می‌دانم. 

من واقعا به مرگ نزدیک شده بودم و اگر در آن روز مرده بودم نمی دانم که آیا به جهنم می رفتم یا نه. اما اکنون از اعتماد به نفس، آرامش و خوشبختی برخوردام و می دانم که اگر امروز هر اتفاقی برای من بیافتد به کجا خواهم رفت. 

قبل از مسلمان شدنم، هیچ نظری درباره مسلمانان نداشتم. نه طرفدار مسلمانان بودم و نه مخالف آنها. واقعا روشنفکر بودم. همین امر که روشنفکر بودم و به اعتقادات افراد احترام می گذاشتم، باعث تفاوت من با خانواده ام می‌شد.

در زمانی که به عنوان افسر پلیس کار می کردم، وقتی پلیس به مسلمانان بدون هیچ دلیلی حمله می‌کرد به خصوص پس از واقعه یازدهم سپتامبر، بسیار عصبانی می‌شدم. این واقعا وحشتناک بود و من را آزار می‌داد. مسلمان بودن آن‌ها به این معنی نیست که آن‌ها افراط گرا هستند یا به باورهای افراط گرایانه اعتقاد دارند. انسان‌های خوب و بد در همه ادیان وجود دارند. ما پلیس خوب و پلیس بد هم داریم. و دیدن همه این واقعیت‌هاقلب من را شکست به ویژه پس از یازدهم سپتامبر که بیشتر به باورهای اسلامی علاقه‌مند شده بودم. همه اتفاقاتی که به عنوان یک افسر پلیس در خیابان‌ها شاهد آن بودم مرا آزار می داد و رفتاری که با مسلمانام می‌شد، بی وجدانی بود. 


زندگی یک تازه مسلمان در لاس وگاس

مسلمان بودن تجربه ی فوق العاده‌ای است و در آن آرامش و لذت بسیار وجود دارد.

اسلام اساسا یک فرهنگ جدید است، تنها یک دین تازه نیست، یک روش زندگی جدید است. برای من دلسرد کننده نیست. فقط می‌خواهم آن را سریع‌تر یاد بگیرم اما به دلیل این که در خانه تنها هستم و باید از طریق اینترنت خودم همه چیز را یاد بگیرم، حتی طرز بستن روسری، این کار برایم مشکل است. باید همه این ها را به تنهایی یاد بگیرم. اما این تجربه ای فوق العاده و غیرقابل توصیف است. 

من کاملا می‌دانم که کار درستی انجام داده ام. برای دو سال به آن فکر کردم. اطلاعات زیادی داشتم اما تا آن زمان هیچ وقت آداب مسلمان بودن را تجربه نکرده وبه مسجد نرفته بودم. 

در ابتدا نماز می‌خواندم با اینکه آن را قلباً درک نمی کردم. تعدادی سایت می‌شناختم که بعد از خواندن نماز به عربی آن را به انگلیسی نیز نشان می‌داد. من بخش انگلیسی آن را می‌خواندم؛ احساس امنیت می‌کردم و می‌دانستم که در این جهان باید تنها از «الله» بترسم. بسیار آرامش دهنده است. تنها در این زندگی بود که آرامش و لذت را درک کردم. 


از اسلام حجاب را دوست دارم

مهمترین چیزی که از اسلام دوست دارم حجاب داشتن است. من حجاب دارم و در حقیقت از داشتن آن لذت می برم؛ مخصوصا در لاس وگاس که مردان به زنان به طرز ناخوشایندی نگاه می کنند، [با حجاب] احساس امنیت می کنم. همیشه باور داشتم که زندگی یادگیری تجربه‌ها است. هر روز قرآن می خوانم. هر روز قوانین قرآن را می خوانم و چیز تازه ای یاد می گیرم.

اسلام مختص تنها یک نژاد نیست. مسلمانان اینجا درباره شما قضاوت نمی کنند و اگر به عنوان یک آمریکایی بین آنها وارد شوید، آنها حامیان خوبی برای شما هستند. آنها می‌دانند که شما عربی نمی دانید ولی افراد بسیار مهربانی هستند و به شما کمک می‌کنند تا یاد بگیرید و شما را راهنمایی می‌کنند. من در بین مسلمانان دوستان بسیار ی دارم که به من خیلی کمک می کنند و چیزهای زیادی به من یاد می دهند. 

در این جا آرامش و لذتی است که تا به حال تجربه نکرده ام.
۰

طراحی چادر های مغایر با حجاب +عکس

حجاب

طراحی چادر های مغایر با حجاب +عکس

چادر کلمه ای است که در درون خود هزاران معنای همراه با عفاف نهفته دارد. اما اخیرا چادر هایی طراحی شده که با آنها اصلا حجاب کامل نیست.

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، چادر کلمه ای است که در درون خود هزاران معنای همراه با عفاف نهفته دارد. پوشش چادر در میان بانوان عمدتا چادر های ساده ایرانی است که هر کسی در هر خانواده ای حداقل آن را دیده و از نزدیک لمس کرده است. اما در سال های اخیر طراحان مد و لباس و بعضا برخی طراحانی که نام طراح عفاف و حجاب اسلامی را بر خود نهاده اند مدل های مختلفی از چادر همچون: ملی، عربی، قجری، لبنانی، عبایی، شالی، دانشجویی و دهها مدل دیگر از چادر را نیز تولید کرده اند که بیشتر مورد استفاده دختران جوان و دانشجو و دانش آموز قرار می گیرد اما همچنان چادر های ساده ایرانی زیباترین، بهترین و با حجاب ترین نوع چادر محبوب خانم های چادری است.

در این میان برخی از طراحان اسلامی تلاش کردند تا مقنعه های بلند و آستین دار را نیز به چادر های اسلامی اضافه کرده تا پوشش اسلامی و کاملی برای بانوان را به ارمغان بیاورند اما تهاجم فرهنگی در این حوزه هم وارد شده و اخیرا چادر هایی طراحی و در حال ورود به کشور به عنوان مدهای جدید چادر است که با آنها اصلا حجاب کامل نیست.

این چادرها که نه برای حفظ حجاب بلکه برای جلوه گری طراحی شده حاصل دست طراحانی است که بیش از هر چیز غرب زدگی را برای مسلمانان در نظر گرفته و تلاش می کنند تا فرهنگ منحط و بی عفتی را برای بانوان عفیفه و با حجاب به ارمغان بیاورند.

نگاهی به شکل و شمایل این چادر ها نشان می دهد که تنها چیزی که از این چادر ها استنباط نمی شود رنگ و بوی حجاب فاطمی است.

انتظار می رود تا دست اندرکاران نظارت بر عرضه محصولات در بازار از ترویج و توزیع این چادرها در داخل کشور جلوگیری نمایند.

۰

اولین سالگرد شهید خلیلی در زیارتگاه شلمچه برگزار شد

امربه معروف نهی ازمنکر زندگی به سبک شهدا معروف نیوز

اولین سالگرد شهید خلیلی در زیارتگاه شلمچه برگزار شد

به مناسبت سالگرد شهادت شهید امر به معروف و نهی از منکر طلبه شهید علی خلیلی، مراسم گرامیداشتی با حضور خانواده شهدا، زائران راهیان نور و جمعی از جهادگران بسیجی در زیارتگاه شلمچه برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بسیج حجت الاسلام فاضل پیشه با تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و شهادت طلبه شهید خلیلی به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: این فریضه مهم مانند نماز جزء واجبات همگانی است و انجام آن بر تمامی افراد جامعه  لازم است.

فاضل پیشه با اشاره به اینکه اجرای همه فریضه‌ها در جامعه با اجرای امر به معروف و نهی از منکر ممکن است، گفت: هر کس باید به سهم خود در نهی از منکر و به‌وجود آوردن جامعه‌ای پاک و عاری از تخلف تلاش کند.

 این روحانی ابراز داشت ” فریضه امر به معروف و نهی از منکر زیربنای همه محسنات بوده و موجب پیشرفت فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در جامعه می شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه کارهای فرهنگی در جامعه ضروری است، بیان کرد: اگر معروفات در جامعه اسلامی ترویج نشود منکرات در جامعه افزایش می یابد و فساد و تباهی جامعه را نابود می کند.

فاضل پیشه مجاهدت در راه خدا را انسان ساز دانست و گفت: انسان با تحمل سختی ها و مشکلات هستی اش را برای توحید می دهد و لذا می تواند ایمانش را بارورتر سازد؛ ایمانی که از عرفان و شناخت قلبی انسان مومن نشات گرفته است.

این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه امنیت امروز کشور را مدیون جانفشانی و ایثارگری شهدا هستیم اضافه کرد: دفاع از ولایت مهمترین پیام شهدا به ماست.

به گزارش بسیج در این مراسم جمعی از جهادگران بسیج نیز حضور داشتند.

۰

نرم افزارواجب فراموش شده/آندروید

امربه معروف نهی ازمنکر نرم افزاراندرویدی

نرم افزارواجب فراموش شده/آندروید

نرم افزارواجب فراموش شده/آندروید

نرم افزارواجب فراموش شده

امام علی علیه‌السلام: «و ما اعمال البر کلها و الجهاد فی سبیل‌الله عندالامر بالمعروف و النهی عن المنکر الا کنفثه فی بحر لجی»: تمام کارهای نیک و حتی جهاد در راه خدا، در مقابل امر به معروف و نهی از منکر به اندازه‌ی آب دهانی در مقابل دریایی پهناور بیش نیست!»
برنامه ی حاضر برنامه ای است برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر.
با این هدف و ایده ک بیایم خاطرات خودمون رو تو این زمین به دیگران به اشتراک بزاریم تا از تجربه همدیگه استفاده کنیم و کسایی ک تا حالا این کار رو انجام ندادن یاد بگیرن و انجام بدن.
به امید ظهور حضرت ولی عصر که با ظهورشون تمام خوبی ها رواج پیدا کنه ک احتیاج به هیچ امر به معروف و نهی از منکری نشه.

لینک بازار

لینک مستقیم دانلود

۰

نظر علامه جعفری درباره بدحجابی

علمای دین حجاب

نظر علامه جعفری درباره بدحجابی

فریده جعفری فرزند علامه جعفری، فریده جعفری پنجمین دختر علامه فقید محمدتقی جعفری است. او درباره پدرش می‌گوید: یادم می‌آید مسافرتی با ایشان بودیم یک جا پیاده شدیم، چیزی بخوریم، خانم‌هایی که حجاب رعایت نکرده بودند، پدر می‌گفت: دخترم می‌بینی چه وضعیتی شده از اینها دیگر ابن سینا، فارابی و … دنیا نمی‌آید، زندگی عوض شده است دیگر ما عالمی و دانشمندی در این دوره نمی‌بینیم، چون خانم‌ها بسترشان و مسیرشان عوض شده و آن حیاء و عفت از بین رفته است، این را قشنگ به خاطر دارم و واقعاً هم به وقوع پیوست همیشه هم خیلی تأکید می‌کردند که من دو چیز را به خانوم‌ها سفارش می‌کنم، اگر اینها را رعایت کنند من بهشت را به آن‌ها تضمین می‌کنم یکی غیبت نکنند و دیگری عفت و پاکدامنی‌شان را حفظ کنند، من قول صد در صد بهشت را به آن‌ها می‌دهم.
من یادم می‌آمد زمان طاغوت که مدرسه می‌رفتیم و وضعیت هم خراب بود در آن محیط ‌ها به هر حال ترجیح می‌دادیم، زیاد بیرون نرویم اما حاج آقا برای ما برنامه گردش می‌گذاشتند مثلاً می‌گفتند دخترها و پسرها جمعه هشت صبح باغ وحش قرار داریم، این موقع صبح را انتخاب می‌کردند تا دید ما از برخی افراد دور باشد و این باعث شد تا آخر عمر چادر و حجاب برای ما بماند الان خیلی خانواده‌های روحانی هستند که یک مقدار لغزیدند، اما ما این طور نشدیم چرا که به ما فهماندند محیطی که هستیم و حرکت می‌کنیم باید پاک باشد.

منبع:جلباب

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)