نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت
۰

سلمان رشدی که بود و به چه سرنوشتی دچار شد؟

معروف نیوز

سلمان رشدی که بود و به چه سرنوشتی دچار شد؟

اهداف و برنامه‌های محافظت و پشتیبانی از سلمان رشدی در تمامی سال‌های پس از انتشار کتاب «آیات شیطانی» به مسئله‌ای حیثیتی برای غرب تبدیل شده بود که با اقدام اخیر «هادی مطر» جوان ۲۴ ساله ساکن شهر «فیرویو» نقش برآب شده و ناکام ماند.

 

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: بامداد شنبه شب بود که رسانه‌های کشور آمریکا گزارش دادند «سلمان رشدی» نویسنده مرتد و هتاک به ساحت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) که قصد سخنرانی در یک مرکز آموزشی به نام «چوتوکوآ» در غرب شهر نیویورک را داشت، هدف حمله جوانی ۲۴ ساله به نام «هادی مطر» ساکن شهر «فیرویو» قرار گرفته است.

فرار «سلمان رشدی» از ایران

«سلمان رشدی» که در سال ۱۳۶۷ پس از انتشار کتاب شرک آمیز «آیات شیطانی» و توهین به اسلام و پیامبر اکرم (ص) عصبانیت و خشم مسلمانان جهان را برانگیخته بود از ایران فرار کرد و تا امروز تحت پوشش امنیتی و حمایت گسترده و کم سابقه کشور‌های غربی برخوردار بود. البته این توهین آنقدر وسیع و گسترده بود که امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، فتوای ارتداد او را صادر کردند.

اما سلمان رشدی کیست؟ او عضو انجمن سلطنتی ادبیات انگلستان بوده و هست و بر اساس اسناد و مدارکی که بعده‌ها به دست آمده، کتاب «آیات شیطانی» را به سفارش «گیلون ریتکن» رئیس یهودی انتشارات «وایکینگ» نوشته بود. این کتاب او برای نخستین بار در سال ۱۹۸۸ چاپ و منتشر شده است.

کتاب «آیات شیطانی» رمانی در 9 فصل

نکته جالب اینجاست که بر خلاف تمامی تبلیغات و کار‌های رسانه‌ای صورت گرفته توسط رسانه‌ها و بنگاه‌های خبرپراکنی غربی پیرامون کتاب «آیات شیطانی» که عنوان می‌کردند این کتاب، کتابی علمی و نظری است، ولی با بررسی‌هایی که صورت گرفت مشخص شد این کتاب، یک کتابی داستانی و در غالب رمان است که ۹ فصل دارد.

حال بهتر است کمی هم که شده به زندگی «سلمان رشدی» بپردازیم. این نویسنده هتاک و مرتد که در ابتدای نگارش کتاب «آیات شیطانی» اصلا فکرش را هم نمی‌کرد به سرنوشتی دچار شود که مجبور شود مابقی عمر ننگین زندگی خود را در وحشت و ترس ناشی از تهدید به مرگ زندگی کند فقط در نخستین سالی که این کتاب سراسر شرک را منتشر کرده بود، مجبور شد تا ۱۵ بار محل زندگی خود را تغییر بدهد.

تغییر نام «سلمان رشدی» به «جوزف آلتون»

نکته جالب درمورد «سلمان رشدی» این بود که او آنقدر از فتوای امام خمینی (ره) دچار وحشت شده بود که حتی نام خود را به «جوزف آلتون» تغییر داد. ضمن اینکه حفاظت و نگهداری از او آنقدر برای دولت انگلیس سنگین و پرهزینه بود که شاهزاده چارلز انگلیسی پیرامون میزان هزینه نگهداری و محافظت از او با ناراحتی گفته بود: «سلمان رشدی سرباری پرخرج برای مالیات‌دهندگان انگلیسی است.»

«سلمان رشدی» و شهید «مصطفی محمود مازح»

از سوی دیگر چیزی بیش از شش ماه از صدور حکم ارتداد «سلمان رشدی» توسط امام خمینی (ره) نگذشته بود که این نویسنده هتاک و مرتد نخستین آثار نگارش کتاب شیطانی خود را به چشم خویش دید. دقیقا ۱۴ مرداد سال ۱۳۶۸ بود که جوانی ۲۲ ساله به نام «مصطفی محمود مازح» که تبعه کشور فرانسه هم بود با شناسایی هتل محل اقامت او با انفجار خود قصد به درک واصل کردن او را داشت که متاسفانه در این راه موفقیتی به دست نیاورد.

بعد از این سوءقصد نافرجام بود که روز به روز تدابیر امنیتی شدیدتری را غربی‌ها برای «سلمان رشدی» تدارک دیدند به صورتی که حتی شرکت‌های هواپیمایی، چون «بریتیش ایرویز» و «ایرکانادا» هم حضور این نویسنده مرتد را در پرواز‌های خود ممنوع اعلام کرده بودند.

قتل عوامل و مترجمان کتاب «آیات شیطانی»

نگارش کتاب «آیات شیطانی» توسط «سلمان رشدی» آنقدر دامنه و ابعاد وسیعی پیدا کرد که حتی مترجم ژاپنی این کتاب به نام «هیتوشی ایگاراشی» نیز در شهر «تسوکوبا» ژاپن کشته شد. ضمن اینکه مترجم ایتالیایی کتاب «آیات شیطانی» نیز در شهر میلان توسط افراد ناشناس مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت. همچنین ناشر نروژی این کتاب به نام «ویلیام نیگارد» نیز به ضرب گلوله کشته شد.

هدف قرار گرفتن توسط «هادی مطر»

در نهایت نیز بامداد شنبه ۲۱ مرداد «سلمان رشدی» نویسنده مرتد و هتاک به ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) که قصد سخنرانی در یک مرکز آموزشی به نام «چوتوکوآ» در غرب شهر نیویورک را داشت هدف حمله جوانی ۲۴ ساله به نام «هادی مطر» ساکن شهر «فیرویو» قرار گرفت و بر اساس آخرین نظر پزشکان یک چشم خود را از دست داده و چاقو به کبد او اصابت کرده است و در حال حاضر با کمک دستگاه تنفس مصنوعی زنده است.

در پایان باید گفت امام خمینی (ره) به عنوان رهبری فرزانه و که حکومت ۲۵۰۰ ساله سراسر ظلم و ستم پهلوی را سرنگون کرد و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود با بصیرت و درایت هرچه تمام، با صدور حکم ارتداد سلمان رشدی فتنه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را به غربی‌ها بازگرداند و موجب شد نه تنها این کتاب در بین مردم، حتی آن دسته از افرادی که از پایه دینی و مذهبی ضعیفی برخوردار هستند مقبولیت و جایگاهی پیدا نکند که خود شخص نویسنده ان نیز به عنوان فردی نامعتبر، معلوم‌الحال و کافر شناخته شود.

برچسب ها معروف نیوز

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)