نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت
۰

شکست رژیم صهیونیستی درغزه ادامه پیداخواهدکرد/صهیونیست‌هاسیلی اقدام خوددرسوریه راخواهندخورد

معروف نیوز رهبری انقلاب

شکست رژیم صهیونیستی درغزه ادامه پیداخواهدکرد/صهیونیست‌هاسیلی اقدام خوددرسوریه راخواهندخورد

امام خامنه‌ای: شکست رژیم صهیونیستی در غزه ادامه پیدا خواهد کرد/ صهیونیست‌ها سیلی اقدام خود در سوریه را خواهند خورد

در بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان، سران قوا، مسئولان و کارگزاران نظام، جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان سابق و فعالان اجتماعی و فرهنگی، عصر امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

پیش از بیانات رهبر انقلاب، رئیس جمهور سخنانی ایراد نموده و در پایان دیدار نیز نماز مغرب و عشا به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه خواهد شد.


https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif آنچه در ادامه در اختیار مخاطبان قرار میگیرد، «بسته‌های خبری» است که صرفاً جهت بازنشر سریع بیانات رهبر انقلاب اسلامی در رسانه KHAMENEI.IR و حساب‌های رسمی آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و «متن کامل بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» طبق روال مرسوم، تا ساعاتی دیگر در این پایگاه در بخش «بیانات» منتشر خواهد شد.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار:
* ماه رمضان به معنای جامع کلمه ماه مبارکی است. یعنی از جوانب مختلف این ماه قابلیتهای معنوی درونی انسان را رشد میدهد و ارتقاء میدهد. انسان را در جنبه‌ی انسانیت خود و الهیت خود بالا میبرد فرد را. ارتقاء افراد در جامعه به ارتقاء جامعه می‌انجامد.

روزه‌ی ماه رمضان قدرت خویشتنداری انسان را در مقابل خواهشهای نفسانی بالا میبرد. هر چه انسان پاسخ به این خواهشها بدهد، میل و توقع و انتظار نفس انسان بیشتر میشود. یک توان متوقف‌کردن این خواهشها در انسان باید وجود داشته باشد. روزه این را به انسان میدهد. تمرین تقویت اراده، تقویت روح، مهارکردن خواهشهای تمام‌نشدنی نفس.

* ماه رمضان، یک ماه اجتماعی است، ماه کمک به دیگران است، ماه احسان است، ماه مهربانی است، ماه افطار است اینکه این همه تأکید شده که افطار بدهید، افطاری بدهید نگفتند هم فقط به مستحقین بدهید نفس ارتباط، یاری رساندن، همسان شدن، احسان کردن اینها از خصوصیات ماه رمضان است.

* مسئله‌ی استغفار در معارف اسلامی یک حقیقت خیلی مهمی است. مخصوص مسائل شخصی هم نیست توبه‌ی در گناه شخصی یک مقوله است توبه در گناه اجتماعی هم یک مقوله است.

استغفار و توبه هم فرد را ترمیم میکند هم جامعه را ترمیم میکند. و در هر بخشی هم آن استغفار و بازگشت و توبه به تناسب خود آن بخش است؛‌ ما ممکن است فرضاً در یک مسئله‌ِی فرهنگی، یک مسئله‌ِی سیاسی، یک مسئله یک حرکت نظامی من‌باب مثال خطایی کرده باشیم، اشتباهی کرده باشیم یا از سر غفلت یا گاهی اوقات بر اثر تنبلی، بی‌توجهی، انجام ندادن آنچه که برعهده‌ی ما انجامش واجب است وقتی که زخم اجتماعی بوجود می‌آید به این شکل استغفارش به این است که برگردیم توبه کنیم برگردیم اصلاح کنیم.

مگر نمیگویید ما کشور قوی میخواهیم؟ استغفار و توبه شما را قوی میکند. خطا موجب تضعیف است. برگشت از خطا موجب تقویت است. هم در مسائل شخصی اینجور است هم در مسائل اجتماعی ما مسئولین جامعه هستیم. رفتارهای ما، کارهای ما،‌ گفتارهای ما،‌ موضع‌گیری‌های ما در وضع کشور اثر میگذارد اگر خطایی حاصل بشود راهش همین است راهش استغفار کردن است. استغفار البته فقط به زبان گفتن نیست.

* توضیحات خوبی را آقای رئیس‌ جمهور بیان کردند و بحمداللّه تلاش خیلی خوب و متراکم دارد انجام می‌گیرد حقّاً و انصافاً انسان این را می‌بیند و کار دارد میشود به معنای واقعی کلمه. خب در عین حال نیازها به کار بیش از اینهاست یعنی خیلی باید کار کنیم تا بتوانیم به سطح مطلوب یا لااقل نزدیک به مطلوب برسیم. واقعیت‌های اقتصاد در کشور همه یکسان نیستند. هم واقعیت‌های تلخ در اقتصاد کشور وجود دارد هم واقعیت‌های شیرین. بخش تلخ مربوط به اقتصاد، گرانی‌هاست بی‌ثباتی بازار است، تنزل ارزش پول ملی است، فاصله‌ی طبقاتی است.

بخش شیرین مربوط به اقتصاد فعالیت‌های وسیع زیرساختی است که دارد انجام میگیرد که اینها نتایجش در میان مدت و نه چندان درازمدت ظاهر خواهد شد.

البته انتظار بیش از اینهاست و ان‌شاءاللّه دولت کنونی میتواند بسیاری از این گره‌ها را باز کند با تلاشی که میکنند. یک نکته‌ای که همیشه باید مورد نظر مسئولین باشد در امر اقتصاد، این است که انتظار مردم این است که تصمیمها و اقدامهایی که مسئولین کشور در مسائل اقتصادی انجام میدهند، در زندگی آنها اثر محسوس و ملموس داشته باشد. این انتظار مردم است. کاری کنیم که این انتظار برآورده بشود، انتظار بجایی هم هست.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)