نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت
۰

زندگی‌نامه و سوابق مرحوم سرلشکر بسیجی «فیروز‌آبادی»

معروف نیوز

زندگی‌نامه و سوابق مرحوم سرلشکر بسیجی «فیروز‌آبادی»

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در سال ۱۳۳۰ هجری شمسی در مشهد در یک خانواده مذهبی و اهل یزد متولد شد.

وی تحصیلات خود را تا مقطع دکترای پزشکی در مشهد ادامه داد و در سال ۱۳۵۹ با معدل عالی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکترای پزشکی خود را اخذ کرد.

فیروزآبادی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در شهریور ۱۳۵۷ با وقوع زلزله، جهت درمان مصدومان و کمک به زلزله‌زدگان به شهرستان طبس عزیمت کرد و سپس در مبارزات سیاسی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از چهره‌های شاخص در بین مبارزین در سطح دانشگاه و شهرستان مشهد بود تا جایی که در حین مبارزات، ساواک او را دستگیر و زندانی کرد.

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در درس‌های حضرت آیتالله العظمی امام خامن‌های عزیز در مساجد کرامت و امام حسن مجتبی (ع) شرکت می‌کرد، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با صدور پیام حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس جهادسازندگی به آن سازمان پیوست و به عنوان مؤسس و عضو شورای مرکزی جهاد خراسان و سپس در سال ۱۳۶۱ با حکم نخستوزیر وقت به عنوان عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی کشور منصوب شد.

بعد از آن و در سال ۱۳۶۰ توسط شهید رجایی به عنوان رئیس جمعیت هلالاحمر و از سال ۱۳۶۴ نیز از سوی نخستوزیر، به سمت معاون امور دفاعی نخستوزیر منصوب می‌شود و در طول هشت سال دفاع مقدس مسئولیت جانشینی نخستوزیر در قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص)، ستاد امداد و درمان جنگ کشور، امور پناهگاه‌ها و دفاع غیرعامل، پدافند شیمیایی، میکروبی و هستهای، مهندسی صنعتی جنگ، کمیته ساخت موشک زمین به زمین و... را بر عهده گرفت.

وی در بیش از ۵۰ مأموریت در جبهه‌های نور، حدود ۳۰۰ روز در سراسر جبهه‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و جزایر، در میان رزمندگان اسلام گذراند و به مدت ۸۰ ماه نیز مسئولیت مستقیم پشتیبانی از جبهه‌ها را بر عهده داشت.

تا اینکه در سال ۱۳۶۸ به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

وی در کنار مسئولیت سیاستگذاری و هدایت عمومی نیرو‌های مسلح، عضو شورای عالی امنیت ملی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو بسیج مستضعفین و خادم آستان قدس رضوی علیه السلام بوده و در سال ۱۳۷۴ هم از سوی فرماندهی معظم کلقوا به درجه سرلشکری نائل شد.

همچنین در سال ۱۳۷۹ به لحاظ نقش موثر در پشتیبانی از دفاع مقدس و اعتلای کلمه اسلام و پاسداری انقلاب و حفظ میهن اسلامی ایران، نشان درجه یک نصر و در سال ۱۳۸۷ نیز بر اساس اصل ۱۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و برای قدردانی از لیاقت، شایستگی و اهتمام ارزنده در حفاظت از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی و حفظ کیان کشور، نشان عالی استقلال از سوی ریاست جمهوری اسلامی ایران به ایشان اعطا شد.

سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی بقیهالله الاعظم (ع) با مرتبه استادیاری و رئیس هیئت امنای دانشگاه عالی دفاع ملی و همچنین آشنا به زبان‌های عربی و انگلیسی بوده و تاکنون مقالاتی از جمله: جنبش نرمافزاری (نهضت تولید علم)، رسالت نیرو‌های مسلح از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره)، رهنامه (دکترین) مهدویت، استراتژی انتظار و تکلیف مسلمانان در زمینهسازی ظهور، اصالت روحانیت و حوزه علمیه در قرآن و در مکتب امامعصر (ع)، قیام مهدی (عج) منتظر ما است (به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی)، بازمهندسی عملیات روانی، بسیج قلب امام (ره)، از جهاد تا جهاد، نقش حضرت امام (ره)، مراجع و روحانیت در دفاع مقدس، مجموعه مقالات، گنجینه دل، راه امام (ره)، ثبات انقلاب و شناخت جریان فتنه و دلایل ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر، اعتماد به نفس ملی و فردی و ده‌ها مقاله پژوهشی دیگر ارائه داده است.

وی در سال ۱۳۵۴ ازدواج کرد و دارای پنج فرزند است.

برچسب ها معروف نیوز

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)