نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت
۰

مبارزه ۳۰ ساله آیت‌الله «اعلمی اشتهاردی» علیه طاغوت و تقدیم دو فرزند به اسلام

بانک فیلم زندگی به سبک شهدا رهبری انقلاب

مبارزه ۳۰ ساله آیت‌الله «اعلمی اشتهاردی» علیه طاغوت و تقدیم دو فرزند به اسلام

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیت‌الله «ابوالحسین اعلمی اشتهاردی» پدر شهیدان «مهدی و محمدباقر اشتهاردی» از شهدای دوران دفاع مقدس و از علمای انقلابی بود که آذر سال ۱۳۹۸ به فرزندان شهیدش پیوست. زندگی این عالم مجاهد سراسر مبارزه و تحصیل بود. او سال ۱۳۲۹ وارد مدرسه شد و پس از گذراندن دوران دبستان به خاطر علاقه به علوم دینی به حوزه علمیه رفت. پدربزرگ او از علمای برجسته‌ خطه اشتهارد استان البرز بود که رساله‌ دست‌نویس وی موجود است. با این سبقه و تلاش‌های شبانه‌روزی، ابوالحسن مدتی را در قم ساکن شد و علاوه بر بهره بردن از محضر علمای بزرگ آن دوران در کنار مبارزین شناخته شده روحانی که علیه رژیم پهلوی مبارزه داشتند مشغول به فعالیت شد.

مبارزه ۳۰ ساله علیه شاه با تقدیم ۲ فرزند به اسلام

او سال ۱۳۴۴ در جریان جلوگیری از اعدام صفارهرندی و همراهانش به جرم قتل حسنعلی منصور نخست وزیر شاه از جمله فضلای حوزه علمیه قم بود که دست به تحصن زد. علاوه بر این در روشنگری افکار عمومی به ویژه در بین مردم اشتهارد سخنرانی می‌کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی وی تا سال ۱۳۵۸ در مدرسه «آیت‌الله گلپایگانی (ره)» قم، به تدریس دروس سطح حوزه اشتغال داشت و از سوی دفتر امام (ره) امام جمعه شهرستان اشتهارد شد، اما به احترام آیت الله تقوی اشتهاردی از امامت نماز جمعه انصراف داد.

در نخستین سال شکل‌گیری سپاه پاسداران، محمدباقر اعلمی اشتهاردی عضو رسمی این نهاد مقدس شد. او پیش از آن درس طلبگی را در مدرسه علمیه کرمانی‌ها شروع کرده بود. بعد از چند ماه در تاریخ ۲۱ آبان ۱۳۵۸ در جوانرود کرمانشاه به دست عناصر ضد انقلاب به شهادت رسید. پیکر پاک او بعد از تشییع باشکوه و اقامه نماز توسط «آیت‌الله گلپایگانی (ره)»، در آرامستان شیخان قم به خاک سپرده شد.

مهدی اعلمی اشتهاردی نیز ۱۶ ساله بود که به جبهه رفت و در عملیات کربلای ۵ در شلمچه لباس شهادت را به تن کرد، اما پیکر او ۱۴ سال بعد به آغوش خانواده بازگشت.

بعد از این دو پسر داماد خانواده «علیرضا قدمی» نیز در عملیات مرصاد به شهادت رسید.

حال در سالگرد ارتحال این مجاهد نستوه، کانال خامنه‌ای دات آی آر فیلمی از دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با آیت‌الله اشتهاردی را منتشر کرده است.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)