نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت
۰

بین اعتراض واغتشاش تفاوت قائلیم جوسازی‌هاتأثیری برعملکرددستگاه قضاندارد

معروف نیوز

حجت‌الاسلام رئیسی: بین اعتراض و اغتشاش تفاوت قائلیم/ جوسازی‌ها تأثیری بر عملکرد دستگاه قضا ندارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضاییه در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضاییه با تأکید بر این‌که نظام دادرسی و فرآیند دادرسی در دستگاه قضایی مبتنی بر کار کارشناسی دقیق و حرفه‌ای و قانون و عدالت است، اظهار داشت: قوه قضاییه در انجام وظایف خود تحت تأثیر فضاسازی‌ها قرار نمی‌گیرد.

وی گفت: تمام مراحل و فرایند دادرسی مبتنی بر موازین شرعی و ادله موجود در پرونده‌های قضایی و اقتضای حق و عدل است و جوسازی‌ها هرگز در تصمیم قضات مؤمن و مخلص و فرایند دادرسی و صدور احکام قضایی اثرگذار نخواهد بود.

حجت الاسلام رئیسی متذکر شد که روند حاکم بر دستگاه قضا ضامن حقوق عامه، حقوق اصحاب دعوا و حتی حقوق متهم است و فرآیند دادرسی در نظام قضایی حقوق همگان را تضمین می‌کند.

منشأ فضاسازی‌ها به روایت رئیس دستگاه قضا

رئیس قوه قضاییه با تقسیم‌بندی و تفکیک مبنای فضاسازی‌ها علیه احکام و تصمیمات قضایی اظهار داشت: فضاسازی‌ها گاهی ناشی از بی اطلاعی و کم اطلاعی نسبت به پرونده‌هاست که باید آحاد جامعه را از آن آگاه و مطلع کرد، اما گاهی این تحرکات از روی غرض‌ورزی صورت می‌گیرد.

وی افزود: گاهی جوسازی‌ها از سوی آمریکا که مظهر تضییع حقوق انسان است، اسرائیل کودک‎کُش، منافقین که دست‌شان تا مرفغ آلوده به خون انسان‌های بی گناه است و جریانات سلطنت‌طلب و ضد انقلاب صورت می‌گیرد که ماهیت آن‌ها برای ملت روشن است و این‌ها نمی‌توانند کوچک‌ترین رخنه‌ای در اراده دستگاه قضا برای اجرای حق و عدالت ایجاد کنند.

در صیانت از حقوق عامه خط قرمز نداریم

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به حکم اخیر دیوان عالی کشور برای بازگرداندن اراضی بیت‌المال که در ادوار گذشته در قالب یک مجموعه تعاونی دادگستری گلستان مورد تصرف قرار گرفته بود، این اقدام را نمادی از عدالتخواهی دستگاه قضایی دانست و گفت: تضییع حقوق عامه از هیچ‌کس و هیچ نهاد و سازمانی پذیرفته نیست و قوه قضاییه در صیانت از حقوق عامه هیچ خط قرمزی ندارد.

رئیسی افزود: در دهه‌های اخیر برخی که در حوزه اداری دستگاه قضایی همکاری داشتند، یک‎سری اراضی را در ارتباط با کاری که در استان انجام شده و ظاهراً هم مقررات رعایت شده بود، در اختیار داشتند، اما در فرایند دادرسی مشخص شد که این اراضی باید به بیت‌المال برگردد.

اجازه تعدی به سرمایه‌های ملی را نمی‌دهیم

رئیس قوه قضاییه به تعاونی‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری هشدار داد که تحت هیچ شرایطی مجاز به تغییر کاربری اراضی کشاورزی و جنگل‌ها و مراتع نیستند و همه باید بدانند دستگاه قضایی در دوره مسئولیت وی اجازه نخواهد داد کوچک‌ترین تعدی نسبت به سرمایه‌های ملی و آب و خاک و محیط زیست صورت گیرد.

رئیسی با بیان این‌که سرمایه‌های ملی متعلق به همه عصر‌ها و نسل‌ها و صیانت از آن بر همگان واجب است، تأکید کرد: دستگاه قضایی مصمم به حفظ بیت‌المال و جلوگیری از تضییع حقوق عامه است و دستگاه‌های اداری هم باید با جدیت به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به دستورالعمل صادره برای ساماندهی نظام پرداخت تسهیلات بانکی و دریافت سود و جرایم اظهار داشت: نقدینگی افسارگسیخته نظام تولید را مختل می‌کند و بخشنامه ایجاد انضباط مالی در تسهیلات بانکی با هدف حمایت و تقویت از تولید و تولیدکنندگان صادر شده است.

آشفتگی در پرداخت تسهیلات و دریافت سود قابل پذیرش نیست

رئیسی با تأکید بر این‌که آشفتگی در نظام پرداخت تسهیلات و دریافت سود و جرایم قابل پذیرش نیست، از شورای پول و اعتبار، بانک مرکزی و دستگاه‌های مسئول خواست که به وظایف خود برای حاکم شدن انضباط مالی در این حوزه عمل کنند.

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز همه معتقدند نقدینگی در کشور افزایش یافته و با توجه به تأثیرات متقابل بازار پول و بورس و سرمایه، مدیریت و هدایت نقدینگی به سوی تولید و افزایش قدرت ملی باید مورد اهتمام قرار گیرد.

رئیسی با بیان این‌که سخن گفتن مسئولان اقتصادی با مردم و فعالان نظام بازار به تثبیت بازار کمک خواهد کرد، به کارگزاران اقتصادی و مدیران نظام پولی و مالی توصیه کرد نقشه‌های راهی که برای آینده طراحی می‌کنند، برای جامعه تبیین کنند.

اعتراض را قبول داریم، اما به کسی اجازه اغتشاش نمی‌دهیم

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم به رسمیت شناختن حق اعتراض در جامعه گفت: ما اعتراض را قبول داریم و باید اعتراض را شنید و با آن منطقی برخورد کرد، اما اعتراض با اغتشاش متفاوت است و اغتشاش و آشوب خط قرمز دستگاه قضایی است و نباید اجازه داد کسی در کشور ناامنی ایجاد کند.

رئیسی همچنین از همکاران قضایی در سراسر کشور خواست که نسبت به جرایم خشن حساس باشند و با برخورد قاطع اجازه ندهند افراد شرور و متجاسر به قانون میدان پیدا کنند.

صدور سند برای قله دماوند و اراضی اطراف آن

در این جلسه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از برنامه این سازمان برای ثبت ۷۴ میلیون هکتار اراضی ملی و صدور سند کاداستری در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به تعرضاتی که به زمین‌های اطراف قله دماوند صورت گرفته بود، این سازمان اقدام به بررسی و صدور سند قله دماوند و ۱۰ هزار هکتار اراضی کوهپایه برای جلوگیری از تعرض به این اراضی کردیم و در اختیار سازمان منابع طبیعی قرار گرفت.

خدائیان همچنین گفت که سازمان متبوعش برای اولین بار سند مالکیت دانشگاه تهران را پس از ۸۶ سال صادر کرده و به مسئولان این دانشگاه ارائه کرده است.

تداوم اعطای مرخصی به زندانیان بر اساس بخشنامه رئیس دستگاه قضا

رئیس سازمان زندان‌ها نیز در این نشست با اشاره به بخشنامه جدید رئیس قوه قضاییه مبنی بر اعطای مرخصی به زندانیان در موج جدید شیوع ویروس کرونا اعلام کرد: از ۱۸ تیرماه تاکنون ۳۶ هزار و ۲۸۳ نفر از زندانیان مشمول این مرخصی یا تمدید مرخصی قبلی شدند که این روند همچنان ادامه دارد.

مهدی حاج‎ محمدی به‎عنوان نمونه از اعطای مرخصی به ۵۸ درصد از زندانیان خراسان جنوبی و ۵۵ درصد زندانیان استان گلستان در ۱۵ روز اخیر خبر داد.

در این جلسه، وزیر اقتصاد و معاونین او و همچنین رئیس سازمان بورس و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش جامعی از وضعیت بازار سرمایه و سازمان بورس اوراق بهادار و پیشنهاداتی برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های این حوزه ارائه کردند.

برچسب ها معروف نیوز

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)