نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت
۰

نقش پزشکان در دفاع مقدس و دفاع از سلامت جامعه

معروف نیوز

نقش پزشکان در دفاع مقدس و دفاع از سلامت جامعه

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ رحیم محمدی؛ مدتی است که مردم کشورمان درگیر بیماری جدیدی به نام «کرونا» هستند؛ بیماری‌ای که به دلیل کشف نشدن دارو و واکسنی مشخص برای مقابله با آن، تاکنون جان تعدادی از هم‌وطنانمان را گرفته و نفراتی را هم روانه بیمارستان‌ها کرده است. حجم قابل توجه مراجعات مردم به بیمارستان‌ها برای درمان این بیماری و نیز تلاش شبانه‌روزی کادر درمانی و پرستاری بیمارستان‌ها باعث شد تا رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام کوتاهی از تلاش‌های کادر پزشکی کشورمان تشکر کنند. ایشان در بخشی از پیام خود که به همین منظور بیان فرمودند، گفتند: «بنده می‌خواهم صمیمانه تشکر کنم از پزشکان و پرستاران و مجموعه دست‌اندرکاران پزشکی در مواجهه و مبارزه با این بیماری‌ای که اخیراً در کشور به‌وجود آمده».

اما صرف نظر از چرایی و چگونگی گسترش این بیماری، تلاشی که امروز کادر درمانی و پرستاری بیمارستان‌های کشورمان در مراقبت از بیماران مبتلا به «کرونا» می‌کنند، تداعی‌کننده تلاش‌های شبانه روزی جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس است.

زیرا در آن دوران نیز جامعه پزشکی کشورمان با حضور در بیمارستان‌های صحرایی که در نزدیک‌ترین خط مقدم جبهه‌ها قرار داشت، به درمان مجروحان می‌پرداختند و این کار را داوطلبانه انجام می‌دادند به گونه‌ای که حتی وقتی بیمارستان صحرایی فاطمه الزهرا (س) در نزدیکی آبادان توسط هواپیما‌های ارتش بعثی عراق بمباران شیمیایی شد یا وقتی بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) در اواخر جنگ تحمیلی تا آستانه سقوط پیش رفت، هیچ‌یک باعث نشد تا این سپیدپوشان نجات‌بخش، دست از کار و تلاش خود که همان درمان و امدادرسانی به مجروحان بود، بکشند.

از سوی دیگر در همان دوران جنگ تحمیلی که ارتش صدام به دلیل شکست در برابر سپاه اسلام به جنگ ناجوانمردانه یعنی استفاده از سلاح‌های شیمیایی روی آورد، عده‌ای از دانشمندان کشورمان بر آن شدند تا برای مقابله یا حداقل کم اثر کردن آثار بمباران‌های شیمیایی ارتش بعثی عراق راه حلی را پیدا کنند.

تلاش‌های صورت گرفته آن دوران باعث شده تا امروز کشورمان در زمینه مطالعات و تحقیقات پیرامون اثرات مخرب استنشاق گاز‌های شیمیایی در منطقه به قطب علمی تبدیل شود؛ لذا اکنون نیز دانشمندان کشورمان با الگوگیری از روحیه جهادی دوران دفاع مقدس، شبانه روز در تلاش هستند که شیوه‌های درمانی و مقابله‌ای برای این بیماری جدید را کشف کنند و بدیهی است که تا زمان قطعی شدن تلاش‌های آن‌ها همگان می‌بایست به توصیه‌های پزشکان مبنی بر رعایت نکات بهداشت فردی توجه کنند.

برچسب ها معروف نیوز

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)