نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت
۰

دیدار هزاران نفر از مردم قم با رهبر معظم انقلاب اسلامی

معروف نیوز رهبری انقلاب

دیدار هزاران نفر از مردم قم با رهبر معظم انقلاب اسلامی

مشروح بیانات معظم‌له به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر خواهد شد.

اهم فرمایشات حضرت امام خامنه‌ای به شرح زیر است؛

- نزدیک 40 سال است که مردم ایران به مناسبت 19 دی (قیام مردم قم در مقابل رژیم طاغوت در سال 1356) چشمشان به مردم قم است.

- وقتی جمعی از مردم قم آمدند در خیابان و با نیروهای رژیم طاغوت مواجه شدند و عناصر طاغوت به خیال خود آنها را تارومار کردند نه آن قیام کنندگان حتی و نه آن نیروها فکر نمی‌کردند که این قیام منشا تحول عظیمی در کشور و دنیا خواهد شد.

- خداوند به آن حرکت برکت داد،‌ ادامه پیدا کرد و پشت سر هم، اربعین‌ها مردم را کشاند وسط میدان و امام هم رهبری کرد و منتهی شد به قیام عظیم بهمن سال بعد. همین حرکتِ یک تعداد از مردم با اخلاص قم یک چنین قیامی را کلید زد.

- نگذارید این درس فراموش شود، چه مسوولین تبلیغاتی کشور چه علمای معظمی که در قم و سایر مناطق کشور هستند،‌ چه جوانان فعال فرهنگی و چه آحاد مردم.

- این روزها خیلی درباره سلیمانی، رفیق خوب و عزیز و شجاع و خوشبخت ما حرف می‌زنند که رفت و به ملکوت اعلی پیوست. شهید سلیمانی، هم شجاع بود هم با تدبیر بود. برخی شجاعت دارند اما تدبیر و عقل لازم را ندارند؛ این شهید عزیز ما دل و جگر داشت و به دهان خطر می‌رفت. در دوران دفاع مقدس هم همینطور بود، خودش و لشکرش. با تدبیر بود، منطق داشت برای کارهایش، این شجاعت و تدبیر توامان فقط در میدان نظامی نبود در سیاست هم همینطور بود. در عرصه سیاست هم شجاع بود و هم با تدبیر. سخنش اثرگذار بود. از همه اینها بالاتر اخلاص او بود، با اخلاص بود.

- یک نمونه تدبیر و شجاعت او که این را دشمنان او خوب می‌دانند و شاید برخی دوستان ندانند این است که کمک‌هایی که به ملت‌های منطقه کرد توانست نقشه‌های نامشروع آمریکا در غرب آسیا را خنثی کند.

- طرح آمریکا برای فلسطین این بود که فلسطین را به فراموشی بسپارند، تا آنها جرات نکنند دم از مبارزه بزنند اما او (شهید سلیمانی) دست فلسطینی‌ها را پر کرد.

- در جلسه‌ای که غالبا ما با مسوولین مختلف داشتیم حاج قاسم یک گوشه‌ای می‌نشست که دیده نمی‌شد، جلوی چشم نبود، تظاهر نمی‌کرد.

- آمریکایی‌ها می‌خواستند لبنان را از حزب‌الله محروم کنند تا بی‌دفاع باشند. امروز هم دست لبنان و هم چشم لبنان حزب‌الله است و نقش شهید سلیمانی در این باره یک نقش ممتاز و برجسته است.

- شهید ابومهدی مردی نورانی، مومن و شجاع که وقتی انسان نگاه می‌کرد او مصداق «بیض وجهی به نورک» بود. شهید سلیمانی با امثال این‌طور انسان‌های شجاع و مومن و نورانی توانستند کارهای بزرگی انجام دهند.

- هروقت سلیمانی گزارش می‌داد از کارهایش بنده هم قلباً هم زباناً او را تحسین می‌کردم اما در مقابل شهادت او تعظیم می‌کنم که قیامتی به پا کرد. معنویت او شهادتش را این طور برجسته کرد. آن بدرقه‌های ایرانی و عراقی. چه کردند با این پیکر ارباً اربا.

- از روح مطهر او (شهید سلیمانی) از اعماق دل تشکر می‌کنیم. شهادت او زنده بودن انقلاب در کشور ما را به رخ دنیا کشید. عده‌ای می‌خواستند وانمود کنند انقلاب در ایران مرده است و عده‌ای هم سعی می‌کنند این کار را بکنند اما شهادت او نشان داد انقلاب زنده است. البته من برای حادثه تلخ کرمان عمیقا متاسف و متاثر هستم و به خانواده‌هایشان تسلیت می‌گویم و امیدوارم ارواح آنها با شهید سلیمانی محشور شود.

- شهید سلیمانی با شهادتش چشمان غبار گرفته را باز کرد. دشمنان در مقابل عظمت ملت ایران احساس خضوع کردند، ممکن است به رو نیاورند. آن دشمنی که سعی می‌کند این مجاهد عظیم‌القدر و این سردار مبارزه با تروریست را تروریست معرفی کنند، مثل آمریکایی‌های دروغگو که از ملت ایران تودهنی خوردند.

- در مقام شهادت سلیمانی بحث انتقام بحث دیگری است،‌ یک سیلی‌ای دیشب به اینها زده شد که این مسئله‌ دیگری است، آنچه که در مسئلۀ مقابله مهم است این کارهای نظامی به این شکل کفایت نمی‌کند. آنچه مهم است این است که باید به حضور فسادبرانگیز آمریکا در منطقه پایان داده شود.

- آن‌ها در این منطقه جنگ آوردند، ویرانی آوردند، اختلاف آوردند، خرابی زیربناها را آوردند. البته هرجا رفتند همین کارها را کردند. اصرار هم دارند همین فساد و ویرانگری را نسبت به ایران عزیز و جمهوری اسلامی داشته باشند که مذاکره هم مقدمه همین حضورهاست.

- آنچه وظیفه ما به‌عنوان مردم مهم است دشمن‌شناسی است. در شناخت دشمن اشتباه نکنیم. دشمن استکبار است. دشمن آمریکا و صهیونیست است. اما تلاش وسیعی صورت می‌گیرد تا این را عوض کنند و نظر مردم را عوض کنند. دشمن‌شناسی بسیار مهم است و سپس دانستن نقشه دشمن و دانستن شیوه مقابله با نقشه دشمن مهم است. مردم باید این‌ها را بدانند.

- مردم هم دشمن را بشناسند و هم شیوه کاری آن‌را و هم نحوه مقابله را که این‌کارِ صاحبان فکر است. خوشبختانه ما مردم شجاع و صاحب فکر کم نداریم. افراد با تدبیر و شجاع و دانایی داریم که باید سخن این‌ها شنیده شود. کاری که این‌ها مناسب می‌دانند باید در سطح کشور و جامعه به نحو درستی صورت گیرد.

- امام در زمان جنگ فرمودند «فتح‌الفتوح انقلاب، تربیت جوانان و رشد دادن نهال‌های بالنده است» که درست فرمودند؛ که همه فتوحات در برابر تربیت جوانان کوچک است.

- دشمن عبارت است از آمریکا، رژیم صهیونیستی و دستگاه استکبار. دستگاه استکبار فقط آمریکا و دولت‌ها نیستند. مجموعه‌‌ای از دولت‌ها، کمپانی‌ها و سازمان‌ها هستند.

- نقشه اساسی دشمن تردیدافکنی در ایمان و عزم راسخ و غیرت دینی مردم است؛ که‌ این مهمترین توطئه‌ی آن‌هاست.

- چند روز قبل از آشوب آبان، در یک کشور اروپایی کوچک اما خبیث و شرور؛ یک عنصر آمریکایی وعده‌ای ایرانی مزدور جمع شدند تا علیه جمهوری اسلامی توطئه کنند و نقشه آن‌ها همان بود که در قضیه بنزین دیدم.

- در مقابل این نقشه‌ها باید آن نقاط اساسی را در نظر داشت. آن نقاط عبارت‌اند از مبانی فکری اسلامی و مسائل انقلاب و وحدت ملی. این وحدتی که خوشبختانه در زیر تابوت مطهر پیکر شهید سلیمانی دیده شد بین مردم باید حفظ شود.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)