نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت
۰

«ماه خدا» از امشب به استقبال رمضان می‌رود/ بازیگر سینما راوی برنامه سحرگاهی تلویزیون

معروف نیوز ویژه نامه مذهبی ماه مبارک رمضان

«ماه خدا» از امشب به استقبال رمضان می‌رود/ بازیگر سینما راوی برنامه سحرگاهی تلویزیون

برنامه سحرگاهی شبکه یک از امشب کار خودش را آغاز می‌کند و فخرالدین صدیق‌شریف راوی حکایت‌های اخلاقی آن خواهد بود.


برنامه «ماه خدا» از امشب حوالی ساعت 2:30 به صورت زنده روی آنتن می‌رود. این برنامه را بعد از یک سال غیبت، حسن سلطانی اجرا می‌کند و شامل بخش‌های متعدد معنوی و گفتگوهای کارشناسی با جمعی از مولفان، شاعران، ادیبان و گویندگان برجسته کشور است.  دعای سحر، دعای ابوحمزه ثمالی، ادعیه روزها، مناجات و آواز‌های عرفانی از بخش‌های برنامه سحرگاهی «ماه خدا» است که تا اذان صبح ادامه دارد. همچنین پس از پخش اذان صبحگاهی، ترتیل قرآن در قالب برنامه «ثقلین» هم از حرم مطهر رضوی پخش می‌شود.

حسن سلطانی مجری با سابقه تلویزیون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، تصریح کرد: ان‌شاالله از امشب به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رویم کمی دیرتر و حوالی ساعت 3 و از شب اول ماه مبارک رمضان ما از ساعت 2:15 تا تقریباً نیم‌ساعت بعد از اذان صبح روی آنتن خواهیم بود. امیدواریم که تدارکی که دیدیم این تدارک مورد پسند مخاطبین باشد. سعی کردیم لحظه‌ سحرگاهی که خدمت مردم هستیم یک بسته معرفتی متنوع شامل دعا، مناجات، حرف بزرگان و آواز و تکیه‌های شنیدنی را عرضه کنیم.


وی افزود: فارغ از پخش صداهای نوستالژی مناجات سحر برای مردم، از صدای مناجات‌خوانان دیگری همچون سیدعباس حیدرزاده، سیدمهدی میرداماد، سیدمهدی سماواتی و بسیاری دیگر بهره می‌بریم. بنابر سنوات قبل هر شب گزیده‌ای از برنامه مسجد ارک را روی آنتن خواهیم داشت. از امشب در خدمت علیرضا برازش که جزو کارشناسان برجسته دینی ما هستند و پیش از این مدیر شبکه یک سیما هم بودند، هستیم. و در دهه‌های بعدی ماه مبارک رمضان، محمد شجاعی و حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی خواهیم بود.

سلطانی با اشاره به روایت آیتم‌هایی با مضمون حکایت‌های اخلاقی و معرفتی، خاطرنشان کرد: همان‌طور که در قبل شهاب حسینی و دیگر بازیگران آیتم‌هایی را روایت می‌کردند امسال فخرالدین صدیق شریف بازیگر سینما و تلویزیون راوی حکایت‌های اخلاقی و معرفتی برنامه «ماه‌خدا» است و آیتم‌هایی داریم که هر شب یکی از شاعران، شعر می‌خوانند. ما سعی کردیم در حوزه برآوردسازی حواس‌مان به تنوع و حنس مخاطب توجه داشته‌ایم و ضمن اینکه تدارک برنامه سحر کاملاً تخصصی است و سایر برنامه‌ها و بیننده‌ها بیدار هستند و از یک ساعتی تلویزیون‌شان روشن و خاموش می‌شود. ما با مخاطبی مواجه هستیم که دسته به دسته، تکیه به تکیه بیدار می‌شود تا یک فرصتی برای سحری خوردن و مناجات و عبادت داشته باشد. بسته‌های کوتاه کوتاه متنوعی را درنظر می‌گیریم که یک نوع یادآوری و تلنگری برای مخاطب ایجاد کند که گاهی ما را هم ببیند. همانطور که حضرت حق می‌فرمایند روزه برای من است و جزایش را من می‌دهم امیدوارم خودش نگاه مرحمتی به خدمتگزارانش هم داشته باشد تا یک برنامه دلنشین و تأثیرگذار برای روزه‌داران بسازیم. 

وی با اشاره به حضور مهمانان خاص که یک شگفتی برای مخاطبان ایجاد کند، افزود: معمولاً اینگونه برنامه‌ها در دو شب آخر ماه مبارک رمضان تدارک دیده می‌شود. قطعاً نتوانستم و نمی‌توانم شایسته و بایسته اوقات نورانی وبی بدیل سحرهای ماه مبارک رمضان انجام وظیفه کنم ولی ازصاحب رمضان مدد می‌طلبم و همه  تلاش و سعی‌ام را بکار خواهم بست تاشاید انجام وظیفه من و همکارانم در این برنامه مرضی رضای حق و مورد رضای سحرخیزان قرار بگیرد  اگرچه باظرفی کوچک وتوانی اندک درزمره خدمتگزاران سفره رمضان به حساب آئیم.


وی در پاسخ به این سوال که برخی به نوع ساختار «ماه خدا» ایراد می‌گیرند که یک مجری در مقابل دو شاعر و کارشناس مذهبی می‌نشیند و خیلی برنامه کسالت‌باری است، تأکید کرد: می‌دانید که سحر ماه مبارک رمضان به تعبیر اهل معرفت، حدیث بنده با خداست. سحر خلوت بندگی است؛ در سحر سفارش به دعا و مناجات و راز و نیاز شده است ... دعای ابوحمزه، دعای سحر، دعای افتتاح، این ادعیه آسمانی مشحون از تکه‌ها و نکته‌های عاشقانه و عارفانه است. برنامه من آنست که باتنوع در ساختار و محتوای معرفتی و غنای ویژه آن لحظات ناب بندگی ، اوقات و فرصت مغتنمی را برای همراهان سحری خویش فراهم نمایند و تهیه کننده مجرب و پرتلاش برنامه  هم تمام سعی و تلاش و تجربه خود را دراین ایام باقیمانده بکار بسته تا بتواند برنورانیت آن اوقات خوش و ناب سحری بیفزاید.

سلطانی در پایان خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم مخاطب برنامه ما امسال با ترکیبی از برنامه های مناجات، سخنان اهل معرفت، سخن بزرگان از متقدمین و متأخرین و نیز نکات ناب شنیدنی را از علما و اهل فضل و نیز آوازهای عرفانی و مناجات‌خوانی زنده مواجه می‌شود. من بر آن باورم که درسحرهای ماه مبارک در چنین برنامه‌هایی باید به بیان و شرح حالات آنانی که دلنشینی این لحظات را حس و شیرینی آن را چشیده‌اند پرداخت، و از فرمایشات معصومین علیهم السلام استمداد طلبید که ره چنان رویم که ره روان رفتند. من و همکارانم سعی و تلاشی جمعی خواهیم داشت تا ویژه برنامه سحری شبکه یک « ماه خدا» رضایت خاطر مبارک مهمانان عزیز حضرت حق را برآورده سازد، امامعتقدیم آنکه سخن ما و برنامه ما را دلنشین و جذاب و بیادماندنی میکند آن نگاه لطف و مهر خدای رمضان است امید که قابل این فیض باشیم.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)