نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت
۱

«نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب» منتشر شد

کتابخانه اسلامی معروف نیوز

«نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب» منتشر شد

«نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب» منتشر شد

به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از خبرگزاری کتاب ایران، کتاب «نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی» با پژوهش ولی‌الله اسماعیلی درکه به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات چشم ساعی چاپ و منتشر شده است.

این کتاب پژوهشی، به طور مختصر به نقش و سابقه تاریخی زن در جامعه دینی تا به حال پرداخته است و از مقام زن در اسلام شروع شده و تا نقش زنان در انقلاب و جنگ و دفاع مقدس و پس از آن اشاره کرده است. در این کتاب سعی شده با استفاده از منابع معتبر و به صورت علمی جایگاه و نقش زن را در برهه‌های مختلف و تاثیرگذار بر جامعه اسلامی و به‌ویژه جامعه ایران اسلامی نشان دهد و توصیف کند.

کتاب «نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی» در 19 بخش به «مقام زن در اسلام»، «نقش زن در تاریخ اسلام»، «نقش نظامی زنان در صدر اسلام»، « نقش نظامی زنان در عصر حضرت علی (ع)»، « نقش نظامی زنان در حماسه عاشورا»، «مقایسه زن در اسلام با دیگر ادیان»، «آموزش نظامی برای زنان»، «زن و دفاع مقدس»، نقش نظامی زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران(دفاع مقدس)»، «نقش زنان و ترویج ارزش‌های ایثار و شهادت»، «نحوه حضور زنان در جبهه‌های نبرد»، «زنان و دفاع از خرمشهر» و «زنان و دفاع از آبادان» پرداخته است.

«نقش زنان در تامین معاش زندگی، تحکیم خانواده و تربیت فرزندان بدون حضور مردان خانواده»، «نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دیدگاه امام خمینی»، «بخشی از بیانات امام خمینی در مورد رشادت‌های زنان دلاور رزمنده»، «نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دیدگاه مقام معظم رهبری»، «بازخورد دفاع مقدس در ادبیات داستانی ایران بر هویت زنان رزمنده» و «نویسندگان جنگ و شخصیت پردازی قهرمان زن» دیگر بخش‌های کتاب را دربرمی‌گیرد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «اوج حضور حماسی و شجاعانه زنان رزمنده بعد از محاصره شهر آبادان و در تنگنا قرار گرقتن مردم باقیمانده در شهر است. به نحوی که اغلب آن‌ها به همراه همسران و خواهران، مادران و دختران سپاهیان و نیروهای مردمی و رزمنده، حاضر به ترک خانه و کاشانه خود و تنها گذاشتن همسر، برادران و مبارزان شهر نشدند و با قبول رنج و مشقات زندگی طاقت‌فرسا در شهری جنگ زده، همه مشکلات و گرفتاری‌ها را تحمل نموده و تا پای مجروح شدن و به شهادت رسیدن، دلاورانه مقاومت کردند.

این زنان دلاور با این که هر روز شاهد شهادت عزیزان خود بودند همانند زنان عاشورایی تمامی مصائب و مشکلات را از درمان و معالجه مجروحان تا تشییع پیکر پاک شهیدان به دوش می‌کشیدند. و در همه امور یاور رزمندگان بودند. این حضور و مشارکت تا پایان جنگ و به صورت مستمر ادامه داشت مگر در مواردی که به دستور فرماندهان نظامی دستور تخلیه شهر داده می‌شد. اسارت تعدادی از زنان خود گویای حضور زنان متعهد در سنگرهای پشتیبانی، امداد و درمان است که حتی حاضر به رها نمودن مجروحین نشدند.»

کتاب مصور «نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی» در 93 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای 15 هزار تومان از سوی انتشارات چشم ساعی اصفهان منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

نظرات (۱)

  1. سلام.دهه کرامت مبارک

    تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتون در "گلستان بلاگ"

     برای نشر سریعتر مطالب خود به ما بپیوندید.و مطالب خود را از طریق نظرات سایت برای ما ارسال کنید

     http://golestanblog.ir/%d9%86%d9%82%d8%b4-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%b9-%d9%85%d9%82%d8%af%d8%b3-%d9%88-%d8%a7%d9%86%d9%82%d9%84%d8%a7%d8%a8-%d9%85%d9%86%d8%aa%d8%b4%d8%b1-%d8%b4/

    موید باشید

    یاعلی. التماس دعا



ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)