نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت
۰

جهاد در سنگر حجاب؛ کار و تلاش در حریم عفاف

حجاب سبک زندگی اسلامی معروف نیوز

جهاد در سنگر حجاب؛ کار و تلاش در حریم عفاف

جهاد در سنگر حجاب؛ کار و تلاش در حریم عفاف

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، زنان طی سالیان انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌ها خوش درخشیده‌اند و توانسته اند توانایی های خود را به منصه ظهور برسانند. فرقی نمی‌کند یک بانو در صنعت کشتی‌سازی مشغول باشد یا زمین‌های کشاورزی از او کمکی طلب کنند، چرا که بانوان ما به خوبی نشان داده‌اند که توانا هستند و از عهده هر نقشی بر می‌آیند. بانوان عزتمند ما طی این سال‌ها با حفظ و پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی در تمام جبهه ها فعال بوده و خوش درخشیده‌اند. بر همین اساس با دو تن از بانوان برتر و برگزیده سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص فعالیت‌هایشان و تاثیری که حجاب در موفقت‌هایشان داشته گفت و گویی داشته ایم که در ادامه می‌آید.


حجاب نه تنها مانع نبوده بلکه باعث پیشرفت کارهایم شده است

فراهانی از بانوان برجسته کشاورزی کشور است که چند سالی است در سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی فعالیت می کند. او که در کانون قسمت تعلیم و تربیت در حلقه های صالحین این روزها فعالیت دارد متولد سال 48 بوده و دو فرزند دارد. خانم فراهانی تحصیل کرده رشته علوم باغبانی گرایش گیاهان دارویی در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد بوده و داروهای گیاهی و محصولات زراعی همچون گوجه، خیار و کلم، گیاهان به لیو، بادرنج بویه و نعنافلفلی تولید می کند.

او درخصوص دلایل ورود خود به عرصه کشاورزی کشور می گوید: من پیش از آنکه در دانشگاه رشته علوم باغبانی را بخوانم به صورت سنتی کار کشاورزی می کردم اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و قدیمی بودن سیستم های کشاورزی سنتی تصمیم گرفتم تحصیلات خود را در حوزه دانشگاهی پیگیری کرده تا بتوانم کار خود را رونق بخشم.

فراهانی در پاسخ به این سوال که به نظر شما تا چه میزان کشاورزی سنتی و آکادمیک می توانند کمک‌کننده به یکدیگر باشند، پاسخ می‌دهد: ببینید امروزه با توجه به مشکل کم آبی که در کشور به وجود آمده علم روز دنیا بسیار می‌تواند کمک‌کننده باشد و کشاورزان ما باید به دنبال شیوه‌های آبیاری قطره‌ای باشند. موضوعی که نه تنها در میزان مصرف آب صرفه‌جویی می‌کند بلکه در بسیاری موارد باعث بهره‌وری زمین‌های کشاورزی می‌شود.

فراهانی تصریح می کند: من خودم سیستم آبیاری گیاهان دارویی را قطره ای کرده ام و از این انتخاب خود بسیار رضایت دارم. علوم نوین امروزه بسیار کمک کننده می تواند باشد و حتی بر اساس این علوم می‌توان کشت محصول در گلخانه‌ها را نیز دنبال کرد.


حجاب ممنوعیتی برای کار بانوان نیست

این بانوی با حجاب و موفق کشور که طی این سال ها در عرصه کشاورزی خوش درخشیده است معتقد است حجاب ممنوعیتی برای کار کردن بانوان نیست و توضیح می دهد: من به شخصه خودم در حجاب بسیار راحت هستم و به نظر من حجاب نه تنها مانع نبوده بلکه باعث پیشرفت کارهای من نیز شده است.

او با اشاره به اینکه ارزش های دینی به هیچ وجه مانع موفقیت زنان نبوده و نخواهد بود، تصریح می کند: در واقع بر مبنای همین حجاب باعث شده که در کارم نیز الگو بوده و در جامعه ارج و قرب خوبی داشته باشم.

فراهانی ادامه می دهد: حجاب نمایانگر هویت فکری، عقلی و دینی یک ملت است و جای تاسف دارد که بازار لباس ما در اختیار بیگانگان بوده و آن ها برای ما مد معین کنند. در حالیکه ما در تمام زمینه های علمی و تحقیقاتی کشور پیشرفت داشته ایم جای سوال باقی است که بازار مد ما چرا در اختیار بیگانگان است. من به شخصه به عنوان یک خانوم شرمنده میشوم وقتی می بینم طرح های سنتی و زیبای ایرانی ما در لباس ها نمود پیدا نمی کند و ما باید لباس های دست دوز و با علائم لاتینی را بر تن جوانانمان مشاهده کنیم.

عضو کانون تعلیم و تربیت حلقه های صالحین تاکید می کند: امیدوارم حلقه های مفقوده صنعت مد و لباس در کشور برداشته شده و بتوانیم لباس ایرانی اسلامی خود را در سطح جامعه مشاهده کنیم. نهاد مسئولی باید پاسخگوی این سوال باشد که چرا فرهنگ بیگانه تا این حد در خیابان های ما عرض اندام می کند و چرا کسی با این نوع از جنگ نرم هیچ برخوردی ندارد.


گره زدن کشاورزی سنتی با کشاورزی دانشگاهی

نرگس حسن زاده نیز از بانوان موفق و فعال کانون بسیج مهندسین کشاورزی در استان کرمان بوده و طی این سال ها تلاش بسیاری برای ارتقای وضعیت کشاورزی استان و کمک گرفتن از توان بانوان برای این مهم داشته است. او از دانشجویان نخبه کشور به حساب می آید. با اینکه رتبه سه رقمی در کنکور سراسری به دست آورده بود و به راحتی می توانست در رشته های پزشکی تحصیل کند اما به خاطر عشقی که به رشته کشاورزی داشت و برای آنکه کشاورزی سنتی را با کشاورزی دانشگاهی گره بزند وارد رشته مهندسی کشاورزی شد و در شاخه زراعت و اصلاح نباتات دانشگاه باهنر کرمان تحصیل کرد.

حسن زاده در خصوص نحوه شروع فعالیت های کشاورزی خود می گوید: سال 81 از دانشگاه فارغ التحصیل شدم و با اتمام دوره دانشگاهی یک شرکت تعاونی تاسیس کردم و به مدت 5 سال مدیرعامل این شرکت بودم. بعد از آن یک سالی کارگزار بیمه محصولات کشاورزی شدم تا از هفت سال پیش به عنوان مهندس ناظر در طرح گیاه پزشکی جهادکشاورزی در بخش حفظ نباتات به فعالیت مشغول شوم و در کنار آن از سال 92 نیز مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان زرند هستم.

این بانوی فعال کشور اضافه می کند: زمانی که شرکت تعاونی را تاسیس کردم تمام تلاش خود را برای کمک به کشاورزان و حفظ باغات آن ها داشتم. تلاش خود را کردیم تا حد مقدور علم روز دنیا را در اختیارشان قرار داده و شیوه های نوین کشاورزی را آموزش دهیم. به کشاورزان کمک کرده تا تولیدشان بالاتر رفته و محصول خوب تری داشته باشند. طی چند سال فعالیت در طرح گیاه پزشکی جهادکشاورزی نیز به دنبال ارتقای وضعیت کشاورزی کشور بوده و هستیم.


تلاش بانوان در عرصه کشاورزی کشور چشم نواز است

حسن زاده با اشاره به مشارکت بالای بانوان در عرصه کشاورزی کشور توضیح می دهد: باید گفت بانوان بخش اعظمی از فعالیت ها را برعهده داشته و بسیاری از زمین های کشاورزی در استان کرمان به همت بانوان جان گرفته اند و به حیات خود ادامه می دهند.

او با اشاره به اینکه فعالیت بانوان با حجاب منعی در پیشرفتشان ندارد و زمینه های موفقیت این بانوان در کشور فراهم است، توضیح می دهد: فعالیت دامنه دار با بانوان به من نشان داده که حجاب نه تنها ممنوعیت نیست بلکه بسیار کمک کننده نیز است و به شخصه به خود من اعتماد و عزت نفس می دهد. حجاب را نباید یک مقوله شخصی دانست بلکه مقوله اجتماعی است که کمک کننده به پیشبرد فعالیت های اجتماعی می شود.


اشاعه فرهنگ غربی در کشور پسندیده نیست

مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان زرند با بیان اینکه مانتوهایی که این روزها در سطح جامعه دیده می شود فرهنگ غربی را اشاعه می دهد و بر هم زننده تعادل زندگی اجتماعی افراد است، تاکید می کند: در دنیای غرب فرهنگ، فرهنگ برهنگی است و هرچه یک زن بیشتر خود را عرضه کند در چشم آن ها عزیزتر شمرده می شود اما این در شرایطی است که در واقع آن ها بانوان خود را نه تنها تکریم نکرده بلکه تحقیر می کنند و اینکه ما همان فرهنگ را در کشور و در جامعه اسلامی خود اشاعه دهیم پسندیده نیست.

او اضافه می کند: در نظر غربی ها، حجاب داشتن یا نداشتن اصل شخصی بوده و افراد باید آزاد باشند اما هیچ انسان عاقلی به بهانه آزادی درهای خانه خود را به سوی دشمن باز نمی گذارد و حجاب نداشتن به معنای باز گذاشتن در عفاف و بندگی زن است در حالیکه باید از این دروازه کرامت به درستی محافظت کرد.

منبع:سایت بسیج

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)