نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت
۲

مراقبتهای لازم دختران جوان

حجاب سبک زندگی اسلامی

مراقبتهای لازم دختران جوان

مراقبتهای لازم دختران جوان

۱- دختر جوان باید خود را از محیطها و موقعیتهای تحریک آمیز دور نگه دارد و از گوش دادن به موزیکهای محرک و دیدن فیلمهای فاسد اجتناب ورزد.
۲- از پوشیدن لباسهای تنگ و چسبنده، حتی در مقابل برادر و خویشان محرم خود هم، خودداری کند.
۳- خود را از محیطی که مورد نگاه نامحرم است، دور نگاه دارد.
لذا حضرت زهرا علیهاالسلام یکی از ویژگیهای زن پارسا را این می داند که او مردها را نبیند و خود نیز مورد دید مردها قرار نگیرد.
۴- تخیلات و تفکرهای خود را کنترل کند و بداند هر چه که به ذهن و اندیشه اش می گذرد، خداوند بر آن آگاه است و او در این زمینه مسؤولیت دارد و باید تنها به آنچه که عقل و قوانین شرعی تأیید می کنند و مجاز می دانند، بیندیشد تا رستگار شود.
تخیل و تصور درباره مسائل جنسی و شهوت انگیز منجر به تحریکهای مداوم گردیده و نیروی حیات را از بین برده و انسان را از مسائل حقیقی و واقعی زندگی باز می دارد.(۶۳)
۵- بیکاریمنشأ تمام انحرافها و فسادهاست؛ دختر جوان باید با یاد گرفتن آشپزی زمینه موفقیت اینده خود را فراهم سازد.
۶- در جلسه های فرهنگی و مذهبی شرکت نماید و سؤالات و پرسشهایی که برایش پیش می آید مطرح کرده و پاسخ آنها را بیابد.
۷- توجه داشته باشد که در ایام عادت ماهانه از ورزشهای سخت و سنگین و کارهای دشوار خودداری نماید و از آب سرد و شنا در آن بپرهیزد.
همچنین از عدم تعادل و بی قواره شدن بدن ناراحت نباشد، زیرا که پس از دوران بلوغ وضعش به تدریج عادی و متناسب خواهد شد.
۸- با دوستان مؤمن و خوب رفت و آمد و مجالست داشته باشد؛ حتی المقدور سعی کند نمازها را در اول وقت به جا آورد. اگر دوستدار سعادت آینده خود است باید مطلقاً از همنشینی و رفت و آمد با دوستان بی بندوبار و منحرف (ولو از نزدیکان و خویشاوندان) دوری گزیند.
۹- قبل از خوابیدن حتماً وضو بگیرد و در هنگامی که به بستر می رود سوره های قل أعوذ برب الفلق و قل أعوذ برب الناس (معوذتین) و آیه الکرسی(۶۴) را با توجه و حضور قلب بخواند و با ذکر خدا به خواب برود.
۱۰- حتی المقدور هفته ای یک بار روزه بگیرد. این عمل در تقرب او به خدا و افزایش ایمان، بسیار مفید بوده و در تقویت اراده اش نقش بسزایی دارد.(۶۵)
۱۱- پرخوری و تغذیه مداوم از مواد مقوی و گرم و محرک، علاوه بر اختلالهای جسمی، همیشه مقداری انرژی و نیروی مازاد بر احتیاج، تولید خواهد کرد که این نیروی اضافی، محرک میل جنسی است.
افراط در پرخوری موجب حماقت و بروز خوی حیوانی در انسان است؛ لذا در تعالیم اسلامی توصیه شده است که مستحب است سیر نشده از سر سفره برخیزیم و از پرخوری که مکروه بوده و از طرفی حرص و طمع به غذا که مذموم شمرده شده دوری جوییم. رعایت اعتدال در غذا نیز لازم است، همچنین در هنگام عادت ماهانه از غذاهایی که اصطلاحاً سرد است، باید خودداری شود.
۱۲- دختر جوان باید حریم محرم و نامحرم را حفظ بنماید و از توقف در محل خلوت با فرد نامحرم جداً دوری گزیند، زیرا شیطان و نفس اماره قوی است؛ اگر شخص ثالثی نباشد، وسوسه های شیطانی بر عقل انسان، غلبه کرده و زمینه انحراف و گناه برای هر دو طرف، فراهم خواهد شد.
۱۳- از شوخی و خنده با نامحرمان خودداری کرده و در صحبت کردن با آنان مراعات جدی بودن کلام را بنماید و حالت و صدا را طوری نازک و ظریف نکند که موجب انحراف پسران جوان شود، چنانکه در قرآن کریم می فرماید: در گفتارتان نرمی نشان ندهید تا دلهای بیمار بر شما طمع نورزند و سخن را درست ادا کنید.(۶۶)
۱۴- جوان باید تمایلات و افکار خود را از توجه به روابط نامشروع به روابط صحیح و مشروع و به سوی ازدواج و زندگی آیننده معطوف سازد و بداند که دیر یا زود این ایام سپری خواهد شد و او رد آینده ای نه چندان دور باید به انتخاب همسری پاک بپردازد و در خود، آمادگیها و شایستگیهای لازم را برای چنین زندگی سعادتمندانه که بیش از هر چیز، نیاز به سلامتی جسمی و روانی دارد، فراهم سازد.
همواره و در هر حال با ذکر و یاد خدا انس و الفت داشته باشد، زیرا در قرآن آمده است: آگاه باشید که تنها با یاد خدا قلبها آرامش می یابد؛(۶۷) همچنین هر کس از یاد خدا فاصله گیرد، زندگانی بر او سخت و دشوار خواهد گشت.
دختران جوان باید قدر جوانی و پاکی خود را بدانند؛ در حفظ و نگهداری آن، نهایت مراقبت را بنمایند و از معرض هر گونه تحریکها و وسوسه های شهوانی خود را دور کنند و به هیچ وجه حاضر نشوند در محیطهای آلوده و با افراد منحرف و بی بندوبار مجالست و ارتباط داشته باشند. البته در این راه گاهی ممکن است خللی در تصمیم آنان پدید آید، ولی باید استقامت و پشتکار را از دست ندهند و با ایمانی کامل به یاری خدا امید داشته باشند تا در حفظ این پاکی موفق بمانند و عفت و نجابت خود را حفظ کنند.
برگرفته از کتاب آنچه یک جوان باید بداند
نویسنده : رضا فرهادیان – بتول فرهادیان
ادرس اینترنتی کتاب http://www.ghadeer.org/Book/1127/168094

جبهه سایبری امیرالمومنین(ع)

نظرات (۲)

  1. سلام.. تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتون در "گلستان بلاگ"

    با آدرس:  http://golestanblog.ir/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%84%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86/

    در این سایت انتشار یافت.

    چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.

    هدیه سایت گلستان بلاگ به شما:

    جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان: ما  باید پرچم اسلام را در آن سوی افق بر زمین بکوبیم.


    یا علی. التماس دعا


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)