نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت
۰

با چه نوع حجابی شروع کنیم؟

حجاب احکام سبک زندگی اسلامی امربه معروف نهی ازمنکر

با چه نوع حجابی شروع کنیم؟

اگر شما به تازگی حجاب را انتخاب کرده اید و یا مدتی است تصمیم گرفته اید که حجاب را رعایت کنید، لازم است نکاتی را در نظر بگیرید تا در انتخاب خود موفق تر باشید. شاید در ابتدا با کمی مشکل مواجه باشید و نتوانید لباس های مناسبی که حجاب کامل را داشته باشد با هم ست کنید. پیشنهاد می کنیم در انتخاب نوع حجاب تان نکات زیر را در نظر بگیرید.

 

از امروز هر مانتویی را نمی توانید بپوشید

 

اکنون که تصمیم گرفته اید پوشش کامل داشته باشید، می بایست آداب آن را نیز رعایت نمایید، برای مثال در انتخاب مانتو دقت بیشتری کنید، اگر تا قبل از این نسبت به تنگ و کوتاه بودن مانتو بی توجه بودید از امروز می بایست مانتویی را انتخاب کنید که حجم بدنتان را کاملاً بپوشاند.

 

بعد از باحجاب شدن چی بپوشم؟

 

در واقع کمی کارتان سخت می شود؛ زیرا پیدا کردن مانتوهایی که با ویژگی های اسلامی باشد؛ بسیار سخت شده است. اما با کمی صبوری و کمک از خداوند خواهید توانست پوشش مناسب را تدارک ببینید. به مراکزی که پوشاک اسلامی ارائه می دهند مراجعه کنید، سعی کنید به تدریج همه ی این مراکز را بشناسید و مرکزی را که پوشاکی مناسب با سلیقه شما ارائه می کند، انتخاب کنید.

 

چه شال و روسریی را انتخاب کنم؟

 

نوع شال و روسری در پوشش یک خانم بسیار مؤثر است. اگر تا قبل از این روسری یا شالی استفاده می کردید که همه موهای شما را نمی پوشاند از این پس حتماً برایتان مهم است که چگونه پوشش سر خود را کامل کنید.

 

بعد از باحجاب شدن چی بپوشم؟

در انتخاب روسری بهتر است از نوعی استفاده کنید که قواره دارتر باشد؛ تا بتوانید بخشی از حجم بدن را نیز با آن بپوشانید. برای مثال بهتر است روسری را گره نزنید زیرا در اینصورت باید به فکر پوشاندن حجم بالاتنه خود نیز باشید ولی اگر روسری را بصورت مقنعه سر کنید و یا به مدل لبنانی ببندید، با یک تیر دو نشان زده اید. زیرا اگر مانتوی شما هم کمی حجم بالاتنه را نشان دهد، شما با روسری آن را پوشانده اید.

اگر شما از شال استفاده می کردید از این پس باید به دنبال شال های عریض تر باشید که هم موها را کامل بپوشاند و هم زیبا بایستد. شاید مجبور شوید وقت بیشتری برای تهیه آن صرف کنید ولی بعد از مدتی با فروشگاه هایی که این اجناس را دارند آشنا می شوید و دیگر زمان زیادی از شما نخواهد گرفت.

 

رنگ حجابم را چگونه ست کنم؟

 

 از این پس یکی از دغدغه های شما انتخاب رنگ پوششتان خواهد بود. شاید در ابتدا کمی دردسر ساز باشد به خصوص اگر قبلاً از رنگ های جیغ استفاده می کردید، ولی نگران نباشید به تدریج این روال برایتان جا می افتد و به راحتی می توانید علاوه بر اینکه پوشش خود را ست کنید حجابی که مورد نظر دین باشد را داشته باشید.

در استفاده از رنگ ها در اسلام فی نفسه محدودیتی وجود ندارد، به ویژه در خانه و بین محارم، تنها دستورات و توصیه های پوشش که در اسلام وجود دارد مربوط به حضور اجتماعی و در برابر نامحرم است که ما را ملزم می کند از رنگ هایی که چشم ها را به سمت خود جلب می کند استفاده نکنیم. در واقع زنان می توانند میل به تنوع طلبی خود در پوشش را در خانه و به ویژه در برابر همسر پاسخ دهند.

 

شأن شما بیشتر از ساپورت است

 

با رواج ساپورت در جامعه قبح و زشتی این پوشش تا آنجا در نظر مردم پایین آمده است که بسیاری از زنان گمان می کنند همین که بدن را بپوشانند حجاب را رعایت کرده اند در حالیکه از نظر علمی نیز ثابت شده است پوشیدگی که حجم بدن را نمایان کند بسیار محرک تر از برهنگی است.

دکتر مارکس لوتر معتقد است؛ بعضی با دیدن لباس بدن نما تحریک می شوند. برجستگی های بدن اگر در لباس ظاهر شوند، مرد آن را تعمیم می دهد. اینجاست که نشان دادن برجستگی های بدن با لباس، همانند عریان بودن است. (روانشناسی رنگ، دکتر مارکس لوتر، ص ۶۵)

اگر تاکنون از ساپورت و یا شلوارهای لوله ای استفاده می کردید از این پس که می خواهید حجاب را کامل رعایت کنید و پوششی در شأن یک بانوی شیعه داشته باشید، شایسته است از شلوارهای مناسب استفاده کنید. ساپورت پوششی است که توسط دشمنان نه تنها اسلام بلکه دشمنان انسانیت و شرافت رواج پیدا کرده است. علاوه بر این طبق گفته اکثر مردان این پوشش بسیار برای آن ها محرک است حتی اگر کاملا ضخیم باشد. بنابراین در شأن بانویی چون شما که مورد عنایت اهل بیت علیهم السلام قرار گرفته اید نیست که از اینگونه پوشش ها استفاده نمایید.

 

با چادر باید راحت باشید

 

برای مکان های مختلف و کارهای مختلف از چادرهای متفاوتی می توانید استفاده نمایید. برای مثال اگر در جامعه زیاد رفت و آمد دارید برای شروع بهتر است از چادر های مدل دار استفاده کنید، این چادرها به دلیل راحتی، اعتماد به نفس شما را در استفاده از چادر بالا می برند.

 

بعد از باحجاب شدن چی بپوشم؟

از نظر اسلام نیز حجاب برای این است که زن بتواند در جامعه حضور داشته باشد و فعالیت کند، بنابراین اگر در ابتدا می بینید که در کنترل چادر سنتی دچار دردسر می شوید، بهتر از این مدل چادر در مهمانی ها و مجالس استفاده نمایید.

 

شما مهربان تر از این هستید که آرایش کنید

 

حتما در ابتدا برایتان بسیار سخت خواهد بود که یکباره هم حجاب کامل را رعایت کنید و هم آرایش را کنار بگذارید. شاید بخواهید در ابتدا کمی غلظت آرایشتان را کم کنید، این هم روش خوبی است به شرطی که شما را عادت به داشتن آرایش نکند و بتوانید به زودی کاملاً آن را کنار بگذارید. در عین حال پیشنهاد می کنیم یکباره آن را ترک نمایید زیرا آرایش در مقابل نامحرم نیز جزو مواردی است که شدیداً نهی شده است.

 

بعد از باحجاب شدن چی بپوشم؟

حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) فرمودند: هر زنی که به خداوند سبحان و روز قیامت ایمان دارد زینتش را برای غیر

(شوهرش آشکار نکرده و نیز موی سر و مچ خود را نمایان نمی سازد. (مستدرک حاکم، ج۲، ۵۴۹

قطعاً با ترک کامل آن از برکات ویژه ای در این راه بهره مند خواهید شد. خداوند مهربان می خواهد استفاده از زیبایی های زنان به محیط خانواده محدود شود تا ذهن بندگانش برای عبادت و انجام واجبات آرامش داشته باشد. شما می توانید با نیت مهربانی در حق بندگان خدا و با امید به دریافت لطف و رحمت الهی، خود را دلگرم کنید تا بتوانید یکباره آرایش را نیز کنار بگذارید.

 

کفش های شما شناسنامه شما هستند

 

استفاده از کفش های پاشنه بلند یا کفش هایی با رنگ های جیغ برای بسیاری از دختران جوان بسیار جذاب هستند ولی متأسفانه برخی از کفش های زنان طوری طراحی می شوند که هم در طرح و هم در نوع راه رفتن زنان جذابیت ایجاد می کنند و بدون اینکه خود آن ها متوجه شوند باعث جلب توجه و تحت تأثیر قرار دادن مردان می شوند.

در استفاده از کفش باید به این نکته توجه داشت که مدل کفش گویای شخصیت صاحب آن است. روانشناسان دانشگاه کانزاس با انجام تحقیقاتی اعلام کردند که می‌توان از راه نگاه کردن به کفش‌ها درباره شخصیت انسان‌ها اظهار نظر کرد. آن ها به این نتیجه رسیده‌اند که سبک، ارزش، رنگ و شرایط کفش می‌تواند تصویری از احساسات، ویژگی‌های سیاسی و فردی را منتقل کند. کریستین کراندال، استاد روانشناسی اجتماعی در دانشگاه کانزاس، می‌گوید: «هیچ کسی شک ندارد که حالت چهره، سر و مدل موها می‌تواند خیلی چیزها درباره شخصیت فرد بگوید ولی درباره بعضی از انواع پوشاک مثل کفش‌ها نیز می‌توان چنین چیزی گفت.» او می‌گوید، تحقیقات نشان می‌دهد کفش‌های شما هر طور که باشند، می‌توان با نگاه کردن به آن ها راجع به شخصیت‌تان تا حدی قضاوت کرد. (به گزارش خبرگزاری مهر)

 

بعد از باحجاب شدن چی بپوشم؟

 

بنابراین یک زن مسلمان نمی تواند بگوید که من هر کفشی که بخواهم می توانم بپوشم. شایسته نیست یک زن مؤمن کفش پاشنه دار محرک بپوشد بطوری که وقتی در خیابان راه می رود توجه اغلب رهگذران را جلب کند، و بعد بگوید من منظور خاصی ندارم.

بعضی مدل های کفش های زنانه طوری طراحی می شوند که نوع طراحی و رنگ آن ها پیام های جنسی صادر می کنند، اگرچه بسیاری از زنانی که از این کفش ها استفاده می کنند چنین قصدی ندارند اما در هر صورت این کفش ها پیام های خود را بدون اجازه صاحب خود ارسال می کنند.

 

انتخاب با خودتان است

 

بطور کلی هر زن و مردی به کمک وجدان و رسول باطنی خود می تواند تشخیص دهد که چه لباسی و چه نوع پوششی را می تواند در جامعه و در موقعیت های مختلف استفاده کند، حتی اگر در مواردی دچار تردید، شک و شبهه شود می تواند حد کامل تر از پوشش را در نظر بگیرد و حدود را رعایت کند. قطعاً هیچ کس با رعایت حدود حجاب چیزی را از دست نخواهد داد، بلکه از برکات و اثرات دنیایی و اخروی آن بهره مند خواهد بود.

در دین اسلام علاوه بر اینکه احادیث و روایات زیادی در مورد جزئیات سبک زندگی از جمله پوشش وجود دارد؛ اما در انتخاب طرح و مدل و رنگ آن با رعایت حدودی خاص، افراد را آزاد گذاشته است تا خود آنچه که شایسته تر است انتخاب نمایند. ویژگی مهمی که باید در نظر گرفت این است پوشش ما در جامعه نباید جلب توجه کند.

 استاد مطهری معتقد است: «شرافت زن اقتضا می کند که هنگامی که از خانه بیرون می رود متین، سنگین و با وقار باشد، در طرز رفتار و لباس پوشیدنش هیچ گونه عمدی که باعث تحریک و تهییج شود به کار نبرد، عملاً مرد را به سوی خود دعوت نکند، زباندار لباس نپوشد، زباندار راه نرود، زباندار و معنی دار به سخن خود آهنگ ندهد، چه آنکه گاهی اوقات ژست ها سخن می گویند، راه رفتن انسان سخن می گوید، طرز حرف زدنش یک حرف دیگری می زند.» (مسئله حجاب، ص ۹۳)

منبع:سایت باحجاب

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)