نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت
۰

معرفی ۵ کتاب با موضوع حجاب

کتابخانه اسلامی حجاب

معرفی ۵ کتاب با موضوع حجاب

معرفی ۵ کتاب با موضوع حجاب

وقتی وارد یک کتاب فروشی می شوید کتاب های مختلفی با موضوعات گوناگون وجود دارد. به طوریکه انتخاب یک کتاب مناسب، که هم دارای محتوای قوی بوده و هم با سلیقه شما هماهنگی داشته باشد کار دشواری است. اگر کتابی از جذابیت کافی برخوردار نباشد؛ مخاطب نه تنها از خواندن ادامه آن کتاب دلسرد می شود؛ بلکه حتی ممکن است به طور کلی کتاب خواندن را کنار گذارد.

در سال های اخیر یکی از موضوعاتی که در عرصه کتاب و نویسندگی مورد اقبال قرار گرفته و آثار زیادی حول آن به چاپ رسیده است بحث حجاب است. اگرچه تعداد کتاب هایی با موضوع حجاب و عفاف در بازار بسیار زیاد است. اما همه آن ها از نظر کیفیت و محتوا قابل قبول نیستند. در ادامه، سایت با حجاب به معرفی ۵ عنوان کتابی می پردازد که در حوزه حجاب و عفاف از محتوای مناسبی برخوردار هستند و هر کدام از این کتاب ها مخاطبان خاص خود را دارد.

۱- عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی- اسلامی

این کتاب گزیده ایی از بیانات حضرت آیت الله سید علی خامنه ایی رهبر معظم انقلاب اسلامی است که به کوشش امیر حسین بانکی جمع آوری شده و در ۵ فصل با عناوین، عفت و حیا، روابط زن و مرد، حجاب و پوشش، کشف حجاب و بی بند و باری و روش برخورد با بی بند و باری به چاپ رسیده است. ناشر این کتاب انتشارات انقلاب اسلامی است و هزینه خرید آن ۷۰۰۰ هزار تومان است. نکته مثبت این کتاب این است که همه سلایق را در بر می گیرد.

 

کتاب حجاب

 

۲- پوشش اسلامی، چالش ها و راه کارها

این کتاب نوشته جناب آقای حسن بنیانیان با رویکردی به مهندسی فرهنگی نوشته شده است. مطالعه این کتاب گرچه برای عموم افراد اعم از زن و مرد مفید است اما نویسنده تلاش کرده تا بحث را متناسب با نیاز مدیران مراکز فرهنگی، آموزشی، مربیان تربیتی، و همه کارشناسانی که در حوزه مسائل فرهنگی و آموزشی تلاش می کنند تبیین نماید.

این کتاب متشکل از ۵ فصل با عناوین، آسیب های بدحجابی، پیامدهای آزادی جنسی در جهان، مبانی نظری برای تعیین راهبردهای اصلاح و بهینه سازی پوشش اسلامی، بررسی عوامل تضعیف کنده فرهنگ عفاف و حجاب و راهبردها، خط مشی ها و راه کارهای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب است.

ناشر این کتاب انتشارات سوره مهر(وابسته به حوزه هنری) است و قیمت خرید آن ۱۰۹۰۰ تومان است.

 

کتاب حجاب

 

۳- قرار

کتاب «قرار»، تألیف خانم طاهره همیز، استاد و مشاور دانشگاه، فارغ التحصیل رشته فقه و حقوق است. ایشان سال هاست در حوزه مسائل تربیتی و خانواده مشغول به مطالعه و پژوهش است و کتاب حاضر دربرگیرنده تجربیات و دانش نویسنده از جلسات و مشاوره های مختلف او با افراد گوناگون است. این کتاب در قالب نگارشی رمان، با هدف پرداختن به نکات مبتلا به جامعه امروزی به رشته تحریر درآمده است و داستان به شکل گفت وگو و دیالوگ بین استاد (خانم همیز) و دو دانشجوی دختر به نام های فاطمه و سحر است که البته سحر به دنبال یک شکست عاطفی به استاد پناه آورده و فاطمه، دوست سحر، برای گام نهادن در مسیر تعالی به جمع دو نفره آن ها پیوسته است.

این کتاب مناسب افرادی است که علاقمند به خواندن رمان هستند. کتاب «قرار» در ۱۳ فصل و ۱۶۰ صفحه، توسط انتشارات بصیر منتشر شده است و قیمت آن ۵۰۰۰تومان است.

 

کتاب حجاب 

۴- دختران آفتاب

کتاب داستانی «دختران آفتاب» نوشته امیر حسین بانکی، محمد دانشگر و محمد رضا رضایتمند است و این سه نویسنده برای نگارش این کتاب از مشاورانی چون سید مهدی شجاعی، حجت الاسلام صادق‌زاده و استاد سیدابوالقاسم ژرفا بهره گرفته اند.

«دختران آفتاب» اگرچه روالی داستانی دارد، اما تحقیقی روان شناختی، جامعه شناختی، فرهنگی و دینی درباره زنان است. دختران آفتاب خواسته است که زن و منزلت، شخصیت و هویت او را بشناساند؛ به خودش، به مَردَش، به جامعه اش و به تاریخ گذشته و سرنوشت آینده اش؛ همان گونه که هست و همان گونه که باید باشد.

این کتاب تنها کتابی است که در زمینه حجاب و سبک زندگی نظر رهبر انقلاب را به خود جلب کرده است و برای آن تقریظ نوشته اند.

دختران آفتاب با سبک رمان گونه ی خود مناسب اقشار رمان خوان جامعه است. این کتاب توسط  انتشارات سروش به چاپ رسیده و هزینه تهیه آن ۱۵۵۰۰ تومان هست.

 

کتاب حجاب

۵- راز یک فریب

این کتاب در شش فصل توسط یوسف غلامی به نگارش درآمده است. عناوین این شش فصل عبارتند از: رؤیای امنیّت زنان، زنان در اسارت خردسالان، خواب مغناطیسی زنان و به اسارت درآوردن مردان، نقّاشی خدا، هراس و شهامت زنان، پوشش زنان، مهار مردان.

کتاب راز یک فریب در انتشارات لاهیجی قم به چاپ رسیده و با قیمت ۲۵۰۰ تومان در بازار به فروش می رسد.

 

کتاب حجاب

منبع:سایت باحجاب 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)