نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت
۰

تربیت فرزندی به نام ((پو))

بشقاب های توخالی فضای مجازی

تربیت فرزندی به نام ((پو))

چکیده: پو یک موجود قهوه‌ای باشکلی بصورت کدو و با چشم‌های بزرگ با دو جنس مذکر ومونث می‌باشد. که طرفداران این بازی فقط کودکان نبوده بلکه بسیاری از بزرگسالان نیز جزو علاقه مندان پَروپاقرص این بازی محسوب می‌شوند.

امروزه درجوامع بشری با پیشرفت علم وتکنولوژی مردم جهان نیز نوع زندگی و روش زیستن خود را با این علوم وپیشرفت‌ها مطابقت می‌دهند. وبا علوم روز جهان زندگی می‌کنند.و نحوۀ زندگی وتعاملات آنها نیز در پرتو این پیشرفتها دستخوش تغییر می‌گردد. که این نوع زیستن طبیعتا درکشور مانیز اتفاق می‌افتد. یعنی امروزه حتی در دورترین نقاط کشوربه روزترین تکنولوژی‌های علمی از رسانه‌ای، کامپیوتری، مدل لباس، انواع گوشی‌ها، ورژن‌های جدید نرم افزارها یافت می‌شود، که با این حساب این ابزار آثار بسیاری در نوع زندگی و روش زیستن افراد جامعه دارد. یکی از عوامل موثر در این امور گوشی‌ها با قابلیت‌های بسیار بالایی که توانایی نصب انواع نرم افزارها و بازی‌ها را دارد.

بنابه گفته کارشناسان معایبی که بازی‌های کامپیوتری وگوشی‌ها بر زندگی افراد دارد به این شرح می‌باشد:

1ـ تقویت حس پرخاش‌گری

2ـ انزوا طلبی 

3ـ تنبل شدن ذهن

4ـ پیامد منفی در روابط خانوادگی 

5ـ افت تحصیلی

6ـ زمینه ساز ازخود بیگانگی[1]

اما امروزه یک نوع بازی دیگر در گوشی‌های باسیستم عامل اندروید رواج یافته که کشورعزیزمان ایران از حیث علاقه مندان به این بازی دررتبۀ سوم قرار دارد. وآن بازی پرطرفدار به نام ((پو)) می‌باشد. ((پو)) یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایل است که توسط پل سلامه لبنانی 24 ساله طراحی شده و بین بازی‌ها جزو یکی از رکوردداران است. [2]

پو یک موجود قهوه‌ای باشکلی بصورت کدو و با چشم‌های بزرگ با دو جنس مذکر ومونث می‌باشد. که طرفداران این بازی فقط کودکان نبوده بلکه بسیاری از بزرگسالان نیز جزو علاقه مندان پَروپاقرص این بازی می‌باشند.

در بازی پو، شما باید این فرزند کوچک خود را به بزرگسالی برسانید البته در هر موقعیتی باید شرایط را برای او فراهم کنید. مثلادرمواقعی که گرسنه است بایدبه او غذا بدهید، یا او را به حمام ببرید، یا اینکه او را خواب کنیدیا در مواقعی او را باید به پارک برده و با او بازی کنید ویا به فروشگاه بروید وبرای او خرید کنید، این بازی طوری طراحی شده که انگار شما درحال بزرگ کردن کودکی هستیدکه متعلق به شماست وفرزند شمامحسوب می‌شود. تاجایی که این احساس فرزندی پو را می‌توان از علاقه مندان به این بازی مشاهده کرد. مثلا برخی از نظرات مخاطبان این بازی گواه این مدعاست:

ـ کی می دونه پو چطوری می تونه ازدواج کنه؟ دلم می خواد بچه مو توی لباس دامادی ببینم!

ـ وقتی سیر شده و میخوام بهش غذا بدم و اون میگه: «نه» دلم میخواد بپرم توی تبلت بغلش کنم!

ـ من خودم یه پسر دارم برای همین پوی دختر انتخاب کردم. آخه دخترا بابایی هستن . پوی من هم خودشو برام لوس میکنه و منم نازشو میخرم.

اگرچه این بازی بسیار آرام بوده ودر فضای بسیار لذت بخشی انجام گرفته که حتی در نگاه اول اینطور به ذهن می‌آید، که این بازی بسیار مناسب برای فرزندان یا حتی خانواده‌ها محسوب می‌شود، که دور از فضاهای خشن وآلودۀ بسیاری از بازی‌ها می‌باشد. اما این بازی آرام این روزها فرزندخوانده بسیاری از خانواده‌ها شده و بسیاری از افراد به اندازه‌ای درگیر این بازی مجازی شده‌اند که زندگی واقعی خود را فراموش کرده‌اند. در مسیر بزرگ شدن پو، والدینش حاضر به هر کاری می‌شوند. در حقیقت بازی پو، برای جامعه غرب و جبران نداشتن فرزند برای کسانی است که می‌خواهند حس فطری والد بودن را تجربه کنند. اما این روزها در برخی از خانواده های ایرانی که فرزند واقعی نیز وجود دارد، فرزند فراموش می‌شود چرا که فکر و ذهن زن و مرد می‌شود این «فرزند مجازی»!

 

اما آسیب های این بازی در ظاهر آرام، که می‌توان به آن اشاره کرد:

1ـ ازبین بردن فرهنگ صله رحم و ارتباط باهم نوع:

در این بازی از ارتباطات خانوادگی و خویشاوندی خبری نیست و فردگرایی ترویج‌ شده وهمچنین در این بازی، احساس نیاز برای یافتن دوستان و خدمت به هم‌نوعان را پدید نمی‌آورد. گویی در میان نیازهای پو، بازی با کودکان دیگر نیز جایی ندارد.

2ـ تبلیغ سبک زندگی غربی:

یکی از نکات قابل تامل در بازی پو غربی بودن آن است. برای مثال هنگام خرید غذا برای پو، این بازی امکان انتخاب از پنج نوع غذا را که عمدتا فست فود و غربی هستند، به فرد می‌دهد.

قیمت هر یک از مواد غذایی مانندقیمت واقعی آن است. از طرفی، در قسمت تن‌پوش‌های پو، دو گزینه آخر مخصوص مناسبت‌های کریسمس و‌ هالووین است که سبک زندگی غربی را به یاد می آورد.

3ـ ترویج فرهنگ مصرف گرایی:

یکی از عمده آسیب‌های این بازی رواج مصرف گرایی بوده، که هر چه بیشتر باشد امتیاز بیشتر نصیب فرد می‌شود، که برای داشتن پول بیشتر و به دنبال آن خرج کردنش، باید مصرف گرا باشی  که این ‌بار این فرهنگ بد و غلط  را از طریق رسانه‌ای به نام بازی پو وارد عمل شده‌اند.

4ـ صرف وقت بسیار برای این بازی:

این بازی مانند بازی‌های دیگر آنقدر جذاب است وقتی شما شروع به بازی می‌کنیدمدت زمان صرف شده برای این بازی را متوجه نشده تاجایی که می‌بینید این بازی وقت بسیاری را از شما گرفته است.

5ـ بی رغبتی به فرزند دار شدن یاحتی فراموش کردن فرزندان خود:

این بازی که نوعی پرکننده خلاء بی‌فرزندی در جامعه غرب می‌باشد، ترویج این فرهنگ را با پر کردن زمان افراد برای مصرف وقت خود برای انجام این بازی تشکیل می‌دهد. و آهسته آهسته بصورت فرهنگی در کشورمان گنجانده می‌شود.

 

باتوجه به این آسیب‌ها باید به نوع تعامل خود بالاخص فرزندانمان با بازی‌های کامپیوتری ونوع تاثیرگذاری آنها بر نوع زندگیمان و رفتارمان با اطرافیانمان متوجه بوده ظاهر آرام بعضی بازی‌ها یک نوع ساده انگاری در ما ایجاد نکند و از هرنوع اثرگذاری این نوع بازی‌ها بر خود واطرافیانمان جلوگیری کنیم تا این نوع رفتارها نوعی فرهنگ در زندگی ما نشده وهمچنین برنوع روش زندگی ما تغییر ایجاد نکند.

منبع بیشتر برای مطالعه:

سایت تبیان، ((پو)) فرزند مجازی شما

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)