نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت
۰

خشونت و بی‌بند و باری؛ ره‌‌آورد بازی‌های رایانه‌ای غربی

معروف نیوز

خشونت و بی‌بند و باری؛ ره‌‌آورد بازی‌های رایانه‌ای غربی

به گزارش بخش خبر سایت دفتر امور تربیت اخلاقی به نقل از خبرگزاری حوزه، دکتر بهروز مینایی، در دومین همایش آسیب شناسی بازی های رایانه ای غربی، در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، گفت: رهبر معظم انقلاب توجه خاص و دقیقی به موضوع بازی های رایانه ای در بعُد فرهنگی دارند و بارها خطرات این نوع بازی ها را در ابعاد فکری و عقیدتی تذکر داده اند.

وی با بیان این که بازی های رایانه ای واقعیتی است که در جامعه وجود دارد و به مقتضای زندگی شهر نشینی در حال پیشروی است، ابراز داشت: صنعت بازی های رایانه ای، سومین صنعت پول ساز در جهان است

مینایی با اشاره به این که این صنعت برای اولین بار با نام "کنسول سگا" در دهه 60 وارد ایران شد، ادامه داد: در دهه 70 اولین بازی رایانه ای با نام "کربلا" با رویکرد اسلامی و مذهبی، برای مقابله با بازی های غربی، در کشور تولید شد.

وی با بیان این که در حال حاضر در کشور حدود 200 موسسه مانند بنیاد ملی بازی های رایانه ای، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موسسه تبیان و ... در حال ساخت بازی های رایانه ای اسلامی و رقابت با شرکت های غربی و صهیونیستی هستند، تصریح کرد: اگرچه این موسسات تاکنون توانسته اند بازی هایی را برای مقابله با هجمه غرب و تبیلغ دین اسلام به کشورهایی چون آمریکا صادر کنند، اما این فعالیت ها کافی نیست.

رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازیهای یارانه، نبود متولی خاص پردارش بازی های یارنه ای، حمایت نکردن از تولیدات داخلی، رشد قارچ گونه این بازی ها در فضای مجازی و گیم نت ها و رقابت نامناسب شرکت های داخلی با شرکت های خارجی از دلایل گران بودن بازی های تولید داخل و مشکلات این عرصه بر شمرد.

این کارشناس IT با اشاره به محتوای مخرب بازی های غربی، یادآور شد: بی توجهی به ارزش های دینی - اسلامی، تبلیغ فرهنگ سکولار غرب، نسبت دادن تروریست به مسلمانان، حمله به مقدسات مسلمانان، حمله به تهران، نسبت دادن نافرمانی از دین و قابل هدایت نبودن نیروهای مذهبی چون سپاه و بسیج، استفاده از خشونت به نحو بسیار شدید، بهره بردن از محرک های جنسی و القاء ترس، اضطراب و وحشت از جمله محتوای بازی های رایانه ای تولید شده غربی – صهیونیستی است.

رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای، با تاکید بر این که بازی های غربی با حمایت صهیونیست ها تولید و جزء ترویج خشونت، رواج بی بند و باری، تبلیغ سکولار در بین جوانان، تخریب معنویت، رواج خود کشی در جامعه و ...، ره آورد دیگری ندارند، بر توجه بیشتر خانواده در خرید این بازی ها تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی انستیتوی بازی های ملی رایانه ای و فعالیت 350 پژوهشگر و 30 تیم دانشجویی در این عرصه، ابراز داشت: پروانه ساخت 58 بازی یارانه ایرانی صادر شده تا بتوانند با شرکت های خارجی به مقابله بپردازند .

مینایی در خاتمه با بیان این که در حال حاضر ایران در زمینه تولید بازی های رایانه ای، رتبه اول در بین کشورهای اسلامی را در اختیار دارد، گفت: سال 88 نظام محتوا سنجی بازی های رایانه ای غربی در کشور طراحی شد.

برچسب ها معروف نیوز

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)