نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت
۰

روابط پنهانی در فضای مجازی و کاهش سن جرم، نگران کننده است

امربه معروف نهی ازمنکر معروف نیوز

روابط پنهانی در فضای مجازی و کاهش سن جرم، نگران کننده است  

 

رئیس پلیس خراسان رضوی، با بیان این مطلب گفت: هفته بسیج فرصتی است تا با تدبر در وضعیت موجود بتوانیم جامعه را در برابر تهدیدها و آسیب های اجتماعی و تهاجمات فرهنگی بیگانگان ایمن کنیم.

سرداربهمن امیری مقدم با اشاره به کاهش سن جرم، افزود: امروز کاهش سن بزهکاری بسیار نگران کننده است؛ بنابراین نهادهای خانواده و مدرسه باید با واقع گرایی در این زمینه برای پیشگیری اصولی از آسیب های اجتماعی چاره اندیشی کنند تا فرهنگ پیشگیری از جرم و پیگیری علمی معضلات اجتماعی در جامعه نهادینه شود.

وی همچنین بسیج و فرهنگ بسیجی را نمادی از نظام انگیزشی در جامعه دانست و تصریح کرد: جامعه امروز ما به تفکر بسیجی و آرمان های مقدس آن بیش از پیش نیازمند است تا بتواند در برابر جنگ نرم دشمن که هدف آن ترویج بی بند و باری، فسادهای اخلاقی و برقراری روابط پنهانی در فضاهای مجازی است، مقابله کند.

مقام ارشد انتظامی استان همچنین به سرقت های خیابانی، اعتیاد به موادمخدر توهم زا و پیچیدگی جرایم در فضای سایبری اشاره کرد و گفت: این ها از جمله نگرانی هایی است که باید عموم مردم برای مقابله با آن بسیج شوند، اما این امر تنها با یک هوشمندی مدبرانه امکان پذیر است که آن هم نیازمند تفکر بسیجی خواهد بود.

سردارامیری مقدم نقش خانواده ها را درجلوگیری از کجروی های اجتماعی بسیار مهم ذکر کرد و افزود: تبعیض و فاصله های عاطفی در برخی خانواده ها موجب شده است تا متوسط سن متهمان به ۱۶ تا ۲۸سال برسد که این موضوع زنگ خطری جدی برای جامعه محسوب می شود و رسانه ها نیز باید نقش تأثیرگذار خود را در این رابطه ایفا کنند؛ چرا که در حال حاضر نیازمند فاصله گرفتن از آرمان گرایی هایی هستیم که می تواند ما را از واقع گرایی دور کند، بنابراین اطلاع رسانی دقیق و شفاف رسانه ها و توجه جدی سیستم آموزشی و همچنین نهاد خانواده می تواند در آگاه سازی جوانان و نوجوانان در برابر خطرات و آسیب های اجتماعی نقش مهمی را ایفا کند.

منبع:سایت ستاداحیای امربع معروف ونهی از منکرخراسان رضوی

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)