نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت
۰

بی حجابی به جاهای رسوا و خطرناکی می‌رسد

علمای دین حجاب امربه معروف نهی ازمنکر

بی حجابی به جاهای رسوا و خطرناکی می‌رسد

چکیده: حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد از سخن برخی برای اقناع کردن مردم برای حفظ حجاب و افزایش جمعیت گفت: کسانی که حرف از اقناع در جاهایی که مایل نیستند می‌زنند در واقع کلاه سر خود می‌گذارند؛ در تمام دنیا مصالح کشور زیر قانون رفته و قانون نیز اعتبار به ضمانت اجرایی دارد، قانون را نمی‌شود گفت هر فردی می‌خواهد انجام دهد.
بی حجابی

رهروان ولایت ـ حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، در مدرسه امیرمؤمنان(ع) با اشاره به فرازهایی از وصیت‌نامه امام علی(ع) به فرزندان شان که در آن نسبت به فراموش نکردن جهاد با مال، جان و زبان تأکید کرده اند، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از شاخه‌‌های جهاد با زبان دانست.

وی گفت: این روزها عده‌ای اصرار دارند امر به معروف و نهی از منکر را بی رنگ و کم رنگ کنند، تعایبر عجیبی می‌کنند که در مسأله حجاب شما مردم را اقناع و قانع کنید که حجاب خوب است، فشار نیاورید، در ‌افزایش جمعیت مردم را اقناع کرده و فشار نیاورید تا مردم قانع شده و افزایش جمعیت صورت گیرد.

این مرجع تقلید تأکید کرد: من نمی‌دانم چرا در این‌گونه مسائل باید مردم را اقناع کرد ولی در مسأله‌ای همانند جنگل زدایی می‌گویند باید سخت‌ترین مجازات ها برای کسانی که آن‌ها را نابود می‌کنند در نظر گرفته شود تا این سرمایه ملی حفظ شود، چرا در این‌گونه مسائل مجازات و در مسأله دیگر اقناع باشد؟

وی ادامه داد: شما مردم را قانع کنید که جنگل‌‌ها سرمایه است، قانع کنید که مالیات برای اداره ممکلت لازم است، چرا فشارهایی می‌آورید که پدر برخی در می‌آید.

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این‌که در مسائل راهنمایی و رانندگی نیز مردم را قانع کنید تا مقرارت را رعایت کرده و از چراغ قرمز عبور نکنند، خاطرنشان کرد: چرا این همه جریمه‌های سفت و سخت، مراقبت کامل، دستورات و مأمور دارید.

وی تأکید کرد: کسانی که حرف از اقناع در جاهایی که مایل نیستند می‌زنند در واقع کلاه سر خود می‌گذارند؛ در تمام دنیا مصالح کشور زیر قانون رفته و قانون نیز اعتبار به ضمانت اجرایی دارد، قانون را نمی‌شود گفت هر فردی می‌خواهد انجام دهد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی اقناع کردن را برای گروهی اثرگذار دانست و بیان داشت: ممکن است ۵۰ تا ۸۰ درصد مردم اقناع شوند، حال تکلیف بقیه که اقناع نشده‌اند چه می‌شود، با این وجود بگذاریم در مسأله جنگل‌زدایی، مالیات و دیگر مسائل افراد هر کاری می‌خواهند بکنند.

وی ادامه داد: اقناع برای گروهی است؛ شل کردن مسأله حجاب با این بهانه اشتباه بزرگی است، بهترین راه نیز این است که دولت از ادارات و نهادهای زیر نظر خود شروع کند؛ مسأله بی حجابی به جاهای رسوا و خطرناکی می‌رسد، مسائل مربوط به جمعیت به جاهای خطرناک می‌رسد و مسائل دیگر که نمی‌خواهم عرض کنم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار داشت: به ویژه نمایندگان مجلس مراقب باشند، به عقیده بنده مجلس کنونی اثر فراوان دارد برای این‌که نامتعادل‌ها را مقداری متعادل کند تا از مسیر تعادل خارج نشوند.

وی تصریح کرد: کنار گذاشتن امر به معروف و نهی از منکر به سبب این‌که مملکت در این باره مسؤولیت دارد، مسؤولان انتظامی انجام می‌دهند، شما چکار دارید به کار مردم و امثال این توجیهات اشتباه است، چرا که اساس اسلام بر امر به معروف، نهی از منکر و جهاد زبانی است.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع) ترک امر به معروف و نهی از منکر را سبب مستجاب نشدن دعای نیکان در هنگام نزول بلا خواند و گفت: برخی خیال می‌کنند امر به معروف و نهی از منکر تنها خشونت است، خشونت نیست، افراد چموش نیز در برابر امر به معروف و نهی از منکر مؤدبانه، محترمانه عکس العمل نشان نمی‌دهند.

وی ادامه داد: خواهران و برادران امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنند، رسانه‌ها این فریضه الهی را فراموش نکنند، نمایندگان دولت و مجلس بدانند اگر این دو وظیفه فراموش جامعه فاسد می‌شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه سخنانش با بیان این‌که روایات نسبت به شب بیست و سوم تأکید فراوانی می‌کنند، گفت: قدر این شب‌ را دانسته و از آن استفاده کنیم.

وی افزود: خدا برای دعوت بندگان به سوی خود افزون‌بر مشوق‌ها و نعمت‌های دنیایی و آخرتی مشوق‌های دیگری همانند شب قدر را قرار داده است که این کار سبب نزدیک شدن به خدا، تهذیب نفوس و دوری از هوای نفس شیطانی می‌شود.

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به مستحب بودن قرائت سوره عنکبوت در شب بیست و سوم برنامه‌های توحیدی و توبه را از محتوای این سوره دانست، اظهار داشت: این سوره امتحان شدن افراد را بیان می‌کند؛ قانون امتحان جاودانه‌ بوده و پیشینیان نیز امتحان شد‌ه‌اند.

وی افزود: امیرمؤمنان(ع) می‌فرمایند«دعا نکنید که خدایا مرا امتحان نکن، دعا کنید خدایا ما را در امتحانات کمک کرده تا پیروز شویم»، این عالم عالم امتحان بوده و با امتحانات بشری متفاوت است؛ امتحانات الهی بر عکس امتحانات بشری زمان دار نبوده و موادشان محدود نیست.

این مرجع تقلید با بیان این‌که تمام دوران زندگی فرد زمان امتحان الهی است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال افراد را با ایمان، جوانی، عبادت، نماز،‌ روزه، وجوهات شرعی، مال، مقام، آبرو، سلامتی، بیماری، داشتن فرزند، نداشتن فرزند، توان علمی و دیگر مسائل امتحان می‌کند.

وی یادآور شد: فرد همیشه جوان، رییس جمهور، وزیر و نماینده مجلس نیست، این‌ها دوران امتحان است؛ سعی کنید از امتحان آبرومند بیرون بیاید، چرا که نتیجه امتحان معیار ثواب و عقاب الهی است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان آیه ۴۱ سوره عنکبوت تکیه بر توان، علم، دانش و مقام را همانند تکیه بر تار عنکبوت خواند و بیان داشت: تکیه گاه ثابت و جاویدان ذات پاک خدا است، در مشکلات نباید به غیر خدا تکیه کرد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال اخلاص و تلاش حداکثری را عاملی برای گرفتن دست بندگانش و هدایت به راه مستقیم و سعادتمند بیان می‌کند؛ هدایت الهی به دو گونه هدایت به طریق و رساندن به مقصد است، هدایت به سوی طریق عمومی بوده و شامل همه افراد می‌شود.

مفسر برجسته قرآن کریم در پایان سخنانش گفت: گرفتن دست برای رساندن به مقصد سبب می‌شود فرد در پیچ و خم‌های زندگی گمراه نشده و اسیر چنگال شیاطین جن و انس نشود، وقتی هم فرد به مقصد رسید حقایق را دیده و می‌شنود.

منبع : رسا

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)