نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت

۲۰ مطلب در خرداد ۱۴۰۳ ثبت شده است

۰

بالاتراز ایثار جان

معروف نیوز رهبری انقلاب

بالاتراز ایثار جان

بالاتر از ایثار جان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:اگر به حکمت مندرج در عید قربان توجه شود، خیلی از راهها برای ما باز میشود. بالاتر از ایثار جان، در مواردی ایثار عزیزان است. حضرت ابراهیم علیه‌السلام در راه پروردگار، به دست خود عزیزی را قربان میکرد؛ آن هم فرزند جوانی که خدای متعال بعد از عمری انتظار به او داده بود. ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
بخش زن و خانواده (ریحانه) پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان، لوح «بالاتر از ایثار جان» را منتشر می‌کند.

۰

خط حزب‌الله ۴۴۹ | برائت بدون مرز

معروف نیوز رهبری انقلاب

خط حزب‌الله ۴۴۹ | برائت بدون مرز

خط حزب‌الله ۴۴۹ | برائت بدون مرز

* شماره چهارصد و چهل و نهم هفته‌نامه خط حزب‌الله منتشر شد.

* خط حزب‌الله در گزارش این هفته، به مناسبت پیام حج حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به حجاج بیت‌الله الحرام و تأکید رهبر انقلاب بر برائت در حج امسال به این سؤال پاسخ 
داده است که چگونه می‌توان با تمسک با روح حج عرصه را بر جلادان غزه تنگ کرد؟

* یادداشت این هفته‌ی خط حزب‌الله، در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با عنوان «۸ تیر؛ حماسه‌ای با یک اولویت دو ملاک» الزامات تحقق مشارکت بالا و انتخاب خوب با دو معیار نزدیکی و توانایی کار در جهت ملاک‌های انقلاب را بررسی کرده است.

* این شماره‌ هفته‌نامه خط‌ حزب‌الله به روح مطهر شهید نیروی انتظامی ستوان یکم اصغر خلیل‌مهر تقدیم می‌شود.
۰

مقام معظم رهبری:اول افزایش مشارکت،بعدانتخاب خوب

بانک فیلم معروف نیوز رهبری انقلاب

مقام معظم رهبری:اول افزایش مشارکت،بعدانتخاب خوب

مقام معظم رهبری:اول افزایش مشارکت،بعدانتخاب خوب

بسم الله الرّحمن الرّحیم(۱)

اوّلاً خیلی خوش آمدید. واقعاً دیدار جوانهای برجسته و نخبه و آماده‌ی کار، برای هر انسانی شادی‌آور و خرسندکننده و امیدوارکننده است. بنده به جوانها خیلی اعتقاد دارم. خیلی‌ها هستند ــ من میفهمم و میبینم در صحبتهایی که با مسئولین در طول سالها داشته‌ایم ــ درست نمیتوانند درک کنند ارزش انگیزه‌های جوان و جوانی را؛ اینها خیلی امیدی به جوانها ندارند. بنده خیلی امیدوارم به جوانها.

اوّلاً شماها یک ثروتید برای کشور؛ مجموعه‌ی جوان، بخصوص جوان نخبه، واقعاً برای کشور یک ثروت است. و درست است که مدال اهمّیّت دارد ــ خب این مدالها ارزش دارد و هر کدام از اینها مایه‌ی افتخار است ــ امّا ارزش نخبه خیلی متفاوت با ارزش مدال است، ارزش نخبه خیلی بالاتر از این حرفها است.

شماها میتوانید یک فضای نامطلوب را تبدیل کنید به یک فضای صد درصد مطلوب. شما میتوانید تاریخ را عوض کنید؛ تاریخ را میتوانید عوض کنید. متأسّفانه مطالعات تاریخی شماها کم است؛ غالباً مطالعات تاریخی جوانها کم است. اگر تاریخ بخوانید، می‌بینید که تاریخ فرازونشیب‌هایی دارد و کشور ما که مرکز تحوّلات گوناگون تاریخی است، یک جاهایی واقعاً بکلّی کأنّه از روی نقشه پاک شده؛ یعنی وضع کشور این‌جوری بوده. بعد، شما می‌بینید که ناگهان ــ بعد از یک برهه‌ای؛ حالا متفاوت [است] ــ همین موجودی که در واقع نیست شده بود، آن‌چنان شکوهی پیدا میکند، آن‌چنان عظمتی پیدا میکند که وقتی نگاه میکنید، می‌بینید عامل انسانی در اینجا مؤثّر بوده. در «عامل انسانی»، مطلقاً نباید ذهن انسان برود به سیاست و سیاسیّون و حکّام و زمامداران؛ نه، آنها هم در یک مواردی تأثیر داشتند، تأثیراتشان بد نبوده؛ عامل انسانی علمی، فکری، اخلاقی و معنوی [از جمله‌ی] این عوامل بوده و [کشور] با اینها اوج گرفته.

از دوره‌ای که استعمار در کشور ما وارد شد ــ البتّه ما رسماً مستعمره نشدیم، لکن در معنا استعمار بوده؛ یعنی تسلّط حکومتها و فرهنگهای بیگانه وجود داشته در کشور ــ کشور رو به انحطاط و سقوط رفت؛ یعنی مثلاً از سالهای ۱۸۰۰ میلادی که مأمور انگلیسی اوّل‌بار از هند وارد کشور شد و از بندرعبّاس یا بوشهر که وارد شد ــ حالا من درست یادم نیست ــ شروع کرد به افساد؛ یعنی از همان اوّلِ ورودش، به آن حاکم شهر اوّل که رسید رشوه داد، آن را از خود کرد، بعد به کمک او به شهر دوّم رفت، به او رشوه داد، تا رسید به تهران که به شاه رشوه داد، به شاهزاده‌ها رشوه داد! زمان فتحعلی‌شاه؛ یعنی بتدریج اینها مسلّط شدند، فرهنگ ما را بردند، از رشد علمی ما را محروم کردند، از لحاظ فهم سیاسی و انگیزه‌ی سیاسی ما را در مراحل خیلی پایین و پست نگه داشتند، تا انقلاب شد.

انقلاب درست به عکسِ آن مسیر حرکت کرد؛ انقلاب در کشور جهش ایجاد کرد. جهشهای انقلاب جهشهای واضح و روشنی است؛ شما در زمینه‌ی سیاسی این جهش را می‌بینید، در زمینه‌ی علمی می‌بینید، در زمینه‌ی فنّاوری می‌بینید، در زمینه‌ی اخلاق اجتماعی این جهش را می‌بینید؛ در همه‌ی این جهات، انقلاب جهش ایجاد کرد. انقلاب را چه کسی به وجود آورد؟ نیروی انسانی، عمدتاً هم جوان؛ یعنی نقش نیروی انسانی این است. و هر چه این جوان بیشتر اهل فکر و اهل تصمیم و عزم راسخ باشد، این تأثیر عمیق‌تر و بیشتر خواهد شد. شما در دعای کمیل میخوانید: قَوِّ عَلىٰ‌ خِدمَتِکَ‌ جَوَارِحی؛ اوّلش این است. خب جوان جوارح محکم‌تری دارد دیگر. وَ اشدُد عَلَى العَزیمَةِ جَوانِحی؛(۲) دل من را با قدرت تصمیم‌گیری محکم کن. قدرت تصمیم‌گیری در جوان بیشتر است. تا آخر؛ حالا دیگر نمیخواهم دعای کمیل را برایتان معنا کنم. جوان این‌جوری است.

شماها میتوانید کشور را تغییر بدهید، میتوانید در جهت خوب حرکت بدهید؛ نگرانی‌هایی دارید، میتوانید در راه رفع این نگرانی‌ها واقعاً تلاش کنید. منتظر هم نمانید که یکی مثل من به شما بگوید برای رفع نگرانی‌ها چه‌ کار کنید؛ نه، فکر کنید دیگر؛ فکر کنید، راه را پیدا کنید، اجتماع کنید، همکاری کنید، همفکری کنید و برای رفع موانع، راه پیدا کنید؛ راه‌های فکری پیدا کنید، راه‌هایی که مناسب شما است پیدا کنید. به نظر من، شماها خیلی کار میتوانید انجام بدهید.

من دو نکته یادداشت کرده‌ام که به شما بگویم. یک نکته‌اش این است که نخبگی یک جریان است، یک مسیر است، یک نقطه‌ی ثابت نیست؛ این نکته‌ای بود که یکی از دوستان هم اشاره کردند و من خیلی خوشم آمد. این‌طور نیست که بگوییم حالا که ما نخبه شده‌ایم، قضیّه دیگر تمام شد؛ این شروع کار است، شروع یک جریان است. شما مدال‌آوری داشتید یا فرض بفرمایید که در کنکور مثلاً‌ رتبه‌ی بالا داشتید؛ این شروع یک جریان است، باید در این جریان پیش بروید. «پیشرفت در این جریان» به معنای چیست؟ به معنای خلّاقیّت است؛ خلّاقیّت فکری آنجایی که کار فکری میکنید، خلّاقیّت عملی آنجایی که کار عملی میکنید. در زمینه‌ی علم، در زمینه‌ی فنّاوری، در زمینه‌ی گسترش اخلاقیّات و معنویّات باید کار کنید، تلاش کنید. یک مقدار عمده‌ای به عهده‌ی خودتان است، یک مقدار عمده‌ای هم به عهده‌ی مسئولین است؛ یعنی وزارتهای ذی‌ربط تأثیر دارند، بنیاد نخبگان تأثیر دارد، دفاتر نمایندگی تأثیر دارد، مسئولان داخل خود دانشگاه ــ مسئولان گوناگون دانشگاه، مثل رئیس دانشگاه ــ تأثیر دارند؛ نهادسازی باید بشود، جریان‌سازی باید به وجود بیاید. بالاخره به این توجّه کنید که نخبگی پایان کار نیست؛ حالا که نخبه شدید، این شروع یک حرکت و یک جریان است.

یک نکته‌ی دیگری که به نظرم مهم است، این است که کشور ما از حدود سال ۱۳۸۰ یک حرکت علمی را،‌ یک جهش علمی را شروع کرده. البتّه در دهه‌ی ۶۰ و ۷۰ هم کار علمی میشد، امّا از حدود سال ۱۳۸۰ یا یک خرده جلوتر ــ الان درست یادم نیست ــ به‌اصطلاح یک تحریک عمومی‌ای در محیط اساتید و در محیط دانشجوها انجام گرفت، یک حرکت علمی خوبی به وجود آمد؛ به طوری که آمارهای جهانی نشان میداد که ما در سرعت پیشرفت علمی، چندین برابر متوسّط جهانی داریم پیشرفت میکنیم. البتّه من همان وقت هم بارها گفتم(۳) سرعت پیشرفت نکته‌ی بسیار خوبی است، نکته‌ی مهمّی است، امّا نکته‌ی اصلی نیست، برای خاطر اینکه خود پیشرفت باید اتّفاق بیفتد. ما چون عقب‌ماندگی داشته‌ایم، حالا [اگر] همین‌طور در پیشرفت سرعت داشته باشیم، تازه میرسیم به وسط راه، به جلو نمیرسیم؛ ما باید به خطّ جلو و به خطّ مقدّم برسیم.این از سال ۸۰ شروع شده، [امّا] این چند سال آخر دهه‌ی ۹۰ یک مقداری افت پیدا کردیم. اینجا یک آماری به من دادند که من یادداشت کردم و این به نظر من مهم است؛ یعنی جزئی است، امّا حکایت از یک مسئله‌ی مهم‌تری دارد. میگویند ما در سالهای ۹۷ تا ۱۴۰۰، در مسابقات جهانی یا المپیادهای جهانی، جمعاً ۲۶ مدال طلا داشتیم، در حالی ‌که در ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۳۰ نشان طلا داریم؛ یعنی در دو سال، بیشتر از آن چهار سال داریم. بنابراین، باز در این دو سه ساله یک حرکتی پیدا شده، منتها این حرکت کافی نیست؛ احتیاج داریم به یک خیزش علمی. شماها در این زمینه میتوانید واقعاً کار کنید، میتوانید مؤثّر باشید؛ هم خودتان بیشتر تلاش علمی بکنید، هم محیط را آماده کنید. این هم یک مسئله.

و سیاست هم در این زمینه‌ها تأ‌ثیرگذار است؛ یعنی همان‌طور که اشاره کردم، وقتی که سیاست انگلیس‌ها در کشور حاکم شد و غالب شد ــ که حدود دویست سال هم طول کشید؛ تسلّط سیاست انگلیس‌ها در ایران نزدیک به دویست سال طول کشید که البتّه اواخر، آمریکایی‌ها آن را ادامه دادند ــ خیلی به ضرر کشور تمام شد. الان هم ما یک استقلال سیاسی‌ای خوشبختانه داریم؛ یعنی ایران، جمهوری اسلامی، نسبت به مسائل کلّی دنیا دارای منطق و دارای حرف و دارای جایگاه مشخّصی است. ما در قضیّه‌ی فلسطین حرف داریم، در قضایای آمریکا حرف داریم، در مسائل دنیا [مثل] مسئله‌ی نظم نوین جهانی حرف داریم، در قضایای دنیا حرف داریم؛ یعنی حرفی داریم که شنیده میشود؛ یعنی در دنیا می‌شنوند حرف ما را و روی آن حساب میکنند؛ ممکن است خیلی‌ها قبول نکنند، امّا بالاخره روی این حرف حساب میکنند. این استقلال است؛ این را نباید از دست بدهیم. حالا هر دولتی که سر کار می‌آید، یکی از مسائل مهمّش باید این باشد که این استقلال سیاسی را که خوشبختانه به وجود آمده، ما حفظ کنیم.

یکی از دوستان اشاره کردند به مسئله‌ی انتخابات؛(۴) خب انتخابات خیلی مهم است و در درجه‌ی اوّل هم مشارکت مهم است که شما باید ــ چه در محیط‌های دانشجویی، چه در محیط‌های کاری، چه در محیط‌های خانوادگی و مانند اینها ــ هر چه میتوانید تلاش کنید که مشارکت افزایش پیدا کند. بعد هم نگاه کنید ببینید چه کسی به ملاکهای انقلاب نزدیک‌تر است و توانایی کار در جهت ملاکهای انقلاب را دارد؛ اینها را اگر ملاحظه کنید، شاید بتوانید مثلاً یک انتخاب خوبی داشته باشید. امیدواریم ان‌شاءالله خدای متعال آنچه صلاح این کشور و صلاح این ملّت است، به‌آسانی و بی‌دغدغه پیش بیاورد.

من عرایضم را تمام میکنم؛ به همه‌ی شماها مجدّداً خوشامد میگویم و باز هم به دوستانتان که نیامدند و ما محروم شدیم از زیارتشان، سلام میفرستم.

والسّلام‌علیکم‌ورحمةالله



(۱ در ابتدای این دیدار ــ که پس از اقامه‌ی نماز ظهر و عصر به امامت رهبر معظّم انقلاب اسلامی برگزار شد ــ هشت نفر از مدال‌آوران المپیادهای دانش‌آموزی و دانشجویی به بیان دیدگاه‌های خود درباره‌ی مسائل مختلف عرصه‌ی نخبگانی پرداختند.
۲) مصباح المتهجّد، ج ۲، ص ۸۴۹
(۳ از جمله بیانات در دیدار رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فنّاوری (۱۳۹۴/۸/۲۰)
(۴ انتخابات چهاردهمین دوره‌ی ریاست جمهوری که در هشتم تیرماه سال جاری برگزار میشود.

۰

مسابقه غدیرخم پیامی برای تمام نسل ها

مسابقه غدیرخم پیامی برای تمام نسل ها

مسایقه غدیر خم پیامی برای تمام نسل ها 

جشن عید غدیرخم آمل سومین جشن برتر کشور
دومین سال برگزاری جشن بزرگ عید غدیر خم درشهرستان هزار سنگر آمل پایتخت علویان 

حضور(۱۱۰ موکب)فرهنگی - اطعام دهی - خدماتی - کودکان - حجاب و عفاف - شهدا - ورزشی - پزشکی و اجتماعی و فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی مذهبی سنتی  با همکاری هیئات و همه اقشار و مردم ولایت مدار و فهیم آمل با حضور دیگر کشورها در شهرستان هزارسنگر آمل برگزار می شود.
زمان برگزاری : روز ۴ و ۵ تیر ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۸ الی ۲۳ 
 به طول دو کیلومتر از میدان هفده شهریور تا میدان قائم شهرستان آمل
منتظر حضور خانوادگی شما در جشن بزرگ عید غدیر خم شهرستان آمل هستیم 

🌴مسابقه ی غدیرپیامی برای تمام نسل ها🌴

🔸️جایزه برندگان برتر مسابقه کارت هدیه بانکی ۱۰۰ هزارتومانی
🔹️۳۰ نفر برتر (احتمالا تعداد کارت هدیه و برندگان افزایش پیدا می کند)

🔸️مدت پاسخ گویی و شرکت در مسابقه
ازتاریخ : ۱۴۰۳/۳/۲۱ الی ۱۴۰۳/۴/۵ به مدت ۱۵ روز می باشد.
🔸️مسابقه بر روی سامانه تحت وب انجام می شود.
هم زمان با برپایی جشن بزرگ عید غدیرخم شهرستان آمل
🔸️زمان قرعه کشی ساعت ۲۲ شب ۵ تیرماه ۱۴۰۳ به شکل زنده در موکب شهید مدافع حرم دکتر حجت السلام مالامیری
به همراه سایت شهدای نیاک

موکب شهید مدافع حرم دکتر حجت السلام والمسلمین محمدمهدی مالامیری
و سایت شهدای نیاک برگزار می کنند.
مسابقه ی (غدیرخم پیامی برای تمام نسل ها)

زندگینامه شهدای نیاک ←کلیک کنید

زندگــینامه شهیــــد مالامـــیری کجوری ←کلیک کنید

عضویت در کانال اطلاع رسانی مسابقه در ایتا الزامی می باشد.  ←  کلیک کنید

برای شرکت در مسابقه از کلید زیر استفاده کنید و مراحل و مشخصات خواسته شده را به دقت وارد کنید.

شرکت در مسابقه غدیر پیامی برای تمام نسل ها

۰

امام خامنه‌ای:ملت ایران به یک رئیس جمهورفعال،پرکار،آگاه و معتقد به مبانی انقلاب احتیاج دارد.

معروف نیوز رهبری انقلاب امام خمینی ره

امام خامنه‌ای:ملت ایران به یک رئیس جمهورفعال،پرکار،آگاه و معتقد به مبانی انقلاب احتیاج دارد.

امام خامنه‌ای:ملت ایران به یک رئیس جمهورفعال،پرکار،آگاه و معتقد به مبانی انقلاب احتیاج دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در اجتماع عظیم مردم در سی‌وپنجمین سالگرد عروج حضرت امام خمینی(ره) با تبیین اهمیت و برجستگی مسئله فلسطین در دیدگاه‌ها و رویکردهای امام راحل، تأکید کردند: پیش‌بینی ۵۰ سال قبل امام بزرگوار درباره فلسطین، بتدریج در حال تحقق است و عملیات معجزه‌آفرین طوفان‌الاقصی با باطل کردن نقشه وسیع دشمنان برای تسلط بر منطقه و جهان اسلام، رژیم صهیونیستی را در مسیر اضمحلال قرار داده و در پرتو ایستادگی ایمانی و تحسین‌برانگیز مردم غزه، رژیم اشغالگر در مقابل چشم جهانیان در حال ذوب شدن است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با تجلیل از ویژگی‌ها و خدمات رئیس جمهور شهید و قدردانی از حضور پرمعنا و عظیم ملت در تشییع شهیدان خدمت، گفتند: حماسه انتخاباتِ بسیار مهم پیشِ‌رو، مکمل حماسه ملت در بدرقه شهیدان خدمت است و ان‌شاءالله در سایه مشارکت پرشور، آرای بالای ملت و حاکمیت اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی، رئیس جمهوری «پُرکار»، «فعال»، «آگاه» و «معتقد به مبانی انقلاب» برگزیده ‌می‌شود و ضمن پرشدن حفره‌های اقتصادی و فرهنگی، منافع ملت در منطقه و جهان حفظ و تأمین خواهد شد.

در این مراسم پرشور که در حرم مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی برگزار شد، رهبر انقلاب هدف از اجتماع پرشکوه هرساله مردم را تجدید یاد و خاطره امام و بهره‌گیری از درس‌های ایشان برای اداره و پیشرفت کشور و تحقق اهداف انقلاب خواندند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اولین بخش از سخنانشان در تبیین اهمیت قضیه فلسطین در افکار و آرای امام راحل گفتند: امام از روز اول شروع نهضت اسلامی بر مسئله فلسطین تکیه کردند و با دقت نظر و آینده‌نگری، مسیر پیشِ‌روی ملت فلسطین را پیش‌بینی کردند که این روشن‌بینیِ بسیار مهم امام در حال تحقق تدریجی است.

ایشان پیش‌بینی سرنگونی رژیم جبار و سرکوب‌گر طاغوت در همان آغاز نهضت اسلامی و پیش‌بینی نابودی رژیم کمونیستی در هنگام حاکمیت و اعتبار رژیم شوروی را دو نمونه دیگر از روشن‌بینی‌های خاص امام خمینی برشمردند.

رهبر انقلاب اسلامی دل‌نبستن به مذاکرات سازش، حضور ملت فلسطین در میدان عمل و احقاق حق و حمایت همه ملت‌ها بخصوص ملت‌های مسلمان از مردم فلسطین را چکیده دیدگاه‌های امام برای پیروزی ملت فلسطین خواندند و افزودند: این رخدادهای بزرگ هم‌‌اکنون در حال تحقق است.

ایشان با اشاره به گیرافتادن رژیم صهیونیستی در کُنج میدان ناشی از عملیات طوفان‌الاقصی، گفتند: اگرچه آمریکا و بسیاری دولت‌های غربی همچنان به حمایت از این رژیم ادامه می‌دهند اما آنها هم می‌دانند که راه نجاتی برای رژیم اشغالگر وجود ندارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «تأمین نیاز مهم منطقه» و «واردآوردن ضربه‌ای اساسی به رژیم جنایتکار» را دو ویژگی مهم عملیات طوفان‌الاقصی برشمردند و افزودند: امریکا، عناصر صهیونیزم جهانی و برخی دولت‌های منطقه، نقشه بزرگ و دقیقی برای تغییر مناسبات و معادلات منطقه طراحی کرده بودند تا با ایجاد ارتباطات مورد نظرشان میان رژیم صهیونیستی و دولت‌های منطقه‌، زمینه‌های تسلط رژیم منحوس بر سیاست و اقتصاد غرب آسیا و همه دنیای اسلام فراهم شود.

ایشان افزودند: این نقشه شوم به لحظات اجرا کاملاً نزدیک شده بود که طوفان معجزه‌‌آفرین الاقصی آغاز شد و همه بافته‌های امریکا، صهیونیزم و دنباله‌های آنان را بر باد داد؛ بگونه‌ای که با حوادث ۸ ماه اخیر، امیدی به احیای دوباره آن نقشه وجود ندارد.

رهبر انقلاب، جنایات بی‌سابقه و قساوت بی‌حدومرز رژیم ددمنش و حمایت دولت آمریکا از این وحشی‌گری‌ها را واکنش‌های عصبی به باطل شدن توطئه بزرگ بین‌المللی برای مسلط کردن رژیم صهیونیستی بر منطقه دانستند.

ایشان در تبیین ویژگی‌ دوم طوفان‌الاقصی یعنی واردآوردن ضربه غیرقابل جبران به رژیم صهیونیستی، به اعترافات تحلیلگران و صاحب‌نظران آمریکایی و اروپایی و حتی وابستگان به رژیم منحوس استناد کردند و افزودند: آنها هم اذعان دارند که رژیم اشغالگر با آن همه یال و کوپالِ ادعایی، از یک گروه مقاومت شکست سختی خورده و بعد از ۸ ماه به هیچ‌یک از اهداف حداقلی خود نرسیده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سخن یک تحلیلگر غربی درباره قدرت طوفان‌الاقصی برای تغییردادن قرن بیست‌ویکم، افزودند: تحلیلگران و مورخان دیگری هم به آشفتگی و سرگیجه رژیم، موج مهاجرت معکوس، ناتوانی در حفاظت از ساکنان سرزمین‌های اشغالی و رسیدن پروژه صهیونیستی به نفس‌های آخر خود، اشاره و تأکید کرده‌اند که «جهان در آغاز پایان رژیم  صهیونیستی است».

ایشان با اشاره به تبدیل مسئله فلسطین به مسئله اول دنیا و تظاهرات ضدصهیونیستی در لندن، پاریس و دانشگاه‌های آمریکا، گفتند: سالهای متمادی مراکز تبلیغاتی و رسانه‌ای آمریکایی-صهیونیستی برای فراموش‌شدن مسئله فلسطین تلاش کردند اما در پرتو طوفان‌الاقصی و ایستادگی مردم غزه، فلسطین اکنون مسئله اول جهان است و آمریکا هم در مقابل اجماع جهانی ملت‌ها دچار انفعال شده و دیر یا زود مجبور می‌شود دستش را از پشت رژیم صهیونیستی بردارد.

رهبر انقلاب مصیبت‌های مردم غزه از جمله شهادت حدود ۴۰هزار نفر و کشتار حدود ۱۵هزار کودک و نوزاد و شیرخوار را هزینه‌ سنگین ملت فلسطین در مسیر نجات از دست صهیونیست‌ها خواندند و گفتند: مردم غزه به برکت ایمان اسلامی و اعتقاد به آیات قرآنی، همچنان مشکلات را تحمل و با ایستادگی اعجاب‌برانگیز از حماسه‌سازان و مبارزان مقاومت دفاع می‌کنند.

ایشان محاسبه غلط رژیم صهیونیستی درباره توانایی‌های جبهه بزرگ مقاومت را باعث ورود آن رژیم به دالان بن‌بستی دانستند که شکست‌های پی‌درپی را نصیب آن می‌کند و به حول و قوه الهی راه نجاتی برای خروج از این بن‌بست نخواهد داشت.

جمع‌بندی رهبرانقلاب از سخنان‌شان درباره فلسطین این جملات بود: رژیم صهیونیستی با وجود حرف‌های تبلیغاتی غرب، در پیش چشم مردم جهان در حال ذوب شدن و تمام شدن است و به جز ملت‌ها، بسیاری از سیاسیون جهان و حتی صهیونیست‌ها این واقعیت را فهمیده‌اند.

رهبر انقلاب در بخش دوم سخنانشان به حادثه شهادت جانگداز رئیس‌جمهور مغتنم و عزیز و پر کار و همراهان ایشان پرداختند و گفتند: هر یک از همراهان رئیس‌جمهور به‌نوبه خود شخصیت‌های ارزشمندی بودند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تجلیل از همراهان رئیس‌جمهور گفتند: مرحوم آقای آل‌هاشم امام‌جمعه فعال، مردمی و شایسته شهر تبریز و نماینده رهبری در استان مهم آذربایجان شرقی و شخصیتی ارزنده بود که ارتباطات قلبی و کاری با قاطبه مردم از جمله جوانان، دانشجویان، هنرمندان و ورزشکاران برقرار می‌کرد.

رهبر انقلاب افزودند: آقای امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه فعال، پر کار و با ابتکار نیز مذاکره‌کننده‌ای قوی، با هوش و پایبند به مبانی و اصول بود. همچنین سایر همراهان چه استاندار آذربایجان شرقی و چه آن برادر مأمور حفاظت رئیس‌جمهور و چه آن سه عزیز کادر پرواز همگی بر اساس گفته‌های آشنایان، افرادی شایسته، برجسته و مؤمن بودند.

ایشان فقدان این عزیزان را حقیقتاً خسارت برای کشور خواندند و گفتند:  قرآن کریم در سوره بقره می‌فرماید «به کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، مُرده نگویید چرا که آنها زنده هستند اما شما نمی‌دانید» و از آنجا که در این آیه بحثی درباره حرکت نظامی و جنگ نیست، هر کسی در راه خدا همچون راه خدمت به مردم، کار جهادی برای آنها و راه اداره کشور و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی کشته شود شهید است.

رهبر انقلاب، آقای رئیسی و همراهان ایشان را مشمول این آیه شریفه قرآن خواندند و افزودند: ما این عزیزان را شهدای خدمت می‌دانیم همچنان که تعبیر با ارزش شهید خدمت و شهید جمهور از دل مردم جوشید.

ایشان مصیبت فقدان رئیس‌جمهور را برای کشور جدّاً سنگین دانستند و در بیان ویژگی‌ها و خصوصیات برجسته و ممتاز شهید رئیسی گفتند: همه اعتراف کردند که او مرد کار و عمل و خدمت و صفا و صداقت بود. برای خدمت شب و روز نمی‌شناخت. رئیسی عزیز در خدمتگزاری به کشور و ملت نصاب جدیدی ایجاد کرد که با وجود تلاش خدمتگزاران قبلی، تاکنون در این حد و حجم و کیفیت و با این صداقت و پر کاری نبوده است.

تحرک فراوان و با برکت در سیاست خارجی برای حال و آینده کشور و استفاده از فرصت‌ها و برجسته کردن ایران در چشم رجال سیاسی دنیا از دیگر خصوصیات شهید رئیسی بود که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند و در خصوص ویژگی‌های مدیریتی آن شهید افزودند: سبک مدیریتی او در بین همکارانش، ویژه و همراه با صفا و صمیمیت بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای، کرامت و عزت و حرمت قائل شدن برای مردم و میدان دادن به آنها و تکریم و اعتماد به جوانان را از ویژگی‌های ممتاز رئیس‌جمهور فقید برشمردند و گفتند: او حتی با کسانی که به او بدی و اهانت کرده بودند با کرامت برخورد می‌کرد و پاسخ تند و زشت و عصبی به آنها نمی‌داد.

ایشان مرزبندی صریح با دشمنان و مخالفان انقلاب و پرهیز از دوپهلوگویی و اعتماد نکردن به لبخند دشمن را خصوصیات درس‌آموز دیگر شهید رئیسی خواندند و افزودند: هر یک از این خصوصیات برای سیاستمداران ما و رؤسای جمهور آینده و منتخبان ملت در همه بخش‌ها سرمشق است.

رهبر انقلاب با اشاره به تعریف و تمجید از شخصیت و خدمات و تلاش‌های شبانه‌روزی شهید رئیسی بعد از فقدان او در همه مطبوعات و فضای مجازی و از زبان اشخاص و جریان‌های گوناگون، گفتند: من دلم برای رئیسی سوخت که برخی در زمان حیات او حتی حاضر نبودند یک کلمه از این حرفها بگویند و با وجود مشاهده این برجستگی‌ها، آنها را کتمان و یا حتی وارونه منعکس می‌کردند و او را می‌آزردند که البته او غالباً جوابی به آنها نمی‌داد اما گاهی هم نزد من می‌آمد و مقداری شکایت می‌کرد.

ایشان با دعا برای تعالی درجات رئیسی شهید عزیز و مغتنم و همراهان او و آرزوی صبر برای خانواده‌های آنها، حضور مردم در تشییع و بدرقه‌های میلیونی این عزیزان را فصلی برجسته و درخور تحلیل دانستند و گفتند: یک واکنش در مقابل مصائب شخصی و ملی، افسردگی و منزوی شدن و در واقع شکست خوردن از مصیبت و از دست دادن امید است اما واکنش دیگر، ایستادگی در مقابل مصیبت و به تعبیر قرآن، صبر است که باعث فرصت‌سازی و حماسه‌آفرینی و استخراج نتایج شیرین از حادثه تلخ می‌شود که در این قضیه، ملت ایران، واکنش دوم را انتخاب کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حضور پرمعنای مردم در مراسم‌ مختلف شهیدان خدمت در شهرهای مختلف از تهران، مشهد، تبریز، قم، بیرجند و ری تا زنجان و مراغه و نجف‌آباد را نمونه‌ای از حماسه‌آفرینی‌های ملت ایران در مقابل حوادث تلخ و سخت در طول تاریخ انقلاب دانستند و در بیان پیام‌های این حضور افزودند: این حماسه نشان داد که ملت ایران، ملتی پر انگیزه، خسته‌نشو، ایستاده و زنده است که از مصیبت شکست نمی‌خورد بلکه استقامت و انگیزه او بیشتر می‌شود.

رهبر انقلاب، نشان دادن ارتباطات و علاقه و دلبستگی مردم و مسئولان در سطوح بالای کشور را پیام دیگر حضور میلیونی ملت خواندند و افزودند: بر خلاف تلقین و ادعای دشمن و تکرار برخی‌ها در داخل که جمهوری اسلامی سرمایه ملی خود را از دست داده است، حضور میلیونی مردم در بدرقه شهیدان نشان داد این سرمایه ملی که در هیچ‌کجای دنیا نظیر ندارد پابرجاست و علاوه بر مقوله رحلت امام که مقوله‌ای بی‌همتا و غیرقابل مقایسه با هر پدیده دیگری است، میان مردم با مسئولان و سردارانی همچون رئیسی و سلیمانی، ارتباط و دلبستگی عاطفی برجسته‌ای وجود دارد.

ایشان، پیام دیگر حضور حماسی مردم را طرفداری از شعارهای انقلاب خواندند و گفتند: مرحوم رئیسی صریحاً شعارهای انقلاب را بیان می‌کرد و مظهر شعارهای انقلاب بود و احترام و تمجید از او در واقع ابراز دلبستگی مردم به شعارهای انقلاب است.

«قدردانی مردم از خدمتگزاران و فراموش نشدن خدمات» و «حفظ آرامش و امنیت کشور به‌طور کامل با وجود از دست دادن رئیس‌جمهور» پیام‌های دیگری از حضور پر معنای مردم بود که رهبر انقلاب به آنها اشاره کردند و گفتند: انتقال این پیام‌ها و واقعیات از ایران و ایرانی به دنیا و برجسته شدن این همه آمادگی و انگیزه و علاقه و پای کار بودن مردم ایران در چشم رجال و تحلیلگران سیاسی دنیا، بسیار مهم و در معادلات سیاسی منطقه و تبیین قدرت و توزیع آن در منطقه اثرگذار است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش مهم دیگری از سخنانشان، انتخابات پیش‌رو را کاری بزرگ و پدیده‌ای پر دستاورد دانستند و گفتند: اگر ان‌شاءالله این انتخابات به خوبی و با شکوه و عظمت برگزار شود و بعد از این حادثه تلخ، مردم مسئول بعدی را با آراء بالا انتخاب کنند، دستاوردی بزرگ برای ملت ایران خواهد بود و انعکاس فوق‌العاده‌ای در دنیا خواهد داشت، بنابراین انتخابات ۸ تیر بسیار مهم است.

ایشان حماسه انتخابات را مکمّل حماسه مردم در بدرقه شهیدان خواندند و افزودند: ملت ایران برای حفظ منافع و تثبیت عمق راهبردی خود در معادلات پیچیده بین‌المللی و برای اینکه بتواند ظرفیت‌ها و استعدادهای طبیعی و انسانی خود را ظهور و بروز بدهد تا کام کشور شیرین شود و همچنین برای اینکه بتواند حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی را پر کند، به رئیس‌جمهوری فعال، پر کار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب احتیاج دارد.

رهبر انقلاب با تأکید بر ضرورت حاکم بودن اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی بین نامزدها، گفتند: بدگویی، تهمت‌زنی و لجن‌پراکنی کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند و به آبروی ملی هم لطمه می‌زند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: صحنه انتخابات، صحنه عزت و حماسه و رقابت برای خدمت است نه میدان کشمکش برای تصاحب قدرت، بنابراین کسانی که وارد رقابت‌های انتخاباتی می‌شوند، رعایت اخلاق را وظیفه خود بدانند تا خدای متعال دل‌های مردم را به بهترین گزینه هدایت کند و ان‌شاءالله یک رئیس‌جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین شود.

پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت آستان مطهر حضرت امام(ره) با بیان اینکه جمهوریت نظام یکی از ارکان مهم در سیاست کلی امام خمینی(ره) بود، حضور مردم در صحنه‌های مختلف را مایه یأس دشمنان برشمرد و درباره مسئله فلسطین افزود: ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی درهم شکسته و برای همه مشخص شده این رژیم جز زبان زور چیزی نمی‌فهمد.

آنچه در ادامه در اختیار مخاطبان قرار میگیرد، «بسته‌های خبری» است که صرفاً جهت بازنشر سریع بیانات رهبر انقلاب اسلامی در رسانه KHAMENEI.IR و حساب‌های رسمی آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و «متن کامل بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» طبق روال مرسوم، تا ساعاتی دیگر در این پایگاه در بخش «بیانات» منتشر خواهد شد.

بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار:

* امروز میخواهم از زاویه دید امام بزرگوار، به دو موضوع مهمی که از فاصله خرداد گذشته تا امروز اتفاق افتاده است، کلماتی عرض کنم. یکی مساله فلسطین است که امروز مساله اول دنیاست و با یک حمله عظیم مردمی آغاز شد و دنباله‌های آن تا امروز چشم دنیا را متوجه خود کرده است و آن را به مساله اول دنیا تبدیل کرده است.

یکی هم حادثه‌ی تلخ فقدان رئیس‌جمهور عزیز و مغتنم ماست که آن هم حادثه بزرگی است؛ پیامدهایی دارد؛ هم در دائره‌ی داخلی کشور و هم در عرصه جهانی؛شهادت رئیس‌جمهورمان و همراهانشان که یکی از مسائل مهم تاریخ انقلاب محسوب میشود. سپس درباره مساله انتخابات و این وظیفه ملی و عمومی که در زمینه انتخابات داریم چندکلمه‌ای عرض خواهم کرد.

* انتخابات پیش روی ما، یک پدیده پر دستاورد است؛ اگر ان شاءالله با خوبی و شکوه و عظمت برگزار بشود، یک دستاورد بزرگ برای ملت ایران است. بعد از این حادثه تلخ، مردم جمع بشوند، با آرای بالا، مسئول بعدی را انتخاب کنند، این در دنیا انعکاسش انعکاس فوق العاده‌ای است. لذا این انتخابات بسیار مهم است. این حماسه انتخابات، مکمل حماسه‌ی بدرقه‌ی شهیدان است. این کار، مکمل کاری است که قبلاً کردید در بدرقه‌ی شهیدان.

ملت ایران برای اینکه بتواند در معادلات پیچیده‌ی بین‌المللی منافع خودش را حفظ کند و عمق راهبردی خودش را تثبیت کند و ظرفیتها و استعدادهای طبیعی و انسانی خودش را به مرحله بروز و ظهور برساند و کام مردم را شیرین کند و همچنین بتواند حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی را پر کند احتیاج دارد به یک به رئیس‌جمهور فعال، پرکار، آگاه، معتقد به مبانی انقلاب.

در این حرکت عظیمی که انجام میگیرد در رقابتهای پیش روی انتخابات، بین نامزدها اخلاق حاکم باشد. بدگویی کردن، تهمت زدن، لجن پراکنی کردن کمکی به پیشرفت کارها نمیکند به آبروی ملی هم لطمه میزند.

صحنه انتخابات صحنه عزت و حماسه است، صحنه رقابت برای خدمت است، صحنه کش و واکش برای به دست آوردن قدرت نیست.  برادرانی که وارد میدان مبارزه و رقابت انتخاباتی میشوند، این را به عنوان یک وظیفه بدانند. آن‌ها به وظیفه‌شان عمل کنند، خدای متعال هم دل‌های مردم را ان‌شاءالله هدایت خواهد کرد به بهترین گزینه، ان‌شاءالله یک رئیس‌جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین خواهد شد.

* دو نکته‌ی اساسی در حادثه‌ی طوفان الاقصی وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

یک نکته این است که این عملیات طوفان الاقصی که در ۱۵ مهر گذشته اتفاق افتاد، دقیقاً مورد نیاز منطقه بود.

نکته‌ی دوم این است که این عملیات یک ضربه‌ی تعیین‌کننده‌ای به رژیم صهیونیست بود. ضربه‌ای که هیچ علاجی برای او وجود ندارد و رژیم صهیونیست بر اثر این ضربه دچار ابتلائاتی شده است که از این ابتلائات نجات پیدا نخواهد کرد.

* یک نقشه‌ی جامع وسیعی به وسیله‌ی آمریکا و عناصر صهیونیست و دنباله‌های آنها و بعضی از دولتهای منطقه طراحی شده بود که بر اساس این نقشه‌ی جامع قرار بود مناسبات و معادلات منطقه تغییر پیدا کند.

ارتباط رژیم صهیونیستی با دولتهای منطقه طبق خواسته‌ی خود آن رژیم تنظیم بشود و معنایش تسلّط رژیم صهیونیستی بر سیاست و اقتصاد کل منطقه‌ی غرب آسیا بلکه کل دنیای اسلام بود.

آمریکا پشت سر این برنامه بود، انگلیس پشت سر این برنامه بود، جامعه‌ی صهیونیست‌های جهانی پشت سر این برنامه بودند، بعضی از دولتهای منطقه با جدیّت در این برنامه همکاری می‌کردند؛ این برنامه به لحظه‌های پایانی خودش رسیده. یعنی چیزی نمانده بود که این برنامه و نقشه‌ی بلند مدت به مرحله‌ی اجرای عملی برسد در یک چنین لحظه حساسی حمله طوفان الاقصی آغاز شد و همه‌ی نقشه‌های دشمن را بر باد داد.

طوفان ۱۵ مهر نقشه‌ی با دقت طراحی‌شده‌ی دشمن را باطل کرد و با وضعی که در این هشت ماه پیش آمده است امیدی هم به اینکه بتوانند این نقشه را دوباره احیا کنند چندان وجود ندارد.

این که شما می‌بینید رژیم صهیونیستی با چنین شدتی و قساوتی به مردم بی‌دفاع غزه حمله می‌کند، این واکنش عصبی رژیم به باطل شدن آن نقشه است. این که می‌بینید دولت آمریکا در مقابل چشم همه‌ی مردم دنیا به این جنایت‌ها کمک می‌کند، این به خاطر واکنش عصبی آنهاست از باطل شدن نقشه‌ای که با زحمت زیاد این نقشه را کشیده بودند، طوفان الاقصی یک چنین معجزه‌ای کرد.

* آنچه که داریم مشاهده می‌کنیم مسئله‌ی فلسطین، مسئله‌ی اول دنیا شده است. این خیلی مهم است. سالهای متمادی تبلیغات رسمی رسانه‌های وابسته‌ی به آمریکا و وابسته‌ی به مراکز صهیونیستی ثروتمند، سعی‌شان این بود که کاری کنند به تدریج نام فلسطین و مسئله‌ی فلسطین کمرنگ بشود و تدریجاً به فراموشی سپرده بشود. پول خرج کردند برای این کار.

امروز علی‌رغم آنها مسئله‌ی فلسطین مسئله‌ی اول دنیاست. در خیابانهای لندن، در میدانهای پاریس، در دانشگاه‌های آمریکا به نفع مردم فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی شعار می‌دهند. آمریکا هم در مقابل اجماع جهانی ملتهای دنیا، دچار انفعال است و دیر یا زود مجبور خواهد شد دست خودش را از پشت رژیم صهیونیستی بردارد.

البته مصیبتهای غزه، حوادث گریه‌آور غزه، حمله به مردم بی‌دفاع، کشتار نزدیک به چهل‌ هزار نفر، کشتار حدود ۱۵هزار یا بیشتر کودک، بعضاً نوزاد بعضاً شیرخوار، این مصیبتها وجود دارد، اینها هزینه‌هایی است که ملت فلسطین در راه نجات خود دارد این هزینه‌ها را میدهد و ایستاده است و مقاومت می‌کند و از حماسه‌سازان و مبارزان مقاومت دفاع می‌کند. ملت فلسطین با وجود همه‌ی این مشکلات و سختی‌ها از مقاومت اعراض نکرد، روگردانی نکرد. از مقاومت دفاع می‌کند. این خیلی مهم است به برکت ایمان اسلامی و اعتقاد به آیات قرآن.

* رژیم صهیونیستی یک محاسبه‌ی غلطی کرد از توانایی‌های جبهه‌ی عظیم مقاومت. امروز یک جبهه‌ی بزرگی در منطقه‌ی ما وجود دارد به نام جبهه‌ی مقاومت. این جبهه توانایی‌های زیادی دارد. رژیم صهیونیستی در فهم این حقیقت دچار اشتباه شد، دچار غلط شد. به دست خودش رژیم صهیونیستی خود را در یک دالان بن‌بستی انداخت که پشت سر هم شکست‌ها، پی‌در‌پی به سراغش خواهند آمد و از این دالان به حول و قوه‌ی الهی راه نجاتی پیدا نخواهد کرد.

امروز رژیم صهیونیستی در مقابل چشم مردم دنیا دارد به تدریج ذوب می‌شود، دارد تمام می‌شود. در تبلیغات البته حرف می‌زنند اما واقع قضیه این است. هم خودشان می‌دانند، هم سیاسیون دنیا بسیاری می‌دانند، هم بسیاری از ملتها این را می‌فهمند و هم ملت فلسطین این را فهمیده است.

این خبر درحال بروزرسانی است...

۰

خط حزب‌الله ۴۴۷ | «وحدت کلمه» میراث حیاتی امام

معروف نیوز رهبری انقلاب

خط حزب‌الله ۴۴۷ | «وحدت کلمه» میراث حیاتی امام

خط حزب‌الله ۴۴۷ | «وحدت کلمه» میراث حیاتی امام

* در آستانه سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، تازه‌ترین شماره هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «وحدت کلمه؛ میراث حیاتی امام» منتشر شد.

* در گزارش «وحدت کلمه؛ میراث حیاتی»، وصیت کلیدی امام خمینی کبیر از ابتدای انقلاب تا آخرین روزها مرور شده است.

* با توجه به شروع فرآیند انتخابات ریاست جمهوری و ثبت‌نام نامزدها، در یادداشت هفته این شماره، چارچوب‌های شرعی و قانونی رفتار نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از نظر رهبر انقلاب بررسی شده است.

* این شماره‌ هفته‌نامه خط‌ حزب‌الله به روح مطهر شهدای قیام پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲ تقدیم می‌شود.
دریافت «خط حزب‌الله» نسخه مطالعه

۰

دیداربشاراسد با رهبری :انتقاد امام خامنه‌ای از مواضع و بی‌عملی برخی کشور‌های منطقه در قبال موضوع غزه

معروف نیوز رهبری انقلاب

دیداربشاراسد با رهبری :انتقاد امام خامنه‌ای از مواضع و بی‌عملی برخی کشور‌های منطقه در قبال موضوع غزه

دیدار رئیس جمهور سوریه با رهبر معظم انقلاب اسلامی :انتقاد امام خامنه‌ای از مواضع و بی‌عملی برخی کشور‌های منطقه در قبال موضوع غزه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (پنج‌شنبه) در دیدار آقای «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و هیأت همراه، مقاومت را هویت ممتاز سوریه دانستند و گفتند: جایگاه ویژه سوریه در منطقه نیز به دلیل همین هویت ممتاز است و این ویژگی مهم باید محفوظ بماند.

رهبر انقلاب اسلامی با تشکر از حضور آقای «بشار اسد» در تهران به‌منظور ابراز تسلیت به ملت ایران، به نقش بارز آقای رئیسی در تقویت روابط ایران و سوریه اشاره کردند و افزودند: آقای امیرعبداللهیان نیز در این زمینه یک توجه ویژه داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تقویت ارتباطات ایران و سوریه را از لحاظ اینکه دو کشور از ارکان محور مقاومت هستند، مهم ارزیابی کردند و گفتند: هویت ممتاز سوریه که همان مقاومت است از دوران مرحوم حافظ اسد و با پایه‌گذاری «جبهه مقاومت و ایستادگی» شکل گرفت و این هویت همواره به وحدت ملی سوریه نیز کمک کرده است.

ایشان با تأکید برلزوم محفوظ ماندن این هویت خاطر نشان کردند: غربی‌ها و دنباله‌های آنها در منطقه قصد داشتند با جنگی که علیه سوریه به راه انداختند، نظام سیاسی این کشور را ساقط و سوریه را از معادلات منطقه حذف کنند اما موفق نشدند و اینک نیز قصد دارند با شیوه‌های دیگر و از جمله وعده‌هایی که هیچگاه به آنها عمل نخواهند کرد، سوریه را از معادلات منطقه خارج کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با تجلیل از ایستادگی محکم آقای «بشار اسد» تأکید کردند: همه باید امتیاز ویژه دولت سوریه یعنی مقاومت را در مقابل چشم خود مشاهده کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا و اروپا به ایران و سوریه اشاره کردند و گفتند: باید با افزایش همکاری‌ها و منظم کردن آن، از این شرایط عبور کنیم.

ایشان با اشاره به آماده به کار بودن آقای رئیسی فقید و عزیز برای افزایش همکاری‌های ایران و سوریه در زمینه‌های مختلف، خاطرنشان کردند: اکنون نیز آقای مخبر با دارا بودن اختیارات رئیس جمهور، همان رویکرد را ادامه می‌دهد و امیدواریم همه امور به بهترین وجه به پیش برود.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با انتقاد از مواضع و بی‌عملی برخی کشورهای منطقه در قبال موضوع غزه، به نشست اخیر سران عرب در منامه اشاره کردند و افزودند: در این نشست کوتاهی‌های زیادی در قبال فلسطین و غزه شد اما برخی کشورها نیز خوب عمل کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه نگاه جمهوری اسلامی به آینده، مثبت و روشن است، گفتند: امیدواریم همه ما بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم و به این آینده روشن برسیم.

در این دیدار آقای «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه با ابراز تسلیت به رهبر انقلاب و دولت و ملت ایران، خطاب به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: روابط ایران و سوریه یک روابط راهبردی است که تحت هدایت‌های جنابعالی به پیش می‌رود و در رأس اجرای این هدایت‌ها، آقای رئیسی و آقای امیرعبداللهیان بودند.

رئیس جمهور سوریه با اشاره به شخصیت متواضع، حکیم و اخلاق‌مدار آقای رئیسی، وی را مصداق بارز مواضع و شعارهای انقلاب اسلامی خواند و افزود: آقای رئیسی در سه سال گذشته تأثیر مهمی در نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی در قضایای منطقه و موضوع فلسطین و همچنین تعمیق روابط ایران و سوریه داشت.

آقای «بشار اسد» همچنین با اشاره به موضوع مقاومت در منطقه گفت: بعد از گذشت بیش از ۵۰ سال، خط مقاومت در منطقه پیشرفت کرده و اکنون به یک رویکرد  اعتقادی و سیاسی تبدیل شده است.

رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اینکه موضع ما همواره این بوده که هرگونه عقب‌نشینی در مقابل غرب موجب پیشروی آنها خواهد شد، تأکید کرد: من چند سال پیش اعلام کردم که هزینه مقاومت کمتر از هزینه سازش است و این موضوع اکنون برای مردم سوریه بسیار واضح و روشن است و قضایای اخیر غزه و پیروزی‌های مقاومت نیز این موضوع را برای مردم منطقه اثبات کرد و نشان داد که مقاومت یک اصل است.

آقای «بشار اسد» از رهبر انقلاب به دلیل نقش بارز و مهم در حمایت از مقاومت در منطقه و همچنین به دلیل حمایت از سوریه در همه زمینه‌ها، تشکر و قدردانی کرد.

بعد از سخنان آقای «بشار اسد»، رهبر انقلاب اسلامی گفتند: سخنان شما نکات مهمی داشت اما یک نکته برای من مهمتر بود و آن موضوعی است که تأکید کردید و گفتید «ما هرچه عقب بنشینیم طرف مقابل جلو می‌آید»، در این موضوع هیچ تردیدی وجود ندارد و این، شعار و اعتقاد ما در طول بیش از ۴۰ سال گذشته بوده است.

۰

امام خامنه ای: شمااکنون درطرف درست تاریخ ایستاده‌ایدوبخشی ازجبهه مقاومت راتشکیل داده‌اید

معروف نیوز رهبری انقلاب

امام خامنه ای: شمااکنون درطرف درست تاریخ ایستاده‌ایدوبخشی ازجبهه مقاومت راتشکیل داده‌اید

نامه رهبرانقلاب به دانشجویان معترض حامی فلسطین در آمریکا/ شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید و بخشی از جبهه مقاومت را تشکیل داده‌اید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، در نامه‌ای خطاب به دانشجویان باوجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با اعتراضات ضدصهیونیستی این دانشجویان، آنان را بخشی از جبهه مقاومت دانستند و بر تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا تأکید کردند.

متن نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

این نامه را به جوانانی مینویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است.

جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحده‌ی آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید.

شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع میکند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.

جبهه‌ی بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکه‌ی تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته است. نسل‌کشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه‌ی رفتار بشدّت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است.

فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقه‌ی تاریخی طولانی. سرمایه‌داران شبکه‌ی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ ده‌ها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانه‌ها و بازارها و مزرعه‌ها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصب‌شده‌ی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند.

بزرگترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمکهای انگلیسی، دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا است که پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتّی با بی‌احتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هسته‌ای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است.

رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه‌ی ارزشهای وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود.

دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است.

«جبهه‌ی مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأس‌آلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد.

سردمداران صهیونیسم بین‌المللی که بیشترین بنگاه‌های رسانه‌ای در آمریکا و اروپا متعلّق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوه‌ی آنها است، این مقاومتِ انسانی و شجاعانه را تروریسم معرّفی کردند! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار میرود؟

سردمداران سلطه‌ی قهرآمیز جهانی، حتّی به مفاهیم بشری هم رحم نمیکنند. رژیم تروریست و بی‌رحم اسرائیل را دفاع‌کننده از خود وانمود میکنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیّت و حقّ تعیین سرنوشت خود دفاع میکند، «تروریست» مینامند!

من میخواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه‌ی حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه‌ی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است.

بجز شما دانشجویانِ ده‌ها دانشگاه در ایالات متّحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاه‌ها و مردم به پا خاسته‌اند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثه‌ی مهم و اثرگذاری است. این میتواند در قبال شدّت عمل پلیسیِ دولت و فشارهایی که بر شما وارد میکنند، تا اندازه‌ای آرامش‌بخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی میکنم و ایستادگی شما را ارج مینهم.

درس قرآن به ما مسلمانان و به همه‌ی مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقِم کَما اُمِرت؛(۱) و درس قرآن درباره‌ی ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون.(۲) جبهه‌ی مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظائر آن به پیش میرود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن الله.

توصیه میکنم با قرآن آشنا شوید.

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۴۰۳/۳/۵    

 

(۱ سوره‌ی هود، بخشی از آیه‌ی ۱۱۲؛ «پس همان‌گونه که دستور یافته‌ای ایستادگی کن ...»

(۲ سوره‌ی بقره، بخشی از آیه‌ی ۲۷۹

۰

خط حزب‌الله ۴۴۶ | پیامی با جوهر خون

معروف نیوز رهبری انقلاب

خط حزب‌الله ۴۴۶ | پیامی با جوهر خون

خط حزب‌الله ۴۴۶ | پیامی با جوهر خون

* «پیامی با جوهر خون» در چهارصد و چهل‌وششمین شماره خط حزب‌الله منتشر شد.

* حضور حماسی مردم در مراسم‌های رئیس‌جمهور شهید را چگونه باید تحلیل کرد؟ در گزارش این شماره هفته‌نامه «خط حزب‌الله» بخوانید.

* حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران مسئولیت‌های مختلف حجت‌الاسلام والمسلمین شهید رئیسی، نکاتی را درباره ویژگی‌های شخصیتی و روشهای خوب مدیریتی ایشان برشمردند که «خط حزب الله» این موارد را جمع‌آوری و دسته بندی کرده و در قالب اطلاع نگاشت «کارآمد، مردمی و خستگی‌ناپذیر» را منتشر می‌کند.

* این شماره‌ هفته‌نامه خط‌ حزب‌الله به روح مطهر شهدای پلیس پیشگیری تهران بزرگ، استوار یکم فرزاد روزبهانی، سرهنگ دوم مسعود کرمی، ستوان سوم احسان منشی‌زادگان تقدیم میشود.
۰

ویژگی شهیدان پرواز اردیبهشت رعایت فضیلت‌های اخلاقی بود/مجلس بایدامیدآفرین و دعوت‌کننده به همدلی باشد

ویژگی شهیدان پرواز اردیبهشت رعایت فضیلت‌های اخلاقی بود/مجلس بایدامیدآفرین و دعوت‌کننده به همدلی باشد

امام خامنه‌ای: ویژگی شهیدان پرواز اردیبهشت رعایت فضیلت‌های اخلاقی بود/ مجلس باید امیدآفرین و دعوت‌کننده به همدلی باشد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز به کار مجلس دوازدهم، شکل‌گیری یک مجلس تراز را در گرو تعامل منضبط و همدلانه با قوای دیگر و رفتار جمعی صحیح و صبورانه در داخل قوه مقننه دانستند و تاکید کردند: مجلس باید همواره آرامش‌بخش و امیدآفرین و برانگیزاننده همت‌ها و دعوت‌کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین جذب دل‌های مردم و سپاس بیدریغ آنها به واسطه خدمت به مردم و عمل صالح را مشمول پاداش الهی دانستند و خاطر نشان کردند: تشییع چند میلیونی رئیس جمهور فقید و همراهان عزیزش نمونه‌ای از این پاداش الهی است.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که صبح امروز توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمّدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در آیین افتتاحیه دوره جدید مجلس شورای اسلامی قرائت شد، به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
و الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد المصطفی و آله الطّاهرین سیّما بقیّةالله فی الارضین.

اکنون که دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی مانند همیشه در موعد مقرّر و بی‌تأخیر آغاز میشود، جبهه‌ی خشوع به درگاه خداوند عزیز و حکیم میسایم و استمرار و استحکام مردم‌سالاری دینی را که هدیه‌ی بزرگ الهی به ملّت ایران است، سپاس میگویم.

هر مجلس جدید میتواند درخششی تازه در افق روشن کشور پدید آورد و بر امید و انگیزه‌ی ملّت بیفزاید. ترکیب نمایندگان تازه‌نفَس با منتخبان کارآزموده و مجرّب، این پیام را میرساند که خانه‌ی ملّت، با بهره‌گیری از اختیاراتش در قانون اساسی و با التزام به مسئولیّت سنگینش در جمع ارکان کشور، خواهد توانست روزآمدی و نوآوری را با پختگی و سنجیدگی همراه کند و قانونگذاری و نظارت را از تلاطم و آشفتگی و نیز از رکود و سکون دور نگه دارد.

بی‌شک، تعامل منضبط و همدلانه با قوای دیگر و نیز رفتارِ جمعیِ صحیح و صبورانه در داخل قوّه‌ی مقنّنه، به تحقّق همه‌ی ویژگی‌های یک مجلسِ تراز کمک خواهد کرد و یاد نیک نمایندگان را ماندگار خواهد ساخت.

نکته‌ای که همواره بر آن تأکید میکنم آن است که مجلس باید آرامش‌بخش و امیدآفرین و برانگیزاننده‌ی همّتها و دعوت‌کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشد. در خود مجلس نیز مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد و این خسارت بزرگی است.

نکته‌ی دیگر درباره‌ی سوگند نمایندگی است. این سوگند، نمایشی و تشریفاتی نیست؛ سوگندی حقیقی و مسئولیّت‌زا است که در دنیا و آخرت گریبان‌گیر خواهد بود. نمایندگان محترم، ناگزیر باید در همه‌ی مدّت نمایندگی، بندبندِ این سوگند شرعی را در پیش چشم داشته باشند و پایبندی به آن را معیار قضاوت درباره‌ی عملکرد خویش بدانند.

نکته‌ی بعدی مربوط به التزامات اخلاقی است. سبک زندگی اسلامی که بخش مهمّی از آن را فضایل اخلاقی تشکیل میدهد، در عرصه‌ی چالشهای سیاسی و رقابتهای مشروع، اهمّیّت بیشتر می‌یابد. در اینجا است که کیمیای تقوا و گذشت و انصاف و صداقت و مسئولیّت‌پذیری و کار بی‌منّت، قیمت اصلی خود را آشکار میسازد. شهیدان پرواز اردیبهشت(۱) ــ که اکنون سراسر کشور داغدار آنها است ــ یکی از خصوصیّاتشان رعایت فضیلت‌های اخلاقی بود. مراقبت از خویش در این زمینه را باید جدّی گرفت.

نکته‌ی آخر یادآوریِ این حقیقت است که هر یک از نمایندگان مجلس، نماینده‌ی همه‌ی ملّت ایران است؛ این بدان معنی است که کار اصلی نماینده تأمین منافع ملّی است. پیگیری مسائل حوزه‌ی انتخابیّه باید در چارچوب نگاه کلان به مسائل کشور انجام گیرد و از تصویب طرحهای آبادانی به صورت افراطی و بیرون از حدّ طاقت بودجه‌ی عمرانی پرهیز شود.

برادران و خواهران گرامی! کار با نیّت خدمت به مردم، عمل صالح و حسنه‌ی مأجور الهی است و خدای شاکر علیم، در دنیا و آخرت به آن پاداش خواهد داد. جذب دلهای مردم و سپاس بی‌دریغ آنان یکی از پاداشهای الهی در دنیا است و تشییع چندین‌میلیونی رئیس‌جمهور فقید و همراهان عزیزش نمونه‌ای از این پاداش الهی است. مردم وفادار و هوشیار در شهرهای مختلف، با گل‌باران و اشک‌باران این پیکرهای پاک، یاد شهیدان دهه‌ی ۶۰ را برای نسل جدید کشور زنده کردند و در عمل، به هزاران دروغ و تهمت و شایعه پاسخ دادند. رحمت و درود خدا بر آنان!

در پایان لازم میدانم از نمایندگان محترم دوره‌ی یازدهم، بویژه رئیس(۲) پُرتلاش و هیئت‌رئیسه‌ی فعّال آن، تشکّر کنم.
 
والسّلام‌علیکم‌ورحمةالله
سیّدعلی خامنه‌ای   
۱۴۰۳/۳/۶        

۱) اشاره به حادثه‌ی سقوط بالگرد حامل حجّت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی (رئیس‌جمهور) و همراهان وی که در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳۰ در نزدیکی ورزقان استان آذربایجان شرقی رخ داد و منجر به شهادت آنها شد.
۲) آقای محمّدباقر قالیباف

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)