نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت
۰

حضور و سخنرانی رهبر انقلاب در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی1398

معروف نیوز رهبری انقلاب

حضور و سخنرانی رهبر انقلاب در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (پنج‌شنبه) در اولین روز سال نو در اجتماع پرشور انبوه زائران و مجاوران حرم رضوی، سال ۹۸ را «سال فرصتها» خواندند و با تأکید بر اینکه تحقق شعار امسال یعنی «رونق تولید» موجب ایجاد تحول در بخشهای مختلف، افزایش اشتغال، حل مشکلات معیشتی، اصلاح نظام بانکی، افزایش ارزش پول ملی و توازن بودجه ای خواهد شد، سخنان مهم و پرنکته ای را درباره «مسائل سال جاری، مواجهه دولتهای غربی با ایران و اقتصاد و رونق تولید» بیان کردند و در محور چهارم سخنان خود به تبیین وظایف جوانان در تحقق مفاد بیانیه راهبردی گام دوم پرداختند.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک میلاد مبارک پیشوای عدالت حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام به‌عنوان نوروز حقیقی و تبریک حلول سال نو و عید نوروز، ایام اعتکاف را به دلهای نورانی معتکفین تحیت گفتند و ابراز امیدواری کردند که رحمت و تفضل الهی شامل  همه آحاد ملت ایران شود.
 
رهبر انقلاب اسلامی، سخنان خود در این مراسم را به چهار موضوعِ «مسائل مربوط به سال ۹۸»، «مسائل جمهوری اسلامی با دولتهای غربی»، «مسئله اقتصاد و شعار رونق تولید» و «سخنی با جوانان عزیز درباره کشور و انقلاب و آینده» اختصاص دادند.
 
ایشان در خصوص موضوع اول گفتند: برخی گویندگان و نویسندگان سال ۹۸ را «سال تهدیدها» خوانده‌اند در حالی که من مطلقاً این برداشت را قبول ندارم و معتقدم سال ۹۸ به توفیق الهی «سال فرصتها» و «سال امکانات و گشایش» برای ملت ایران خواهد بود.
 
ایشان افرادی را که دائماً تهدیدها را به رخ ملت می‌کشند، دانسته یا ندانسته تحت تأثیر رجزخوانی یا جنگ روانی دشمنان ایران خواندند و با برشمردن چند نمونه از رجزخوانی‌های  دشمنان در سال ۹۷، خاطرنشان کردند: یکی از احمق‌های درجه یک آمریکایی گفته بود اگر از برجام خارج شویم، مردم ایران از خرید نان نیز ناتوان خواهند شد و در خیابانهای ایران شورش به راه خواهد افتد، همچنین یکی دیگر از آنها گفته بود که ما کریسمس ۲۰۱۹ را در تهران جشن خواهیم گرفت، که این حرفها یا ناشی از «حماقت» است یا «خباثت و جنگ روانی»، و یا هر دوی آنها.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین این نکته که سال ۹۸ سال فرصتها است، گفتند: مشکل عمده کشور، «مشکل اقتصادی و مسئله معیشت قشرهای ضعیف» است که بخشی از این مشکل ناشی از تحریمهای اروپا و آمریکا است و بخش دیگرِ آن به نقائص درونی و ضعفهای مدیریتی بازمی‌گردد.
 
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: هم تحریم می‌تواند برای کشور به فرصت تبدیل شود و هم مشاهده ضعفها و نقایص، تجربه‌ای گرانبها برای آینده و برای مدیریت سالهای بعد کشور ایجاد خواهد کرد.
 
ایشان در پاسخ به این سؤال که «تحریم چگونه می‌تواند به فرصتی برای کشور تبدیل شود»، گفتند: بر اساس تجربه، فشار حاصل از کاهش درآمدهای نفتی برای کشور ما و هر کشور مشابه، انگیزه و تحرک چشمگیری برای اجرای اصلاحات اقتصادی و نجات کشور از وابستگی به نفت ایجاد خواهد کرد، همچنانکه اکنون در سطوح دولتی و تحقیقاتی، مطالعات وسیع و خوبی برای اداره کشور با درآمدهای غیرنفتی آغاز شده است که اگر درآمد نفتی زیادی وجود داشت این فکر و تحرک ایجاد نمی‌شد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از تجربه دوران دفاع مقدس و خودداری قدرتهای مادیِ شرق و غرب از دراختیار قرار دادن امکانات و تجهیزات دفاعی به ایران به‌عنوان تجربه‌ای عینی یاد، و خاطرنشان کردند: آن تجربه سخت و محدودیتها موجب شد جوانان با کار و ابتکار،  وابستگی نظامی کشور را به بیگانه تغییر دهند، به طوری که امروز امکانات دفاعی ایران از تقریباً همه کشورهای منطقه بهتر و برتر است.
 
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته دشمنان نیز به برتری دفاعی ایران اعتراف، و تلاش دارند آن را وسیله‌ی فشار قرار دهند اما این اتفاق نخواهد افتاد و جمهوری اسلامی به کوری چشم آنها تقویت بنیه دفاعی خود را ادامه خواهد داد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم بررسی طرحهای مقابله با تحریم و اجرای آنها، گفتند: نباید از تحریمها بنالیم و از تحریم‌کننده‌ها یعنی آمریکا و اروپا توقع زیادی داشته باشیم، بلکه باید دستگاههای دولتی و تحقیقاتی و همه جوانان صاحب فکر و اندیشه با آگاهی از مسائل کشور راههای زیادی را که برای مقابله با تحریم و خنثی کردن خباثت دشمنان وجود دارد، بررسی و دنبال کنند.
 
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به گزارش مسئولین ارشد دولتی مبنی بر در حال تدوین بودن راهکارهای مقابله با تحریمها، تأکید کردند: مسئولان باید در عمل و اجرا، به صورت جدی‌تر و فوری‌تری وارد بشوند و نباید کارها را با تأخیر انجام داد.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه تبیین فرصتهای سال ۱۳۹۸ به لزوم ایجاد بازدارندگی در جنگ اقتصادی با دشمن، اشاره کردند و گفتند: امروز بحمدالله همه مسئولین به این باور رسیده‌اند که دشمن در حال جنگ با ما است و بروز و ظهور آن در مسائل اقتصادی است.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته ما باید در این جنگ دشمن را شکست دهیم و به توفیق الهی، او را شکست خواهم داد اما این کافی نیست بلکه باید بازدارندگی ایجاد کنیم و به مرحله ای برسیم که دشمن احساس کند نمی تواند از معبر مسائل اقتصادی به کشور ضربه وارد کند و ملت را تحت فشار قرار دهد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه رسیدن به این مرحله امکان پذیر است، افزودند: ما در مسائل نظامی در شرایطی قرار داشتیم که امکان مقابله با تهاجم هوایی و یا حمله موشکی دشمن را نداشتیم اما اکنون به مرحله ای رسیده ایم که دشمنان ما در منطقه و یا دشمنانی که در منطقه نیرو دارند، می دانند که جمهوری اسلامی ایران، می تواند با موشکهای نقطه‌زن و دقیق خود با هر تهاجمی مقابله کند و پاسخ کوبنده بدهد.
 
ایشان خاطرنشان کردند: توانایی و مشت محکم جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی، در واقع قدرت بازدارندگی ایران است که در سایه تحریمها به‌دست آمد و در مسائل اقتصاد نیز می‌توان از فرصت تحریمها، به همین توانایی بازدارندگی رسید.
 
رهبر انقلاب اسلامی در محور دوم سخنانشان یعنی «مواجهه دولتهای غربی با ایران» تأکید کردند: تنها راه رسیدن به مرحله بازدارندگی اقتصادی، قطع امید از کمک و همراهی غربی‌ها است.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیان دلیل این موضوع گفتند: تجربه های تاریخی و مشاهدات عینی از رفتار غربی ها نشان می دهد که از آنان می توان انتظار توطئه و خیانت و از پشت خنجر زدن را داشت اما نباید انتظار کمک و صداقت و همراهی را داشت و اگر در مقطعی هم غربی ها در ظاهر، کمکی از خود نشان داده اند، در واقع برای جلو رفتن کار خودشان بوده است.
 
ایشان افزودند: این موضوع فقط مربوط به ایران نیست بلکه غربی ها، با هر کشوری که زورشان برسد، همین رفتار را می کنند.
 
رهبر انقلاب اسلامی، سه قرن پدیده استعمار کشورهای ضعیف در آسیا، آفریقا و امریکای لاتین به‌وسیله اروپایی ها و جلوگیری از پیشرفتهای علم و فناوری در این کشورها را نمونه آشکاری از رفتار خباثت آمیز اروپایی ها برشمردند و خاطرنشان کردند: در مورد ایران نیز، خیانت و خباثت اروپایی‌ها از اواسط دوره قاجار آغاز شد که خیانت انگلیس در جنگ ایران و روس، قضیه امتیاز تنباکو، ماجرای ریخته شدن خون امیرکبیر، روی کار آمدن حکومت دیکتاتوری رضاخان، کودتای ۲۸ مرداد و ساقط کردن دولت مصدق، قضایای مختلف سیاسی و امنیتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، تحریمها و قضیه  برجام، نمونه های رفتار اروپایی ها در قبال ایران است و نباید این مسائل را از یاد برد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: در قضیه برجام که قراردادی میان ایران و شش کشور بود، بعد از خروج طرف امریکایی، اروپایی ها باید در مقابل امریکا می ایستادند و ضمن پایبندی به تعهدات خود، تحریمها را برمی داشتند که تاکنون ایستادگی نکرده اند. آنها دائماً به ایران نیز توصیه می کنند که در برجام بماند ولی خودشان عملاً از برجام خارج شده اند، زیرا تحریم های جدیدی را ضد ایران وضع کردند.
 
ایشان به موضوع ایجاد کانال مالی میان ایران و اروپا نیز اشاره کردند و گفتند: این کانال مالی بیشتر شبیه یک شوخی تلخ است و هیچ معنایی ندارد.
 
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه میان وظایف اروپایی ها در برجام با آنچه انجام می‌دهند، زمین تا آسمان تفاوت وجود دارد، تأکید کردند: اروپایی ها در قضیه برجام نیز از پشت خنجر زدند.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: براساس مطالعات انجام شده و همچنین مشاهدات عینی، سیاست و قدرت در غرب اعم از اروپا و امریکا، ظالمانه، زورگویانه، بی منطق و زیاده خواهانه است و سیاستمداران غربی برخلاف ظاهر شیک و ادکلن زده، در باطن، انسانهایی واقعاً وحشی هستند.
 
رهبر انقلاب اسلامی رفتار اروپایی ها در جنایت تروریستی نیوزیلند و شهادت دهها مسلمان در دو مسجد را نمونه ای از باطن وحشی آنها برشمردند و گفتند: سیاستمداران و رسانه‌های اروپا حاضر نشدند از واژه «تروریستی» برای این جنایت استفاده کنند و فقط به عبارت «حرکت مسلحانه» بسنده کردند، در حالی که در هر جای دنیا، حرکتی بر ضد یک فرد مورد علاقه اروپایی ها انجام گیرد، گروههای مدعی مبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق بشر جنجال می کنند.
 
ایشان با تأکید بر اینکه حکومت سعودی، «بدترین حکومت منطقه، مستبد، دیکتاتور، ظالم، فاسد و وابسته» است، خاطرنشان کردند: غربی ها برای چنین حکومتی، امکانات هسته ای و مراکز تولید موشک فراهم می کنند زیرا حکومت سعودی وابسته به آنها است.
 
رهبر انقلاب اسلامی در عین حال خاطرنشان کردند: البته از ساخت مراکز هسته ای و موشکی برای حکومت سعودی ناراحت نمی شویم زیرا این مراکز در آینده نه چندان دور به فضل الهی به دست مجاهدان اسلامی خواهد افتاد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه شرارت و شیطنت، طبیعت اروپا و امریکا است، گفتند: البته امریکا به دلایل مختلف شَرورتر از اروپا است که البته این شرارتِ بیشتر مختص رئیس جمهور فعلی امریکا نیست.
 
ایشان افزودند: یک نمونه از شرارت های امریکا این است که کنگره در دو سال گذشته، ۲۲۶ طرح و لایحه علیه جمهوری اسلامی ارائه و یا تصویب کرده است که البته باید از مجلس خودمان هم گلایه و سؤال بکنیم که مجلس شورای اسلامی تاکنون چند طرح و یا لایحه علیه خباثت های امریکا ارائه یا تصویب کرده است؟
 
رهبر انقلاب اسلامی از برخی افراد و رسانه ها که در داخل، به دنبال بزک کردن غرب و روتوش خباثت های غربی ها هستند، گفتند: این افراد و رسانه ها که نمی خواهند افکار عمومی متوجه باطن شرارت آمیز دولتهای ظاهر الصلاحی همچون انگلیس و فرانسه شوند، در واقع همان تقی زاده دوران پهلوی هستند که می گفت باید از فرق سر تا نوک پا، غربی شد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: کسانی که امروز در داخل به‌طور پیوسته به دنبال پمپاژ سبک زندگی غربی، روشهای غربی و لغات غربی در ادبیات، دانشگاهها و مدارس هستند، در واقع تقی زاده های جدید هستند، همچنانکه مدافعان و حامیان سند ۲۰۳۰ نیز در واقع ادامه دهنده تفکر تقی زاده هستند.
 
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: البته امروز مردم انقلابی و جوانان مؤمن نخواهند گذاشت حرف تقی زاده های جدید به کرسی بنشیند.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه به یک نکته مهم اشاره کردند و افزودند: برخی مغالطه نکنند که سخنان بنده به معنای قطع رابطه با کشورها غربی است و من بارها تأکید کرده ام که رابطه اشکالی ندارد و در دولتهای مختلف تشویق به رابطه با کشورهای مختلف و حتی اروپایی ها کرده ام اما آنچه اشکال دارد، دنباله روی و اعتماد است.
 
ایشان خاطرنشان کردند: علت بسیاری از مشکلات ما، این است که در مذاکرات، در قراردادها و در تصمیم گیریهای سیاسی به غربی ها اعتماد کردیم.
 
رهبر انقلاب اسلامی خطاب به مسئولان تأکید کردند: با کشورهای مختلف ارتباط داشته باشید ولی طرف خود را بشناسید تا با لبخند و ترفند و سخن دروغ آنها، راه را اشتباه نروید.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: البته مسئولان دولتی ما «امروز» به این نتیجه رسیده اند که نمی توان با غربی ها در یک مسیر حرکت کرد که امیدواریم در آینده رفتارها و برخوردهای این مسئولان با غربی ها، بر اثر این فهم جدید، تفاوت پیدا کند.
ایشان در ادامه به دو گرایشِ متضاد و غلط در خصوص غرب اشاره کردند و افزودند: یک گرایش که دارای تحجر و تعصب بیجا است، نکات مثبت غرب و پیشرفتهای آنها در علم و فناوری و برخی خصوصیات خوب اخلاقی آنها را نمی بیند و گرایش دوم کاملاً معتقد به وابستگی به غرب و غرب زدگی است.
 
رهبر انقلاب اسلامی، غرب زدگی را خطر بزرگی خواندند و با اشاره به طرح خطر غرب‌زدگی به‌وسیله مرحوم جلال آل احمد در سال ۱۳۴۲، تأکید کردند: از تجربه و علم غربی ها باید استفاده کرد اما به هیچ وجه نباید به آنها تکیه و اعتماد کرد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای محور سوم سخنان خود را با این سؤال مهم آغاز کردند که اگر نمی توان به غرب اعتماد کرد برای رونق اقتصاد ایران باید چه کار کرد؟
پاسخ ایشان به این سوال در «کار مجاهدانه و عالمانه» خلاصه می شد.
 
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: با تنبلی و کم انگیزگی، مسائل اقتصادی حل نمی شود، باید ویژگی های کار جهادی یعنی تلاش خستگی ناپذیر و مخلصانه را با کار عالمانه و منطبق بر موازین دقیق علمی توأم کرد تا مدیریتهای با سواد، کارآمد و جهادی در مسائل اقتصادی، تصمیم گیری و اقدام کنند که اگر این چنین شود قطعاً اقتصاد ایران شکوفا خواهد شد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استناد به دیدگاههای کارشناسان، ظرفیتهای کشور از جمله نیروی انسانی و منابع طبیعی و جغرافیایی را بسیار وسیع و مستعد بهره برداری برشمردند و افزودند: نقدینگی فراوان، البته به شرط مدیریت خوب و استفاده از آن در عرصه سرمایه‌گذاری، می تواند در کنار این ظرفیتهای فراوان، حل مشکلات موجود را شتاب بخشد.
 
ایشان عملکرد برخی دستگاهها از جمله در بخشهای کشاورزی، آب، خاک و مسائل زیربنایی را خوب دانستند اما افزودند: در برخی بخشها، رخوت وجود دارد و کارها با تعلل و تأخیر انجام می شود؛ به عنوان مثال چند سال است لایحه دولت برای اصلاح امور بانکی هنوز به مجلس نرفته است.
 
رهبر انقلاب اسلامی تشویق بخشهای با کارکرد مناسب و تذکر به بخشهای مبتلا به تعلل را ضروری خواندند و خاطرنشان کردند بنده وقتی مسائل را در جمع های عمومی مطرح می‌کنم که قبل از آن بارها به مسئولان تذکر داده ام.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به فعالیت های خوب بسیاری از مردم و تولید کنندگان در تحقق شعار سال گذشته یعنی حمایت از کالای ایرانی اشاره کردند و گفتند: آن شعار البته به طور کامل محقق نشده و به قوت خود باقی است اما مسئله اساسی امسال «رونق تولید» است.
ایشان رونق یافتن تولید را موجب «تحول در بخشهای مختلف اقتصادی»، «کاهش بیکاری و تورم و فقر»، «افزایش ارزش پول ملی» و حتی «ایجاد توازن و کاهش کسری بودجه کشور» خواندند و تأکید کردند: دولت، مجلس و همه کسانی که توانایی ورود به حیطه تولید دارند، برای تحقق شعار امسال با وظایف سنگینی روبرو هستند.
 
رهبر انقلاب اسلامی، تلاش فعالان اقتصادی برای رونق تولید داخلی را دربردارنده اجر الهی توصیف کردند و افزودند: دستگاههای مسئول باید به تولید کننده، سرمایه گذار و فعال اقتصادیِ سالم از زوایای مختلف از جمله اصلاح قوانین و مقرراتِ فضای کسب و کار کمک کنند.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقابله با سوءاستفاده کنندگان را از دیگر ضروریات رونق تولید برشمردند و افزودند: متأسفانه ذهن مبتکر ایرانی وقتی در کارهای شیطنت آمیز فعال می‌شود، به روشهای عجیب و غریبی برای سوءاستفاده می رسد که قوای مجریه و مقننه و دستگاههای ناظر باید در این زمینه، کاملاً مراقب باشند.
 
ایشان «خرید کارخانه ها»، «فروش ماشین آلات»، «اخراج کارگران و تبدیل زمین کارخانه به برج» و همچنین «سوءاستفاده از سیاست غلط توسعه مراکز بانکی و مالی برای به‌دست آوردن ثروتهای نامشروع از پولهای مردم» را از جمله سوءاستفاده هایی خواندند که باید کاملاً با آنها مقابله شود.
 
رهبر انقلاب اسلامی عرصه تولید را اعم از صنایع بزرگ و کوچک، کشاورزی، دامداری و صنایع خانگی دانستند و افزودند: در این روند شرکتهای دانش بنیان باید مورد توجه کامل قرار گیرند.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جلوگیری از واردات بی رویه را از الزامات رونق تولید و اقتصاد مقاومتی برشمردند و افزودند: البته مسئولان مدام در زمینه اقتصاد مقاومتی حرف می زنند اما کالاهای خارجی در بازار همچنان به وفور وجود دارد و موجب تضعیف تولید داخل می‌شود.
 
ایشان تمرکز همه قوا و دستگاههای ذی‌ربط بر رونق بخشیدن به تولید را خواستار شدند و گفتند: امسال تولید داخلی باید رونق بگیرد.
 
بخش آخر سخنان رهبر انقلاب اسلامی در جمع زائران و مجاوران رضوی به بیان نکاتی خطاب به مردم به ویژه جوانان اختصاص داشت.
 
ایشان با ابراز خرسندی از تجاوب و پاسخ مثبت نخبگان، جوانان، دانشجویان، روحانیان و طلاب به مفاد بیانیه گام دوم (که اواخر بهمن ماه صادر کردند) افزودند: این مسئله نشان می‌دهد در کشور به خصوص در میان جوانان آمادگی برای تلاش در زمینه تحقق این بیانیه وجود دارد و مسئولان باید از این ظرفیت استفاده کنند.
 
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: در گام دوم انقلاب، جوانان باید شانه خود را زیر کارهای بزرگ و کوچک قرار دهند، همچنانکه در گام اول نیز با هدایت های امام، جوانان، کشور را به پیش می بردند.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: جوانان کشور روزی هزینه مبارزه با رژیم طاغوت را پرداخت کردند تا انقلاب به پیروزی برسد و نظام طاغوتی ویران شود، در دوران دفاع مقدس نیز خانواده ها و جوانان هزینه دفاع از کشور را قبول کردند تا نسل امروز از دستاورد آن یعنی امنیت بهره مند شود، و امروز نوبت جوانان عزیز میهن است که هزینه ایستادگی در مقابل دشمن را بپردازند تا نسل های آینده از نتایج و دستاوردهای درخشان این ایستادگی استفاده کنند.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روح و جوهره بیانیه گام دوم را از یک سو شناخت داشته ها و استفاده از مزیت ها و ظرفیتهای فراوان کشور و از سوی دیگر شناخت و مقابله جدی با آفتها، فسادها و راههای رخنه دشمن خواندند و افزودند: جوانان در پرتو این دو شناخت باید برای حل مشکلات سینه سپر کنند.
 
ایشان با اشاره به جمع بندی غربی ها درباره ناممکن بودن مبارزه با اراده ملی مردم ایران افزودند: این شناخت، دشمنان را بر تضعیف اراده ملت متمرکز کرده به‌گونه‌ای که میلیاردها پول خرج می کنند تا با ایجاد رخنه در اعتقادات سیاسی و دینی جوانان ایران، اراده و انگیزه حرکت و تلاش در آنها ضعیف شود.
 
رهبر انقلاب افزودند: دشمنان ایران و ملت ایران می خواهند از شکل گیری اراده ملت برای پیشرفت ایرانی- اسلامی و ایجاد جامعه و تمدن اسلامی جلوگیری کنند اما به فضل الهی قادر نخواهند بود.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «القای ضرورت کنار گذاشتن دین برای رسیدن به پیشرفت» را توطئه دیگر مستکبران برشمردند و افزودند: با وجود این تلاشها، امروز بهترین و پیشرفته‌ترین صنایع ایران همچون موشکی، هسته ای و فناوری های زیستی، غالباً به برکت تلاشها جوانان مؤمن و متدین شکل گرفته است.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با توصیه مؤکد به جوانان برای وحدت و پرهیز از پرداختن به مسائل حاشیه ای و اختلاف انگیز و نیز مرزبندی پررنگ با دشمن در عین پرهیز از مرزبندی در میان نیروهای داخلی افزودند: جوانان عزیز همانگونه که امام می گفت هرچه فریاد دارند بر سر امریکا بکشند و در میدان علم و فکر و معرفت و سیاست و کار، تلاش خود را مضاعف کنند.
 
رهبر انقلاب اسلامی با فراخوان سه قوه برای کمک به جوانان در روند پیشرفت کشور تأکید کردند: به فضل الهی فردای ایران عزیز بسیار بسیار بهتر از امروز خواهد بود.
 
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی با بیان گزارشی، از «تشرف بیش از یک میلیون زائر اولی»، «افزایش دو برابری نذورات و افزایش چشمگیر موقوفات»، «استفاده از ظرفیتهای تخصصی جوانان مؤمن و انقلابی»، «اصالت دادن به فعالیتهای مورد نیاز مردم به‌ویژه در بخش سلامت و درمان و پرهیز از رویکرد تجاریِ صرف در طرحهای اقتصادی»، «رسیدگی به محرومان با تأکید بر توانمندسازی آنان» و «استفاده از فضاهای متعلق به آستان برای تأسیس مراکز فرهنگی و تربیتی مختص جوانان» به‌عنوان مهمترین رویکردها و فعالیتهای آستان قدس در طول سه سال گذشته یاد کرد.
 
تولیت آستان قدس رضوی گفت: یکی از مهمترین وظایف همه دستگاهها، طراحی سازوکارهایی برای افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به نظام است، بر این اساس از امروز «سامانه شفافیت رضوی» آغاز به کار خواهد کرد تا اطلاعات همه شرکتهای اقتصادی آستان قدس به صورت شفاف در معرض دید و قضاوت مردم قرار بگیرد.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)