نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت
۱

دوستی با جنس مخالف [سری یک]

بانک تصاویر سبک زندگی اسلامی پرسش وپاسخ

دوستی با جنس مخالف [سری یک]

دوستی با جنس مخالف [سری یک]

اول، آخر را ببین!:
اگر گه گاهی بر اثر #تلقین دوستانتان و #فکر کردن به این مساله، #وسوسه می شوید که خواسته ی آن ها را انجام دهید؛ به آثار #زیانبار این دوستی ها مثل از دست رفتن #آبرو ، #افت_تحصیلی ، از دست دادن فرصت #ازدواج_پاک ، #شکست در #عشق و ...، فکر کنید. #عاقبت افرادی را که در این وادی خطرناک گام نهاده اند، مطالعه کنید.
#امام_علی [علیه السلام] می فرمایند:« کسی که درباره ی #گناه، بسیار بیندیشد، سرانجام به آن کشیده خواهد شد.»
به عنوان نمونه، به #دختر خانم ها توصیه می کنیم #کتاب "دختران، دوستی ها و عبرتها" نوشته ی آقای محمد علی کریمی نیا را حتما مطالعه کنند.

مار های خوش خط و خال:
از جمله راه های آلوده شدن به این #روابط ، #همنشینی با دوستانی است که خودشان آلوده شده اند. شاید تعجب کنید اما جالب است بدانید کسانی که اقدام به این کار می کنند، غالباً دچار #کمبود_محبت و #فقر_عاطفی اند و به شدت نیازمند توجه دیگران هستند. چون می خواهند با این کارِ هر چند غلط، دیگران به آن ها توجه کنند.

آن ها برای این که مقداری از #عذاب وجدانشان بکاهند می خواهند که دیگران را هم به درون چاهی که خود گرفتار شده اند بکشانند. آن ها گاهی این عمل اشتباه خود را برای دوستانشان آن گونه با آب و تاب فراوان توصیف می کنند تا آن ها هم #وسوسه شوند.

اگر طرف مقابل در برابر وسوسه های آن ها #مقاومت کند، به او برچسبِ اُمّل و بی عرضه می زنند تا مقاومتی که برای حفظ پاکیش دارد، در هم شکسته شود. این گونه خود را انسان های مترقی و فهمیده معرفی می کنند. آن ها مثل مارهای خوش خط و خالی هستند که فرد را می فریبند.

بنابراین توصیه جدی داریم که از این افراد دوری کنید. حتی یک لحظه هم حاضر به شنیدن صحبت های آن ها نشوید و از حلقه های دوستانه ی آن ها فاصله بگیرید.
#امام_علی [علیه السلام] می فرمایند:« از #معاشرت و #دوستی با مردم #فاسد بپرهیز که طبیعت تو، ناخودآگاه ناپاکی را از طبع آنها دریافت می کند در حالی که خود نیز از آن بی خبری.» بله! گاهی انسان در این دنیا با فردی #رفاقت می کند ولی در روز #قیامت با #حسرت فراوان آرزو می کند که ای کاش با او دوست نمی شدم. این همان چیزی است که در آیه 28 سوره ی مبارکه ی #فرقان به آن اشاره شده است

منبع:پایگاه اسلامی دانش آموزی سادات

نظرات (۱)

  1. سلام .خداقوت 

    باتشکر . این مطلب در سایت گلستان بلاگ منتشر شد.

     http://golestanblog.ir/%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AC%D9%86%D8%B3-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-%DB%8C%DA%A9/

    منتظر مطالب بعدی شما هستیم

    یاعلی. التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)