نرم افزارهای برگزیده

احیاگر معروف

سرباز کوچک ولایت ،آمرمعروف وناهی منکر

سایت های ویژه کودک ونوجوان

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

سرداران دفاع مقدس

پیوندهای تصویری

bayanbox.ir bayanbox.ir bayanbox.ir

تبلیغات سایت

آرشیو سایت
۲

دوستی با جنس مخالف [سری سه]

بانک تصاویر سبک زندگی اسلامی پرسش وپاسخ

دوستی با جنس مخالف [سری سه]

دوستی با جنس مخالف [سری سه]

گسترش #ارتباط:
رابطه ی خود را با اعضای #خانواده، #دوستان و افراد مَحرم در #فامیل#گسترش دهید.

#تمرین#جرئت ورزی:
ما آدم ها در مورد روابط اجتماعی خود با دیگر افراد جامعه و ابراز حقوقمان و #دفاع از خود، به چند دسته تقسیم می شویم که به اختصار به سه نوع از آن ها اشاره می کنیم:

#منفعل:
این ها افرادی بی #جرأت هستند و در مقابل هر خواسته ای کوتاه می آیند. همچنین اگر حقی از آن ها ضایع شود، از آن دفاع نمی کنند و این کار خود را #تواضع و #فروتنی می نامند. مثلاً اگر به آن ها #پیشنهاد#ارتباط با #جنس_مخالف داده شود، به راحتی قبول می کنند و این عمل را حفظِ مرام #دوستی و عباراتی از این قبیل می نامند.

#پرخاشگر:
افرادی اند که جرأت مندی را با #خشونت اشتباه گرفته اند. در زمان دفاع از حقوقشان حاضرند #حقوق دیگران را پایمال کنند. در ارتباطان اجتماعی ای که دارند، اگر از طرف دوستانشان پیشنهاد نامعقولی به آن ها ارائه شود بر خلاف افراد منفعل با پرخاشگری آن را رد می کنند. حتی ممکن است با این رفتارشان نخ دوستی را پاره کنند.

#جرآت ورز :
افرادی هستند که احساسات خود را صریح بیان می کنند. در مورد #اعتماد، پذیرا و #شنونده ی خوبی هستند. اگر بخواهند از حقشان دفاع کرده یا پیشنهادی را رد کنند، بدون بی احترامی و پرخاشگری و البته با قاطعیتِ تمام، نظرشان را بیان می کنند. این دسته از انسان ها، در بین سایرین نمره ی بالاتری دارند وهمه ی مردم روش آن ها را تایید می کنند.

بنا بر این هر #نوجوان و #جوان ای مانند شما دوست گرامی، باید تمرین جرئت ورزی داشته باشد. در برابر خواسته های نامعقول، نه منفعلانه رفتار کند و نه پرخاشگرانه. برای این منظور ابتدا پیش خودش پیشنهاد مطرح شده را #بررسی کند و به آثار و #عواقب#خطرناک آن بیاندیشد. سپس با #آرامش و #متانت، دلایل نپذیرفتن پیشنهاد را برای طرف مقابل، بیان کند. نهایتاً با اراده ای استوار و تصمیمی قاطع، خواسته ی نسنجیده و حرام آن ها را رد کند، اگر چه مورد اتهاماتی همچون؛ اُمّل، بی عرضه، بچه ننه، #ترسو و ... واقع شود.

منبع:پایگاه اسلامی دانش آموزی سادات

نظرات (۲)

  1. سلام.. تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتون در "گلستان بلاگ"

    با آدرس:  http://golestanblog.ir/%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AC%D9%86%D8%B3-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D9%87/

    در این سایت انتشار یافت.

    چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.

    هدیه سایت گلستان بلاگ به شما:

    جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان: ما  باید پرچم اسلام را در آن سوی افق بر زمین بکوبیم.


    یا علی. التماس دعا

  2. سلام
    امام زمان(عج) شدیداً به شیعیان خود عشق مى‏ ورزد؛ بلکه علاقه آن حضرت به شیعیان و دوستانشان خیلى بیشتر از علاقه‏ اى است که ما نسبت به آن حضرت داریم. ایشان همواره براى شیعیان خود دعا مى ‏کنند. از آن حضرت نقل شده است: «اِنّا غَیرُ مُهَمِلینَ لِمُراعاتِکُمْ وَلاناسینَ ِذِکْرِکُمْ»  ما هرگز در رعایت احوال شما کوتاهى نمى کنیم و شما را از یاد نمى ‏بریم».

    در پایان مناسب است به یکی از فرمایشات آیت الله بهجت(رحمة الله) اشاره کنم که فرمودند:
    لازم نیست که انسان در پی این باشد که به خدمت حضرت ولیّ‌عصر(عج) تشرّف حاصل کند. بلکه شاید خواندن دو رکعت نماز و سپس توسل به ائمه(ع) بهتر از تشرّف باشد، زیرا هرجا که باشیم آن حضرت می‌بینند و می‌شنوند. ضمناً عبادت در زمان غیبت افضل از عبادت در زمان حضور است و زیارت هر کدام از ائمه اطهار(ع) مانند زیارت خود حضرت حجّت(عج) است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بانک فیلم

نرم افزارهای مذهبی موبایل

تصاویربرگزیده

سبک زندگی اسلامی (لطفا برای نمایش تصاویرباکیفیت برروی تصویرموردنظرکلیک کرده وتصویررا در رایانه تان ذخیره کنید)